Nykyiset autot lienee suurimmalla osalla allekirjoituksessa.arimikko kirjoitti: Jotkut laittavat ilmeisesti tuohon alle kaikki edellisetkin autonsa vaan kun niitä on ollut jo 38kpl erimerkkistä ja -kuntoista niin esitän pahoitteluni kun en niitä tähän viitsi listata.
(tässä kohti voitte unohtaa suomalaisten perisynnin kateuden, yksikään autoni ei ole tullut minulle uutena)
Eikö mitään positiivista kirjoitettavaa
Re: Eikö mitään positiivista kirjoitettavaa
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
Re: Eikö mitään positiivista kirjoitettavaa
Kiitos vastauksista.
Kerhossa pyshytään.
- Vai noin monta autoa.
Onneksi oot päätynyt
Saabeihin niin ei tarvi
niin pali vaihthaa.
Hyvää viikonloppua
Suomen Turust
Kerhossa pyshytään.
- Vai noin monta autoa.
Onneksi oot päätynyt
Saabeihin niin ei tarvi
niin pali vaihthaa.
Hyvää viikonloppua
Suomen Turust
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
Re: Eikö mitään positiivista kirjoitettavaa
3-vuotta/70km ja ainoat viat palanut lohkolämmittimen vastus ja puhallin vikisee hetken isoimmalla nopeudella
Alustaremontti tulee varmaankin kohta. Takaiskarit on jo aika pehmoiset mutta eivät vielä vuoda.

Alustaremontti tulee varmaankin kohta. Takaiskarit on jo aika pehmoiset mutta eivät vielä vuoda.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: Eikö mitään positiivista kirjoitettavaa
Tänä vuonna menee siis vaihdeloota uusiksi, se puuttuu listasta.Frostgrey kirjoitti: koneremontti
turbon vaihto
kytkimen vaihto
alusta remonttia(puslia ja iskarit/jouset)
bensapumpun vaihto
sisätila puhaltimen vaihto
kampiakselin asentoanturin vaihto
syylärin ja termarin vaihto
ja muita pikku osia![]()
.

On tuo 9-5 ainakin aerona nautinto ajaa. Siinä on vielä jäljellä kaikki se vanha "saabismi" mistä olen aina pitänyt, ohjaamoergonomia ja ajokäyttäytyminen huonoilla keleillä. Kaikki ne ominaisuudet mitä ainakin minä autossa arvostan istuttuani aikoinaan vuosikaudet auton ratissa työn puolesta.
9000CS 2,3
Re: Eikö mitään positiivista kirjoitettavaa
Laitampas minäkin korteni kekoon tähän threadiin. Tuli noista murheista tuonne kirjoiteltu niin siitä sai ehkä hivenen väärän kuvan. Ennen en ymmärtänyt miksi sanottiin että miehet rakastavat autojansa..... Ennen..... siis ennen sitä kun menin ja ostin 9000T. Sit ratsua on ikävä vieläkin, sillä on monta bemarijuppia masennettu.
Nyt ikä on lipsahtanut jo aikuisen puolelle ja jälkikasvuakin on päässyt siunaantumaan, niinpä tuli uudemman ja turvallisemman auton hankinnan aika. Toki tuli testattua Volvot Audit Sitikat ja heikkona hetkenä jopa eräs Bemari ja Mersukin. Niinhän siinä vain tuppasi käymään että huomattavasti kallimpien autojen joukossa kun nökötti vaikka kuinka repale Saabi niin kokeilemaanhan sitä piti mennä.
Vaimo lopuksi sitten tuumasi että mitä edes muita autoja katselet kun olet kerran merkin jo päättänyt.
Olin jo käytännössä kaupoissa eräästä vähänajetusta 9-3 sesta 2.0t tietenkin
kunnes velipoika yhtäkkiä ilmoitti että hän on päättänyt vaihtaa autonsa farmariin. Ei kun kauppoja hieromaan. Alle päätyikin sitten 9-5 turvallinen ja luotettava perheauto. Kyljessä nyt sattuu lukemaan se pieni isin ilo jonka kaikki arvaakin.... taisi tuo pieni sana ratkaista lopulta koko autokaupan tuon 9-5 hyväksi.
Vieläkin tulee iltasella kurkistettua ikkunasta kun katuvalon kiilteessä yöstä kimaltaa sana Griffin, ja sydämmeen nousee sellainen mielyttävä tunne että jos jättäisikin nuo oluet nauttimatta ja kipaisisi vaikka kaupassa, esim Turussa tai vaikka Torniossa sama se kunhan tietä riittää.
Vaimo kun on kanssa tuohon Saabiin tykästynyt ja nyt kun on aika tullut miettiä toista autoa niin emme sitten ole muita merkkejä vilkuilleetkaan. Vaimon ehdoton suosikki kun sattuu olemaan vanhankorinen 9-3 viistoperinneen. Takaluukusta on kuulemma kesäyöstä syytä kimmeltää se toinen mielihyvästä kertova sana Aero.
Jerkka #3518
ps. Päätös on tehty että kun kerran Griffin on hyvän kodin löytänyt niin se myös aikansa viettää kotona perheensä parissa päiviensä loppuun asti.
Nyt ikä on lipsahtanut jo aikuisen puolelle ja jälkikasvuakin on päässyt siunaantumaan, niinpä tuli uudemman ja turvallisemman auton hankinnan aika. Toki tuli testattua Volvot Audit Sitikat ja heikkona hetkenä jopa eräs Bemari ja Mersukin. Niinhän siinä vain tuppasi käymään että huomattavasti kallimpien autojen joukossa kun nökötti vaikka kuinka repale Saabi niin kokeilemaanhan sitä piti mennä.
Vaimo lopuksi sitten tuumasi että mitä edes muita autoja katselet kun olet kerran merkin jo päättänyt.
Olin jo käytännössä kaupoissa eräästä vähänajetusta 9-3 sesta 2.0t tietenkin

