Mikä on syynä?
Re: Mikä on syynä?
Muisti pätkii. Ne pölli katsastuksessa OBD/kaasuanalyysit, mut onneksi katsastuksesta sai heidän mittauksen.
Lambda 1, 02 tyhjäkäynti. Yli 2000rpm Lambda 1,00 , CO 0,10 , HC 35 , CO2 15,40 , O2 0,11 ja katsastuksessa sallittu raja 1,03. Voishan silti kysästä ruottinmaalta josko olis laihalla jonkin verran.
Lambda 1, 02 tyhjäkäynti. Yli 2000rpm Lambda 1,00 , CO 0,10 , HC 35 , CO2 15,40 , O2 0,11 ja katsastuksessa sallittu raja 1,03. Voishan silti kysästä ruottinmaalta josko olis laihalla jonkin verran.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Hoplaa!! Asustaako kukaan Trionic5 turbon omistaja lähellä kuopiota ja haluasi ystävällisesti lainata DI-kasettia testimielessä?!?!? Missä päin on lähin halukas ? Olen tällä viikolla torstaina ajelemassa pääkaupunkiseudulle ja majailen siellä lauantaihin asti, eli jos sieltä suunnaltakin on joku avulias ihminen valmis tähän hommaan niin ilmoitelkaa !! Pientä korvausta vastaan tietenkin!!
T: jP
T: jP
Tuskin Jyväskylän kautta ajelet?
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Kylläpäs takaisin tullessa voisin ajella jyskylän kautta ?!? Ajelen muutenkin mennessä jo Toivakan kautta.. Pääkaupunki seudulta jos ei halukkaita löydy niin sitten voisin lauantaina ajella jyskylään ?!? Mietin vain että jos joku olisi pääkaupunkiseudulla niin olisi vaikka perjantai päivän aikana voinut käydä myös päästöt mittaamassa sitten "toimivalla" kasetilla ?!?! Katsellaan tässä vielä muutama päivä ilmaantuuko halukkaita, mutta jos ei niin ajelen lauantaina jyskylään!?
T: jP__
-
- "Hölösuu"
Minä nyt en guru ole, mutta luulis etätä huomaat sen auton käytöksessä ilman niitä päästöjen mittauksiakin onko kassussa vika? Vaikokö? Tuota tuota, kun mun auto nyt tän viikon seisoo kyllä parkkiksella ilman käyttöä tod.näk. Kun odottelee talvirenkaita, niin sinänsä mä en ihan mahdoton vaihtoehto olisi? Ainakin tässä mun kämpän lähellä on monipuoliset tiet sen kokeiluun. Täytyis melkein katsoa lähempää jossei muita ole?
Oletko mihinpäin pk.seutua menossa/tulossa?
Oletko mihinpäin pk.seutua menossa/tulossa?
Saab 900 2.0t Cab -97
Jees tottahan sen varmasti huomaa jo kun lyö kayntiin ja antaa hieman kierroksia, niin tietää onko syttykatkoja! Olen Espooseen tulossa! Jos sulla olisi mahdollisuus niin testataan toki ?!?
Tarkoitus olikin noilla päästön mittauksilla saada OK arvoilla oleva lappu, että saan kiikuttaa sen konttorille niin saa sitten Suomen kilvet veropäätöksen tullessa.. Tärkeintä on kuitenkin saada tietää onko kasetti roskis kamaa vai ei..
-
- "Hölösuu"
Joo hei, katotaan lähempänä. En pysty satavarmaksi lupaamaan.
Tuli vain pieni juttu mieleen, kun kaverini on töissä autokorjaamolla, ja mahdollisesti sinne vko loppuna vaihtamaan renkaat, niin hän ehkä olisi saattanut samalla olla kykenevä ottamaan päästöt, ja lapun konttorille. Koitan keskustella hänen kanssaan vko lopun menoista, kun omassakin autossa hänellä nyt on murheita (imprezasta vietiin voimalla takasiipi, eli konttikin mutkalla), niin en tiedä kierkiääkö hän / riittääkö nyt innostusta muihin hommiin. Ymmärretään se toki.
Mutta ei pidetä mahdottomana!
Koitan ottaa häneltä vähän selkoa miten olisi.
Mitäs ne päästöjen maksaa yleisesti jossain? Ettei hän huvikseen koita mua puhelimessa kusettaa, kun itse en nyt muista
Mutta muuta, huomenna ehkä ollaan jo viisaampia...
Tuli vain pieni juttu mieleen, kun kaverini on töissä autokorjaamolla, ja mahdollisesti sinne vko loppuna vaihtamaan renkaat, niin hän ehkä olisi saattanut samalla olla kykenevä ottamaan päästöt, ja lapun konttorille. Koitan keskustella hänen kanssaan vko lopun menoista, kun omassakin autossa hänellä nyt on murheita (imprezasta vietiin voimalla takasiipi, eli konttikin mutkalla), niin en tiedä kierkiääkö hän / riittääkö nyt innostusta muihin hommiin. Ymmärretään se toki.
Mutta ei pidetä mahdottomana!
Koitan ottaa häneltä vähän selkoa miten olisi.
Mitäs ne päästöjen maksaa yleisesti jossain? Ettei hän huvikseen koita mua puhelimessa kusettaa, kun itse en nyt muista

