Lievää piristelyä?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Lievää piristelyä?

Viesti Kirjoittaja Boiga »

palatakseni tuohon hirch vs muut väittelyyn niin aika paljon maksaa tämä ns. hovivirittäjän "leima". Eli sieltä tulee varmasti toimivaa tavaraa autoon.

Tuolla putkella on catbackin osalta usein nähty ihan oikeasti eroja, lähinnä tuo viimeinen vakio vaimennin joka kuulemma on hemmetin tukkoinen. Ja turbo autoissa downpipe nyt tietenkin koska siellähän se ahistaa ensimmäisenä isommilla ahtopaineilla. tosin en tiedä millaisia ahtopaineita tuo SS käyttää noissa stageissa mistä tässä threadissa on keskusteltu.

ja se pitää muistaa et aina ku rupeaa virittämään niin pitää olla myös henkisesti valmis korjaamaan virittämisestä aiheutuneet kulumiset.
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Datariver
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Su Syys 02, 2007 22:23
Paikkakunta: Lahti

Re: Lievää piristelyä?

Viesti Kirjoittaja Datariver »

Kiitoksia erittäin hyvistä kommenteista. Taidan tyytyä tällä hetkellä ostamaan intake kitin ja catbackin. Jossain välissä downpipen. Eiköhän nillä jo kuuhun mennä. Tiedän ja olen ajatellut sitä että auto kärsii ja kuluu nopeammin kun sitä viritetään ja siksi olenkin ajatellut että jos oikein innostun virittelemään kunnolla niin aloitan sen perus tekniikan viimisenpäälle laitolla. Hoidan yleensäkkin autojani erittäin hyvin koska se on harrastus ja mielestäni mukavaa ajanvietettä.
Saab 9-3 SS

http://www.cclahti.com" target="_blank
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Lievää piristelyä?

Viesti Kirjoittaja V-M »

Datariver kirjoitti:Kiitoksia erittäin hyvistä kommenteista. Taidan tyytyä tällä hetkellä ostamaan intake kitin ja catbackin. Jossain välissä downpipen. Eiköhän nillä jo kuuhun mennä. Tiedän ja olen ajatellut sitä että auto kärsii ja kuluu nopeammin kun sitä viritetään ja siksi olenkin ajatellut että jos oikein innostun virittelemään kunnolla niin aloitan sen perus tekniikan viimisenpäälle laitolla. Hoidan yleensäkkin autojani erittäin hyvin koska se on harrastus ja mielestäni mukavaa ajanvietettä.
Kannattais kuitenkin ennemmin sijoittaa tuohon DP ennen kuin noihin intake ja catback juttuun. tai sitten DP + catback. Tuo intake ei liene ongelma alle 300hp? IMHO

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Datariver
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Su Syys 02, 2007 22:23
Paikkakunta: Lahti

Re: Lievää piristelyä?

Viesti Kirjoittaja Datariver »

Juu tiedän mutta intakella saa kivat soundit. No saa tietysti dumpilla ja putkistollakin mutta dp+cat back on aika hinnakas hankinta tällä hetkellä.
Saab 9-3 SS

http://www.cclahti.com" target="_blank
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Lievää piristelyä?

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

T8 vehkeissä varmaan varmin tapa on pysyä ihan Steg 1 tasolla. :wink:
Datariver
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Su Syys 02, 2007 22:23
Paikkakunta: Lahti

Re: Lievää piristelyä?

Viesti Kirjoittaja Datariver »

Juu ihan mukavasti kimpoo noillaki tehoilla. Täytyy silti varmaa hommata viel noi pakolliset tuuninki kilkkeet eli se vapari ja catback 8) . Dp kans mut myöhemmin. Nii ja oon vähän kahen vaiheil ton dumpinkans :? . Toisaalta tollanen hiljanen sleeper:ki ois ihan kiva eli pitäs mahollisimman hiljasena mutta nopeena. :wink:
Saab 9-3 SS

http://www.cclahti.com" target="_blank
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Lievää piristelyä?

