2L lohkon numero ja valmiste tieto?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

2L lohkon numero ja valmiste tieto?

Viesti Kirjoittaja V-M »

Missä kohden tuo lohkon tunniste numero on ja saako mistään selville minkänumeroisella lohkolla auto on lähtenyt Uudenkaupunkin tehtaalta vuonna -90 kyseessä 900 turbo versio. Saakos vaihelaatikon vaihettua ilman koneen nostoa tai siirtelyä?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: 2L lohkon numero ja valmiste tieto?

Viesti Kirjoittaja Svc »

V-M kirjoitti:Missä kohden tuo lohkon tunniste numero on ja saako mistään selville minkänumeroisella lohkolla auto on lähtenyt Uudenkaupunkin tehtaalta vuonna -90 kyseessä 900 turbo versio. Saakos vaihelaatikon vaihettua ilman koneen nostoa tai siirtelyä?

V-M
Lohkon numero löytyy 4. sylinterin puoleisesta päästä aivan lohkon yläreunasta. Saattaa 16v moottoreissa olla myös stanssattuna imusarjan kiinityspultissa olevaan peltilätkään. Numerotieto saattaisi löytyä maahantuojalta.

Vaihteisto on moottorin alla, eli moottori on nostettava pois.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: 2L lohkon numero ja valmiste tieto?

Viesti Kirjoittaja V-M »

Svc kirjoitti:
V-M kirjoitti:Missä kohden tuo lohkon tunniste numero on ja saako mistään selville minkänumeroisella lohkolla auto on lähtenyt Uudenkaupunkin tehtaalta vuonna -90 kyseessä 900 turbo versio. Saakos vaihelaatikon vaihettua ilman koneen nostoa tai siirtelyä?

V-M
Lohkon numero löytyy 4. sylinterin puoleisesta päästä aivan lohkon yläreunasta. Saattaa 16v moottoreissa olla myös stanssattuna imusarjan kiinityspultissa olevaan peltilätkään. Numerotieto saattaisi löytyä maahantuojalta.

Vaihteisto on moottorin alla, eli moottori on nostettava pois.
Ok, tämä on siis 2L 8 venainen. Lienee kuitenkin H moottori kun on -90? En tiedä kun en ole autoa vielä nähnyt. Onkos moottorissa tunnistettavia asioita eli josta voisi moottorin ikää päätellä eli että onko moottori esim. vanhempaa mallia kuin auto? Missä H moottori tuli 900 esim?

Kyllähän noihin on maahantuojalta saanut hyvin tietoja, ainakin Opeliin ja Pököttiin olen nuo maahantuonti kortin tiedot saanut. Mutta mites kun tämä on kotimaassa tehty eikä ns.laivattu Suomeen? Kyllä kai noistakin jokin paperi on pitänyt tehdä? Vai onko kuitenkaan?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: 2L lohkon numero ja valmiste tieto?

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

H-moottori tuli satkuun jo -81.Jos siinä katsomassasi moottorissa on startti vielä pakosarjan alla niin on paljon vanhempi kuin auto.Cooleri on myös ollut tehtaalla asennettuna muistaakseni -88 alkaen.
moottorinumeron jos saat tongittua niin tiedot siitä kyllä saan purettua.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 2L lohkon numero ja valmiste tieto?

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Startti on imusarjan alla vuosimallista -85 lähtien. Lohkojen väreissä ainaskin on eroja vuosimalleittain.

Lohkon sarjanumerosta näkee ainaskin, että millä polttoaineensyötöllä kone on ollut alunperin, onko se manuaalista vai automaatista ja samoin vuosimalli näkyy.

H-moottorissa lukee jotakin tämän tapaista B20CMSW01C000001

kirjainten vaihtoehdot numeoituna järjestyksessä:
1. B, bensiinimoottori
2-3. 20, iskutilavuus deseinä
4. Malli:
C=yksikaasutin
T=kaksikaasutin
I=ruiskutus
S=turbo
5. vaihteisto
M=manuaali
A=automaatti
6-7. pakokaasunpuhdistusaste
UC=USA
SW=Ruotsi
EU=Eurooppa
8-9. Varustemalli
10. vuosimalli
B=1981
C=1982
11-16. valmistusnumero
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
muppelo
"Hölösuu"
Viestit: 1320
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 08:28
Paikkakunta: Joensuu

Re: 2L lohkon numero ja valmiste tieto?

Viesti Kirjoittaja muppelo »

tomaatti kirjoitti:...Cooleri on myös ollut tehtaalla asennettuna muistaakseni -88 alkaen.
moottorinumeron jos saat tongittua niin tiedot siitä kyllä saan purettua.
Eikös hiustenkuivaajien kaveriks tullu IC vuodelle -86?
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: 2L lohkon numero ja valmiste tieto?

Viesti Kirjoittaja Svc »

muppelo kirjoitti:
tomaatti kirjoitti:...Cooleri on myös ollut tehtaalla asennettuna muistaakseni -88 alkaen.
moottorinumeron jos saat tongittua niin tiedot siitä kyllä saan purettua.
Eikös hiustenkuivaajien kaveriks tullu IC vuodelle -86?
16v malleissa oli ainakin jo M85:ssa.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 2L lohkon numero ja valmiste tieto?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

T16-malleissa jo heti alusta alkaen (84->) poislukien tietysti matalapaine-S. T8-malleihin tuli '86.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: 2L lohkon numero ja valmiste tieto?

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Joo oli näpyttely virhe. :oops: Cooleri tuli tosiaan -86 8venttiiliseen ja 16 venttiilisessä on ollut alusta lähtien.(-84).
Vastaa Viestiin