Mutta muuta, huomenna ehkä ollaan jo viisaampia...
Saab 900 2.0t Cab -97
Päästöjen mittaus meillä päin ainakin maksaa n. 15 €.. Tiedä sitten mitä se maksaa siellä kalliissa zadissa
Hieno homma olisi jos saisi päästöt vaikka samalla mittailtua! Kassellaan! Ilmoitteleppas vaikka privaan taikka soittele!
puh: 044-0230685

puh: 044-0230685
Jos putkessa on reikä vaikuttaa päästöarvoihin, etenkin hapen osalta ja kanittaa jo sen takia katsastukses. Voi vaikuttaa muutenkin arvoihin jos reikä ennen kattia ja etenkin ennen lambdaa oleva vuoto vaikuttaa. Lienetkö jo putken saanut uusittua? Mutta tuo sytytys vois kuulostaa myös mahdolliselta vialta.
Passat TDI 90hv farkku paku
ex: Saab 9-3 (200hv) -99 SE "Pre Aero"
ex: Saab 9-3 (200hv) -99 SE "Pre Aero"
Joop putken pätkä on uusittu missä oli vuotoja.. Päästöt mitataan tänään, mutta kyllä silti mielelläni testaisin tuon DI-kassun vielä eli HarriMatias ilmoittelehan onnistuuko vaiko eikö?!?
-
- "Hölösuu"
Juu, minä ilmoitan! Tänään ei vielä edistystä asiassa.... Jouduin itseasiassa tänään muuten pitämään omaa autoa lämppärissä saadakseni oman känytiin :[ Vaikkei ole ollut edes kovia pakkasia ja auto seissyt vajaa 3pvääjP__ kirjoitti:Joop putken pätkä on uusittu missä oli vuotoja.. Päästöt mitataan tänään, mutta kyllä silti mielelläni testaisin tuon DI-kassun vielä eli HarriMatias ilmoittelehan onnistuuko vaiko eikö?!?

Saab 900 2.0t Cab -97
Eikä olisi pahitteeksi vaikka onnistuisi jo perjantai päivän puolella tuo homma ?!
Nyt on päästöjä mittailtu sen verran ja tutkailtu asiaa, että sytytyskatkoista johtuu nuo huonot päästö arvot! HC arvo pomppii 40-50 ylöspäin kun pömpäyttää putkessa.. Muuten olisi arvot ihan normaalit..
harrimatias voin ajella vaikka huomenna (eli torstai) siihen sinun luokse ja testaa tuon kasetin sillon ?! Sen kyllä kuulee kierroksilla jos vika on ollut kasetissa..
Soittele vaikka mulle päin huomenissa ?! Numero olikin jo tossa ylempänä.. Olen joskus 6 aikaan viimeistään siellä suunnalla..
Nyt on päästöjä mittailtu sen verran ja tutkailtu asiaa, että sytytyskatkoista johtuu nuo huonot päästö arvot! HC arvo pomppii 40-50 ylöspäin kun pömpäyttää putkessa.. Muuten olisi arvot ihan normaalit..
harrimatias voin ajella vaikka huomenna (eli torstai) siihen sinun luokse ja testaa tuon kasetin sillon ?! Sen kyllä kuulee kierroksilla jos vika on ollut kasetissa..
Soittele vaikka mulle päin huomenissa ?! Numero olikin jo tossa ylempänä.. Olen joskus 6 aikaan viimeistään siellä suunnalla..
Hoplaa!! Nyt kaivattaisiin lisää arvailuja sitten mikä mahtaa olla syynä päästöihin!
DI-kasetti testattu eikä vika ole siinä!?!? Kohta loppuu keinot! Eli siis tähän mennessä testailtu : Vaihdettu lämpötila anturi, korjattu putkesta vuoto, tulpat ja suodatin vaihdettu, DI-kasetti testattu toimivalla ja omakin on toimiva ainakaan mitään näyttöä ei ole ettei olisi.
Sytytyskatkot ovat siis onkelmana! Anaalisaattorilla katseltua niin aina kun paukuttaa putkessa niin HC nousee 40-50 ylöspäin?!?! Mistä voi syttykatkot johtua ?!?
DI-kasetti testattu eikä vika ole siinä!?!? Kohta loppuu keinot! Eli siis tähän mennessä testailtu : Vaihdettu lämpötila anturi, korjattu putkesta vuoto, tulpat ja suodatin vaihdettu, DI-kasetti testattu toimivalla ja omakin on toimiva ainakaan mitään näyttöä ei ole ettei olisi.
Sytytyskatkot ovat siis onkelmana! Anaalisaattorilla katseltua niin aina kun paukuttaa putkessa niin HC nousee 40-50 ylöspäin?!?! Mistä voi syttykatkot johtua ?!?
-
- "Hölösuu"
Mites se "vuodo" näköinen kohta siinä sun padassa? Oliko siitä puhetta sen mun kaverin kanssa siinä ? Siitäkin voisit vähän tänne antaa infoa näille viisaimmille jos alkais jollain lamppu syttymään?
Mutta tosiaan, kassussa se vika ei ollut, eikä lambdassa. Eikai se nyt sitten voisi olla jotain pahempaa sinne mäntien tai venttiilien suuntaan

Mutta tosiaan, kassussa se vika ei ollut, eikä lambdassa. Eikai se nyt sitten voisi olla jotain pahempaa sinne mäntien tai venttiilien suuntaan

Saab 900 2.0t Cab -97