Eli, hieman rivakammin esim. kakkosella kiihdytettäessä kierroksilla 1500-2000 nykäisee pari kolme kertaa terävästi, ja sen jälkeen kiihtyy ihan normaalisti. Pienessä ylämäessä kakkosella kierrokset tasakaasulla 2000, nypyttää. Kylmänä vielä voimakkaampaa.
Missään muissa olosuhteissa en ole näitä temppuja havainnut.
Myös suuremmilla kierroksilla kiihdytettäessä lähtee "terävästi" kiihtymään, mutta se lienee GT17 ominaisuus?
Voisiko tuo kuitenkin olla vain DI-vika? Tulpat (BCPR7ES-11) alle 10k ajettu.
Nykii....
Re: Nykii....
Hyvin paljon mahdollista että on DI, jos on kavereita joilla on samanlainen DI-kassu... ei muutakuin lainaan/kokeileen. Helpoin tapa selvittää onko DI
9-3.1972
-
- "Ruisku"
Nopein tapa kokeilla on vaihtaa tulpat... olen itsellä huomannut, että tulpat rupeavat ruostumaan aika herkästi (huomaa selvästi posliiniosan juuresta). Vaihdan itse tulpat 10tkm välein (2,0 95 136kw). Tuo kosla on aika herkkä tulppien suhteen.
-
- Matalapaineturbo
Markus boy kirjoitti:Nopein tapa kokeilla on vaihtaa tulpat... olen itsellä huomannut, että tulpat rupeavat ruostumaan aika herkästi (huomaa selvästi posliiniosan juuresta). Vaihdan itse tulpat 10tkm välein (2,0 95 136kw). Tuo kosla on aika herkkä tulppien suhteen.
Eihän siinä vääntiöosassa pieni ruoste mitään meinaa....
Ja posliiniosa tietysti kuumenee ja alkaa sen seurauksena tummua...
Mutta ei silti, itse pidän myös vaihtovälinä suunnilleen tuota
10000km (900S 2.3 -94 150hv), mutta käytän aivan tavallisia Denson Q20PR-U11sia,
platina nirkkoiset (Denso Q20PR-ZU11) tietysti kestävät pidempään,
mutta maksavat mielestäni turhan paljon....
Mieluummin vaihdan vähän useammin, kuin pidän
kymmeniätuhansia samoja tulppia, kun ei niitä kukaan
tänäpäivänä jaksa enää putsaillakaan.....
SAAB 9-3 2.0t -01 (käyttis)
SAAB 96-79 (ikuisuus projekti)
Mulla on noi Denson iridiumit tossa pärrässä ja on toimineet tosi hyvin.
Autoissa on tullut käytettyä NGK: tulppia.
Juu mut asiaan. Ilmaiseeko, kun ei pysty muistamaan noissa Densonkin tulpissa viimmeiset numerot sitä kärkiväliä eli 1,1 mm tässä tapauksessa-> (Denson Q20PR-U11) ?
Meinaan vain että tossa GM 900 2.3:ssa kuuluisi tulpissa kärkiväli olla 0,6mm ja noissa DI kasetillisissa ysisatkuissa 1,1mm
Voihan sitä toki koputtelemalla pienentää ja lisuilla mittailla noista tulpista.
Pilkun nuskumista ja pikku tarkkuutta?

Juu mut asiaan. Ilmaiseeko, kun ei pysty muistamaan noissa Densonkin tulpissa viimmeiset numerot sitä kärkiväliä eli 1,1 mm tässä tapauksessa-> (Denson Q20PR-U11) ?
Meinaan vain että tossa GM 900 2.3:ssa kuuluisi tulpissa kärkiväli olla 0,6mm ja noissa DI kasetillisissa ysisatkuissa 1,1mm

-
- "Hölösuu"
-
- Matalapaineturbo
arttu kirjoitti:Mulla on noi Denson iridiumit tossa pärrässä ja on toimineet tosi hyvin.![]()
Meinaan vain että tossa GM 900 2.3:ssa kuuluisi tulpissa kärkiväli olla 0,6mm ja noissa DI kasetillisissa ysisatkuissa 1,1mmVoihan sitä toki koputtelemalla pienentää ja lisuilla mittailla noista tulpista.
Kyllä 11sta tarkoittaa sitä 1,1mm kärkiväliä.
Ja ilman sitä merkintää kärkiväli on sitten jotain about 0,6-0,7mm

Niin, en mä oo noita sen tarkemmin ole lähtenyt ihmettelemään,
mut esim. nyt Denson taulukot ainakin tarjoo tota 11sta 2.3seen

Saabin omat taulukot varmaan kertoo just sitten paremmin.
Niistä en ole niin selvillä.
Sytytystulppa valmistajien kirjojen mukaan oon vaan elellyt

SAAB 9-3 2.0t -01 (käyttis)
SAAB 96-79 (ikuisuus projekti)