2L lohkon numero ja valmiste tieto?
2L lohkon numero ja valmiste tieto?
Missä kohden tuo lohkon tunniste numero on ja saako mistään selville minkänumeroisella lohkolla auto on lähtenyt Uudenkaupunkin tehtaalta vuonna -90 kyseessä 900 turbo versio. Saakos vaihelaatikon vaihettua ilman koneen nostoa tai siirtelyä?
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: 2L lohkon numero ja valmiste tieto?
Lohkon numero löytyy 4. sylinterin puoleisesta päästä aivan lohkon yläreunasta. Saattaa 16v moottoreissa olla myös stanssattuna imusarjan kiinityspultissa olevaan peltilätkään. Numerotieto saattaisi löytyä maahantuojalta.V-M kirjoitti:Missä kohden tuo lohkon tunniste numero on ja saako mistään selville minkänumeroisella lohkolla auto on lähtenyt Uudenkaupunkin tehtaalta vuonna -90 kyseessä 900 turbo versio. Saakos vaihelaatikon vaihettua ilman koneen nostoa tai siirtelyä?
V-M
Vaihteisto on moottorin alla, eli moottori on nostettava pois.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Re: 2L lohkon numero ja valmiste tieto?
Ok, tämä on siis 2L 8 venainen. Lienee kuitenkin H moottori kun on -90? En tiedä kun en ole autoa vielä nähnyt. Onkos moottorissa tunnistettavia asioita eli josta voisi moottorin ikää päätellä eli että onko moottori esim. vanhempaa mallia kuin auto? Missä H moottori tuli 900 esim?Svc kirjoitti:Lohkon numero löytyy 4. sylinterin puoleisesta päästä aivan lohkon yläreunasta. Saattaa 16v moottoreissa olla myös stanssattuna imusarjan kiinityspultissa olevaan peltilätkään. Numerotieto saattaisi löytyä maahantuojalta.V-M kirjoitti:Missä kohden tuo lohkon tunniste numero on ja saako mistään selville minkänumeroisella lohkolla auto on lähtenyt Uudenkaupunkin tehtaalta vuonna -90 kyseessä 900 turbo versio. Saakos vaihelaatikon vaihettua ilman koneen nostoa tai siirtelyä?
V-M
Vaihteisto on moottorin alla, eli moottori on nostettava pois.
Kyllähän noihin on maahantuojalta saanut hyvin tietoja, ainakin Opeliin ja Pököttiin olen nuo maahantuonti kortin tiedot saanut. Mutta mites kun tämä on kotimaassa tehty eikä ns.laivattu Suomeen? Kyllä kai noistakin jokin paperi on pitänyt tehdä? Vai onko kuitenkaan?
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: 2L lohkon numero ja valmiste tieto?
H-moottori tuli satkuun jo -81.Jos siinä katsomassasi moottorissa on startti vielä pakosarjan alla niin on paljon vanhempi kuin auto.Cooleri on myös ollut tehtaalla asennettuna muistaakseni -88 alkaen.
moottorinumeron jos saat tongittua niin tiedot siitä kyllä saan purettua.
moottorinumeron jos saat tongittua niin tiedot siitä kyllä saan purettua.
Re: 2L lohkon numero ja valmiste tieto?
Startti on imusarjan alla vuosimallista -85 lähtien. Lohkojen väreissä ainaskin on eroja vuosimalleittain.
Lohkon sarjanumerosta näkee ainaskin, että millä polttoaineensyötöllä kone on ollut alunperin, onko se manuaalista vai automaatista ja samoin vuosimalli näkyy.
H-moottorissa lukee jotakin tämän tapaista B20CMSW01C000001
kirjainten vaihtoehdot numeoituna järjestyksessä:
1. B, bensiinimoottori
2-3. 20, iskutilavuus deseinä
4. Malli:
C=yksikaasutin
T=kaksikaasutin
I=ruiskutus
S=turbo
5. vaihteisto
M=manuaali
A=automaatti
6-7. pakokaasunpuhdistusaste
UC=USA
SW=Ruotsi
EU=Eurooppa
8-9. Varustemalli
10. vuosimalli
B=1981
C=1982
11-16. valmistusnumero
Lohkon sarjanumerosta näkee ainaskin, että millä polttoaineensyötöllä kone on ollut alunperin, onko se manuaalista vai automaatista ja samoin vuosimalli näkyy.
H-moottorissa lukee jotakin tämän tapaista B20CMSW01C000001
kirjainten vaihtoehdot numeoituna järjestyksessä:
1. B, bensiinimoottori
2-3. 20, iskutilavuus deseinä
4. Malli:
C=yksikaasutin
T=kaksikaasutin
I=ruiskutus
S=turbo
5. vaihteisto
M=manuaali
A=automaatti
6-7. pakokaasunpuhdistusaste
UC=USA
SW=Ruotsi
EU=Eurooppa
8-9. Varustemalli
10. vuosimalli
B=1981
C=1982
11-16. valmistusnumero
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 2L lohkon numero ja valmiste tieto?
Eikös hiustenkuivaajien kaveriks tullu IC vuodelle -86?tomaatti kirjoitti:...Cooleri on myös ollut tehtaalla asennettuna muistaakseni -88 alkaen.
moottorinumeron jos saat tongittua niin tiedot siitä kyllä saan purettua.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Re: 2L lohkon numero ja valmiste tieto?
16v malleissa oli ainakin jo M85:ssa.muppelo kirjoitti:Eikös hiustenkuivaajien kaveriks tullu IC vuodelle -86?tomaatti kirjoitti:...Cooleri on myös ollut tehtaalla asennettuna muistaakseni -88 alkaen.
moottorinumeron jos saat tongittua niin tiedot siitä kyllä saan purettua.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Re: 2L lohkon numero ja valmiste tieto?
T16-malleissa jo heti alusta alkaen (84->) poislukien tietysti matalapaine-S. T8-malleihin tuli '86.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 2L lohkon numero ja valmiste tieto?
Joo oli näpyttely virhe.
Cooleri tuli tosiaan -86 8venttiiliseen ja 16 venttiilisessä on ollut alusta lähtien.(-84).
