Lievää piristelyä?
Re: Lievää piristelyä?
palatakseni tuohon hirch vs muut väittelyyn niin aika paljon maksaa tämä ns. hovivirittäjän "leima". Eli sieltä tulee varmasti toimivaa tavaraa autoon.
Tuolla putkella on catbackin osalta usein nähty ihan oikeasti eroja, lähinnä tuo viimeinen vakio vaimennin joka kuulemma on hemmetin tukkoinen. Ja turbo autoissa downpipe nyt tietenkin koska siellähän se ahistaa ensimmäisenä isommilla ahtopaineilla. tosin en tiedä millaisia ahtopaineita tuo SS käyttää noissa stageissa mistä tässä threadissa on keskusteltu.
ja se pitää muistaa et aina ku rupeaa virittämään niin pitää olla myös henkisesti valmis korjaamaan virittämisestä aiheutuneet kulumiset.
Tuolla putkella on catbackin osalta usein nähty ihan oikeasti eroja, lähinnä tuo viimeinen vakio vaimennin joka kuulemma on hemmetin tukkoinen. Ja turbo autoissa downpipe nyt tietenkin koska siellähän se ahistaa ensimmäisenä isommilla ahtopaineilla. tosin en tiedä millaisia ahtopaineita tuo SS käyttää noissa stageissa mistä tässä threadissa on keskusteltu.
ja se pitää muistaa et aina ku rupeaa virittämään niin pitää olla myös henkisesti valmis korjaamaan virittämisestä aiheutuneet kulumiset.
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla 

Re: Lievää piristelyä?
Kiitoksia erittäin hyvistä kommenteista. Taidan tyytyä tällä hetkellä ostamaan intake kitin ja catbackin. Jossain välissä downpipen. Eiköhän nillä jo kuuhun mennä. Tiedän ja olen ajatellut sitä että auto kärsii ja kuluu nopeammin kun sitä viritetään ja siksi olenkin ajatellut että jos oikein innostun virittelemään kunnolla niin aloitan sen perus tekniikan viimisenpäälle laitolla. Hoidan yleensäkkin autojani erittäin hyvin koska se on harrastus ja mielestäni mukavaa ajanvietettä.
Re: Lievää piristelyä?
Kannattais kuitenkin ennemmin sijoittaa tuohon DP ennen kuin noihin intake ja catback juttuun. tai sitten DP + catback. Tuo intake ei liene ongelma alle 300hp? IMHODatariver kirjoitti:Kiitoksia erittäin hyvistä kommenteista. Taidan tyytyä tällä hetkellä ostamaan intake kitin ja catbackin. Jossain välissä downpipen. Eiköhän nillä jo kuuhun mennä. Tiedän ja olen ajatellut sitä että auto kärsii ja kuluu nopeammin kun sitä viritetään ja siksi olenkin ajatellut että jos oikein innostun virittelemään kunnolla niin aloitan sen perus tekniikan viimisenpäälle laitolla. Hoidan yleensäkkin autojani erittäin hyvin koska se on harrastus ja mielestäni mukavaa ajanvietettä.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Lievää piristelyä?
Juu tiedän mutta intakella saa kivat soundit. No saa tietysti dumpilla ja putkistollakin mutta dp+cat back on aika hinnakas hankinta tällä hetkellä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Lievää piristelyä?
T8 vehkeissä varmaan varmin tapa on pysyä ihan Steg 1 tasolla. 

Re: Lievää piristelyä?
Juu ihan mukavasti kimpoo noillaki tehoilla. Täytyy silti varmaa hommata viel noi pakolliset tuuninki kilkkeet eli se vapari ja catback
. Dp kans mut myöhemmin. Nii ja oon vähän kahen vaiheil ton dumpinkans
. Toisaalta tollanen hiljanen sleeper:ki ois ihan kiva eli pitäs mahollisimman hiljasena mutta nopeena. 



-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Lievää piristelyä?
Kannattaa oikeesti lueskella siitä vaparista ja sen hyödyistä SS:ssä esim. tuolta "Länsi-suomen" puolelta tai Central:staDatariver kirjoitti:Juu ihan mukavasti kimpoo noillaki tehoilla. Täytyy silti varmaa hommata viel noi pakolliset tuuninki kilkkeet eli se vapari ja catback. Dp kans mut myöhemmin. Nii ja oon vähän kahen vaiheil ton dumpinkans
. Toisaalta tollanen hiljanen sleeper:ki ois ihan kiva eli pitäs mahollisimman hiljasena mutta nopeena.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Lievää piristelyä?
Ja voit etsiä "haku" toiminnolla täältä foorumiltakin juttuja siitä noissa uudemmissa autoissa.



Saab 900 2.0t Cab -97
Re: Lievää piristelyä?
Tosiaan tuon vaparin "hyöty" on vain ja ainoastaan nuo äänet.Datariver kirjoitti:Juu ihan mukavasti kimpoo noillaki tehoilla. Täytyy silti varmaa hommata viel noi pakolliset tuuninki kilkkeet eli se vapari ja catback. Dp kans mut myöhemmin. Nii ja oon vähän kahen vaiheil ton dumpinkans
. Toisaalta tollanen hiljanen sleeper:ki ois ihan kiva eli pitäs mahollisimman hiljasena mutta nopeena.
Haittoja on sitäkin enemmän. Suodattaa surkeasti -> likaa menee koneeseen minkä ehtii. Usein nuo vv-suodatin setit tulevat konehuoneeseen, orkkisboxin tilalle, kuuman koneen viereen jolloin imuilman lämmöt nousevat taivaisiin joten luultavasti tehot jopa putoaa tuollaisella viritelmällä. Tosin en tunne niin hyvin näitä SportSedanin kittejä mutta tuskin niissä sen enempää eroa muihin.
Dumppi sinulla on ensinnäkin kiinni ahtimen kyljessä, joten sen vaihtaminen lienee hieman hankalampaa kuin ng900/og9-3/9-5. Toiseksi atmosfääriin suhauttava dumppi ei edes toimi autossasi.
Re: Lievää piristelyä?
Vakio by-pass tukitaan ja toimii kyllä autossani. Eli asentaminen ei ole ongelma. Vapari kiteissä on moottorin lämmön eristys suoja mutta tuo hiekkahiukkasten pääsy moottoriin kyllä pistää miettimään sen hankkimista. Taidan jättää moottorin sikseen ja siirtyä alustan kimppuun.
Re: Lievää piristelyä?
Erittäin järkevä ratkaisuDatariver kirjoitti:Taidan jättää moottorin sikseen ja siirtyä alustan kimppuun.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Lievää piristelyä?
Ne peltilärpäkkeet mitä niiden kittien mukana tulee ovat "kosmeettisia" lämpösuojia, joilla ei ole kovinkaa paljon tekemistä lämmön eristämisen kanssa.Datariver kirjoitti: Vapari kiteissä on moottorin lämmön eristys suoja mutta tuo hiekkahiukkasten pääsy moottoriin kyllä pistää miettimään sen hankkimista. .
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Re: Lievää piristelyä?
Voipi olla. Luulis kumminki kovemmassa vauhdissa hyvin pyörittävän viileetä ilmaa.