Mikä on syynä?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
testing1
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Mikä on syynä?

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Muisti pätkii. Ne pölli katsastuksessa OBD/kaasuanalyysit, mut onneksi katsastuksesta sai heidän mittauksen.
Lambda 1, 02 tyhjäkäynti. Yli 2000rpm Lambda 1,00 , CO 0,10 , HC 35 , CO2 15,40 , O2 0,11 ja katsastuksessa sallittu raja 1,03. Voishan silti kysästä ruottinmaalta josko olis laihalla jonkin verran.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
jP__

Re: Mikä on syynä?

Viesti Kirjoittaja jP__ »

Hoplaa!! Asustaako kukaan Trionic5 turbon omistaja lähellä kuopiota ja haluasi ystävällisesti lainata DI-kasettia testimielessä?!?!? Missä päin on lähin halukas ? Olen tällä viikolla torstaina ajelemassa pääkaupunkiseudulle ja majailen siellä lauantaihin asti, eli jos sieltä suunnaltakin on joku avulias ihminen valmis tähän hommaan niin ilmoitelkaa !! Pientä korvausta vastaan tietenkin!!

T: jP
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Mikä on syynä?

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tuskin Jyväskylän kautta ajelet?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
jP__

Re: Mikä on syynä?

Viesti Kirjoittaja jP__ »

Kylläpäs takaisin tullessa voisin ajella jyskylän kautta ?!? Ajelen muutenkin mennessä jo Toivakan kautta.. Pääkaupunki seudulta jos ei halukkaita löydy niin sitten voisin lauantaina ajella jyskylään ?!? Mietin vain että jos joku olisi pääkaupunkiseudulla niin olisi vaikka perjantai päivän aikana voinut käydä myös päästöt mittaamassa sitten "toimivalla" kasetilla ?!?! Katsellaan tässä vielä muutama päivä ilmaantuuko halukkaita, mutta jos ei niin ajelen lauantaina jyskylään!?

T: jP__
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mikä on syynä?

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Minä nyt en guru ole, mutta luulis etätä huomaat sen auton käytöksessä ilman niitä päästöjen mittauksiakin onko kassussa vika? Vaikokö? Tuota tuota, kun mun auto nyt tän viikon seisoo kyllä parkkiksella ilman käyttöä tod.näk. Kun odottelee talvirenkaita, niin sinänsä mä en ihan mahdoton vaihtoehto olisi? Ainakin tässä mun kämpän lähellä on monipuoliset tiet sen kokeiluun. Täytyis melkein katsoa lähempää jossei muita ole?
Oletko mihinpäin pk.seutua menossa/tulossa?
Saab 900 2.0t Cab -97
jP__

Re: Mikä on syynä?

Viesti Kirjoittaja jP__ »

Jees tottahan sen varmasti huomaa jo kun lyö kayntiin ja antaa hieman kierroksia, niin tietää onko syttykatkoja! Olen Espooseen tulossa! Jos sulla olisi mahdollisuus niin testataan toki ?!?
jP__

Re: Mikä on syynä?

Viesti Kirjoittaja jP__ »

Tarkoitus olikin noilla päästön mittauksilla saada OK arvoilla oleva lappu, että saan kiikuttaa sen konttorille niin saa sitten Suomen kilvet veropäätöksen tullessa.. Tärkeintä on kuitenkin saada tietää onko kasetti roskis kamaa vai ei..
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mikä on syynä?

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Joo hei, katotaan lähempänä. En pysty satavarmaksi lupaamaan.
Tuli vain pieni juttu mieleen, kun kaverini on töissä autokorjaamolla, ja mahdollisesti sinne vko loppuna vaihtamaan renkaat, niin hän ehkä olisi saattanut samalla olla kykenevä ottamaan päästöt, ja lapun konttorille. Koitan keskustella hänen kanssaan vko lopun menoista, kun omassakin autossa hänellä nyt on murheita (imprezasta vietiin voimalla takasiipi, eli konttikin mutkalla), niin en tiedä kierkiääkö hän / riittääkö nyt innostusta muihin hommiin. Ymmärretään se toki.
Mutta ei pidetä mahdottomana!
Koitan ottaa häneltä vähän selkoa miten olisi.
Mitäs ne päästöjen maksaa yleisesti jossain? Ettei hän huvikseen koita mua puhelimessa kusettaa, kun itse en nyt muista :oops:
Mutta muuta, huomenna ehkä ollaan jo viisaampia...
Saab 900 2.0t Cab -97
jP__

Re: Mikä on syynä?

