Nykii....

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
tlaakso
"Aero"
Viestit: 373
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 21:54
Paikkakunta: Paimio

Nykii....

Viesti Kirjoittaja tlaakso »

Eli, hieman rivakammin esim. kakkosella kiihdytettäessä kierroksilla 1500-2000 nykäisee pari kolme kertaa terävästi, ja sen jälkeen kiihtyy ihan normaalisti. Pienessä ylämäessä kakkosella kierrokset tasakaasulla 2000, nypyttää. Kylmänä vielä voimakkaampaa.
Missään muissa olosuhteissa en ole näitä temppuja havainnut.


Myös suuremmilla kierroksilla kiihdytettäessä lähtee "terävästi" kiihtymään, mutta se lienee GT17 ominaisuus?

Voisiko tuo kuitenkin olla vain DI-vika? Tulpat (BCPR7ES-11) alle 10k ajettu.
Kannatusjäsen
#3382
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Nykii....

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Hyvin paljon mahdollista että on DI, jos on kavereita joilla on samanlainen DI-kassu... ei muutakuin lainaan/kokeileen. Helpoin tapa selvittää onko DI
9-3.1972
Markus boy
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 08:00

Re: Nykii....

Viesti Kirjoittaja Markus boy »

Nopein tapa kokeilla on vaihtaa tulpat... olen itsellä huomannut, että tulpat rupeavat ruostumaan aika herkästi (huomaa selvästi posliiniosan juuresta). Vaihdan itse tulpat 10tkm välein (2,0 95 136kw). Tuo kosla on aika herkkä tulppien suhteen.
ruotsin rauta
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:51
Paikkakunta: Pori

Re: Nykii....

Viesti Kirjoittaja ruotsin rauta »

Markus boy kirjoitti:Nopein tapa kokeilla on vaihtaa tulpat... olen itsellä huomannut, että tulpat rupeavat ruostumaan aika herkästi (huomaa selvästi posliiniosan juuresta). Vaihdan itse tulpat 10tkm välein (2,0 95 136kw). Tuo kosla on aika herkkä tulppien suhteen.

Eihän siinä vääntiöosassa pieni ruoste mitään meinaa....
Ja posliiniosa tietysti kuumenee ja alkaa sen seurauksena tummua...
Mutta ei silti, itse pidän myös vaihtovälinä suunnilleen tuota
10000km (900S 2.3 -94 150hv), mutta käytän aivan tavallisia Denson Q20PR-U11sia,
platina nirkkoiset (Denso Q20PR-ZU11) tietysti kestävät pidempään,
mutta maksavat mielestäni turhan paljon....
Mieluummin vaihdan vähän useammin, kuin pidän
kymmeniätuhansia samoja tulppia, kun ei niitä kukaan
tänäpäivänä jaksa enää putsaillakaan.....

SAAB 9-3 2.0t -01 (käyttis)
SAAB 96-79 (ikuisuus projekti)
arttu
"Hirsch"
Viestit: 881
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 22:15

Re: Nykii....

Viesti Kirjoittaja arttu »

Mulla on noi Denson iridiumit tossa pärrässä ja on toimineet tosi hyvin. 8)
Autoissa on tullut käytettyä NGK: tulppia.

Juu mut asiaan. Ilmaiseeko, kun ei pysty muistamaan noissa Densonkin tulpissa viimmeiset numerot sitä kärkiväliä eli 1,1 mm tässä tapauksessa-> (Denson Q20PR-U11) ?

Meinaan vain että tossa GM 900 2.3:ssa kuuluisi tulpissa kärkiväli olla 0,6mm ja noissa DI kasetillisissa ysisatkuissa 1,1mm :roll: Voihan sitä toki koputtelemalla pienentää ja lisuilla mittailla noista tulpista.

Pilkun nuskumista ja pikku tarkkuutta? :oops:
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nykii....

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Kuulostaa aika samalta kuin oma di-kassu aikoinaan.
Saab 900 2.0t Cab -97
ruotsin rauta
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:51
Paikkakunta: Pori

Re: Nykii....

Viesti Kirjoittaja ruotsin rauta »

arttu kirjoitti:Mulla on noi Denson iridiumit tossa pärrässä ja on toimineet tosi hyvin. 8)
Autoissa on tullut käytettyä NGK: tulppia.

Juu mut asiaan. Ilmaiseeko, kun ei pysty muistamaan noissa Densonkin tulpissa viimmeiset numerot sitä kärkiväliä eli 1,1 mm tässä tapauksessa-> (Denson Q20PR-U11) ?

Meinaan vain että tossa GM 900 2.3:ssa kuuluisi tulpissa kärkiväli olla 0,6mm ja noissa DI kasetillisissa ysisatkuissa 1,1mm :roll: Voihan sitä toki koputtelemalla pienentää ja lisuilla mittailla noista tulpista.

Pilkun nuskumista ja pikku tarkkuutta? :oops:


Kyllä 11sta tarkoittaa sitä 1,1mm kärkiväliä.
Ja ilman sitä merkintää kärkiväli on sitten jotain about 0,6-0,7mm :roll:

Niin, en mä oo noita sen tarkemmin ole lähtenyt ihmettelemään,
mut esim. nyt Denson taulukot ainakin tarjoo tota 11sta 2.3seen :?:

Saabin omat taulukot varmaan kertoo just sitten paremmin.
Niistä en ole niin selvillä.

Sytytystulppa valmistajien kirjojen mukaan oon vaan elellyt :D

SAAB 9-3 2.0t -01 (käyttis)
SAAB 96-79 (ikuisuus projekti)
Vastaa Viestiin