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Datariver kirjoitti:Juu ihan mukavasti kimpoo noillaki tehoilla. Täytyy silti varmaa hommata viel noi pakolliset tuuninki kilkkeet eli se vapari ja catback 8) . Dp kans mut myöhemmin. Nii ja oon vähän kahen vaiheil ton dumpinkans :? . Toisaalta tollanen hiljanen sleeper:ki ois ihan kiva eli pitäs mahollisimman hiljasena mutta nopeena. :wink:
Kannattaa oikeesti lueskella siitä vaparista ja sen hyödyistä SS:ssä esim. tuolta "Länsi-suomen" puolelta tai Central:sta
Datariver
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Su Syys 02, 2007 22:23
Paikkakunta: Lahti

Re: Lievää piristelyä?

Viesti Kirjoittaja Datariver »

Länsi-suomen?
Saab 9-3 SS

http://www.cclahti.com" target="_blank
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lievää piristelyä?

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Ja voit etsiä "haku" toiminnolla täältä foorumiltakin juttuja siitä noissa uudemmissa autoissa. :wink: :roll:
Saab 900 2.0t Cab -97
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Re: Lievää piristelyä?

Viesti Kirjoittaja pade »

Datariver kirjoitti:Juu ihan mukavasti kimpoo noillaki tehoilla. Täytyy silti varmaa hommata viel noi pakolliset tuuninki kilkkeet eli se vapari ja catback 8) . Dp kans mut myöhemmin. Nii ja oon vähän kahen vaiheil ton dumpinkans :? . Toisaalta tollanen hiljanen sleeper:ki ois ihan kiva eli pitäs mahollisimman hiljasena mutta nopeena. :wink:
Tosiaan tuon vaparin "hyöty" on vain ja ainoastaan nuo äänet.
Haittoja on sitäkin enemmän. Suodattaa surkeasti -> likaa menee koneeseen minkä ehtii. Usein nuo vv-suodatin setit tulevat konehuoneeseen, orkkisboxin tilalle, kuuman koneen viereen jolloin imuilman lämmöt nousevat taivaisiin joten luultavasti tehot jopa putoaa tuollaisella viritelmällä. Tosin en tunne niin hyvin näitä SportSedanin kittejä mutta tuskin niissä sen enempää eroa muihin.

Dumppi sinulla on ensinnäkin kiinni ahtimen kyljessä, joten sen vaihtaminen lienee hieman hankalampaa kuin ng900/og9-3/9-5. Toiseksi atmosfääriin suhauttava dumppi ei edes toimi autossasi.
Datariver
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Su Syys 02, 2007 22:23
Paikkakunta: Lahti

Re: Lievää piristelyä?

Viesti Kirjoittaja Datariver »

Vakio by-pass tukitaan ja toimii kyllä autossani. Eli asentaminen ei ole ongelma. Vapari kiteissä on moottorin lämmön eristys suoja mutta tuo hiekkahiukkasten pääsy moottoriin kyllä pistää miettimään sen hankkimista. Taidan jättää moottorin sikseen ja siirtyä alustan kimppuun.
Saab 9-3 SS

http://www.cclahti.com" target="_blank
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Lievää piristelyä?

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Datariver kirjoitti:Taidan jättää moottorin sikseen ja siirtyä alustan kimppuun.
Erittäin järkevä ratkaisu :D .

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Lievää piristelyä?

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Datariver kirjoitti: Vapari kiteissä on moottorin lämmön eristys suoja mutta tuo hiekkahiukkasten pääsy moottoriin kyllä pistää miettimään sen hankkimista. .
Ne peltilärpäkkeet mitä niiden kittien mukana tulee ovat "kosmeettisia" lämpösuojia, joilla ei ole kovinkaa paljon tekemistä lämmön eristämisen kanssa.
#1730
500whp.net member
Datariver
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Su Syys 02, 2007 22:23
Paikkakunta: Lahti

Re: Lievää piristelyä?

Viesti Kirjoittaja Datariver »

Voipi olla. Luulis kumminki kovemmassa vauhdissa hyvin pyörittävän viileetä ilmaa.
Saab 9-3 SS

http://www.cclahti.com" target="_blank
Vastaa Viestiin