Viesti Kirjoittaja jP__ »

Päästöjen mittaus meillä päin ainakin maksaa n. 15 €.. Tiedä sitten mitä se maksaa siellä kalliissa zadissa :P Hieno homma olisi jos saisi päästöt vaikka samalla mittailtua! Kassellaan! Ilmoitteleppas vaikka privaan taikka soittele!
puh: 044-0230685
kummis
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: To Marras 01, 2007 12:27
Paikkakunta: Turku

Re: Mikä on syynä?

Viesti Kirjoittaja kummis »

Jos putkessa on reikä vaikuttaa päästöarvoihin, etenkin hapen osalta ja kanittaa jo sen takia katsastukses. Voi vaikuttaa muutenkin arvoihin jos reikä ennen kattia ja etenkin ennen lambdaa oleva vuoto vaikuttaa. Lienetkö jo putken saanut uusittua? Mutta tuo sytytys vois kuulostaa myös mahdolliselta vialta.
Passat TDI 90hv farkku paku
ex: Saab 9-3 (200hv) -99 SE "Pre Aero"
jP__

Re: Mikä on syynä?

Viesti Kirjoittaja jP__ »

Joop putken pätkä on uusittu missä oli vuotoja.. Päästöt mitataan tänään, mutta kyllä silti mielelläni testaisin tuon DI-kassun vielä eli HarriMatias ilmoittelehan onnistuuko vaiko eikö?!?
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mikä on syynä?

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

jP__ kirjoitti:Joop putken pätkä on uusittu missä oli vuotoja.. Päästöt mitataan tänään, mutta kyllä silti mielelläni testaisin tuon DI-kassun vielä eli HarriMatias ilmoittelehan onnistuuko vaiko eikö?!?
Juu, minä ilmoitan! Tänään ei vielä edistystä asiassa.... Jouduin itseasiassa tänään muuten pitämään omaa autoa lämppärissä saadakseni oman känytiin :[ Vaikkei ole ollut edes kovia pakkasia ja auto seissyt vajaa 3pvää :cry:
Saab 900 2.0t Cab -97
jP__

Re: Mikä on syynä?

Viesti Kirjoittaja jP__ »

Eikä olisi pahitteeksi vaikka onnistuisi jo perjantai päivän puolella tuo homma ?!
Nyt on päästöjä mittailtu sen verran ja tutkailtu asiaa, että sytytyskatkoista johtuu nuo huonot päästö arvot! HC arvo pomppii 40-50 ylöspäin kun pömpäyttää putkessa.. Muuten olisi arvot ihan normaalit..

harrimatias voin ajella vaikka huomenna (eli torstai) siihen sinun luokse ja testaa tuon kasetin sillon ?! Sen kyllä kuulee kierroksilla jos vika on ollut kasetissa..
Soittele vaikka mulle päin huomenissa ?! Numero olikin jo tossa ylempänä.. Olen joskus 6 aikaan viimeistään siellä suunnalla..

T: jP__
jP__

Re: Mikä on syynä?

Viesti Kirjoittaja jP__ »

Hoplaa!! Nyt kaivattaisiin lisää arvailuja sitten mikä mahtaa olla syynä päästöihin!
DI-kasetti testattu eikä vika ole siinä!?!? Kohta loppuu keinot! Eli siis tähän mennessä testailtu : Vaihdettu lämpötila anturi, korjattu putkesta vuoto, tulpat ja suodatin vaihdettu, DI-kasetti testattu toimivalla ja omakin on toimiva ainakaan mitään näyttöä ei ole ettei olisi.

Sytytyskatkot ovat siis onkelmana! Anaalisaattorilla katseltua niin aina kun paukuttaa putkessa niin HC nousee 40-50 ylöspäin?!?! Mistä voi syttykatkot johtua ?!?

T: jP__
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mikä on syynä?

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Mites se "vuodo" näköinen kohta siinä sun padassa? Oliko siitä puhetta sen mun kaverin kanssa siinä ? Siitäkin voisit vähän tänne antaa infoa näille viisaimmille jos alkais jollain lamppu syttymään?

Mutta tosiaan, kassussa se vika ei ollut, eikä lambdassa. Eikai se nyt sitten voisi olla jotain pahempaa sinne mäntien tai venttiilien suuntaan :?: :(
Saab 900 2.0t Cab -97
Vastaa Viestiin