Vieläkin tulee iltasella kurkistettua ikkunasta kun katuvalon kiilteessä yöstä kimaltaa sana Griffin, ja sydämmeen nousee sellainen mielyttävä tunne että jos jättäisikin nuo oluet nauttimatta ja kipaisisi vaikka kaupassa, esim Turussa tai vaikka Torniossa sama se kunhan tietä riittää.
Vaimo kun on kanssa tuohon Saabiin tykästynyt ja nyt kun on aika tullut miettiä toista autoa niin emme sitten ole muita merkkejä vilkuilleetkaan. Vaimon ehdoton suosikki kun sattuu olemaan vanhankorinen 9-3 viistoperinneen. Takaluukusta on kuulemma kesäyöstä syytä kimmeltää se toinen mielihyvästä kertova sana Aero.
Jerkka #3518
ps. Päätös on tehty että kun kerran Griffin on hyvän kodin löytänyt niin se myös aikansa viettää kotona perheensä parissa päiviensä loppuun asti.
Viimeksi muokannut Jerkka, Pe Marras 16, 2007 17:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jerkka #3518
-99 9-5 Griffin
-99 9-5 Griffin
Re: Eikö mitään positiivista kirjoitettavaa
Saabilla vasta 33 v ajaneena (13. Saabi alla) on kertynyt kokemuksia kaikenlaisista Saabeista, vain yksi Saabeista on ollut uusi. Kaikki ovat palvelleet hyvin, viimeinen tonnari kyllä petti pahasti 250.000 hajottamalla koko koneen. Kävin Ruotsista hakemassa sisäänajetun AERO:n kaikin herkuin ja kyllä meno maistuu taas, että hymyilyttää. Hintalaatusuhde on isolla Saabilla Suomessa parasta A luokkaa. Nuoriso ajaa chipatulla 9-3:lla ja eivät hekään pahasti valita.
9-5 AERO Wagon 2005
Re: Eikö mitään positiivista kirjoitettavaa
Täytyy myöntää, että ei se M00 AeroWagon loppujen lopuksi mikään huono ollut, vaikka ooppelin osat välillä aiheutti pientä vilutusta. Kenties niitä kerran vuodessa uusimalla olisi saanut nauttia luxuskyydistä vielä pitkään, jos auto vaan olisi ollut aina samalla paikkakunnalla, kuin minä.
Totta kirjoittaakseni eräs sipoolainen lentokoneenkuljettaja sai siitä hemmetin hyvän auton
Totta kirjoittaakseni eräs sipoolainen lentokoneenkuljettaja sai siitä hemmetin hyvän auton

96 M75 i12 5-speed 

Re: Eikö mitään positiivista kirjoitettavaa
Jerkka kirjoitti:Vieläkin tulee iltasella kurkistettua ikkunasta kun katuvalon kiilteessä yöstä kimaltaa sana Griffin, ja sydämmeen nousee sellainen mielyttävä tunne että jos jättäisikin nuo oluet nauttimatta ja kipaisisi vaikka kaupassa, esim Turussa tai vaikka Torniossa sama se kunhan tietä riittää.
Hyvin sanottu

Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
Re: Eikö mitään positiivista kirjoitettavaa
Hyvä pikku tarina. Tuli oikein hyvällä mielelle itsekkin.Jerkka kirjoitti:ps. Päätös on tehty että kun kerran Griffin on hyvän kodin löytänyt niin se myös aikansa viettää kotona perheensä parissa päiviensä loppuun asti.

Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Re: Eikö mitään positiivista kirjoitettavaa
Nykyään tonnari on varustettuna 10tkm ajetulla koneella velipojan käytössä. Alakerta oli täysin hajonnut. Muuten aivan huippu SAAB.saablari kirjoitti:Saabilla vasta 33 v ajaneena (13. Saabi alla) on kertynyt kokemuksia kaikenlaisista Saabeista, vain yksi Saabeista on ollut uusi. Kaikki ovat palvelleet hyvin, viimeinen tonnari kyllä petti pahasti 250.000 hajottamalla koko koneen. Kävin Ruotsista hakemassa sisäänajetun AERO:n kaikin herkuin ja kyllä meno maistuu taas, että hymyilyttää. Hintalaatusuhde on isolla Saabilla Suomessa parasta A luokkaa. Nuoriso ajaa chipatulla 9-3:lla ja eivät hekään pahasti valita.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Eikö mitään positiivista kirjoitettavaa
9000LPT kirjoitti:Nykyään tonnari on varustettuna 10tkm ajetulla koneella velipojan käytössä. Alakerta oli täysin hajonnut. Muuten aivan huippu SAAB.saablari kirjoitti:Saabilla vasta 33 v ajaneena (13. Saabi alla) on kertynyt kokemuksia kaikenlaisista Saabeista, vain yksi Saabeista on ollut uusi. Kaikki ovat palvelleet hyvin, viimeinen tonnari kyllä petti pahasti 250.000 hajottamalla koko koneen. Kävin Ruotsista hakemassa sisäänajetun AERO:n kaikin herkuin ja kyllä meno maistuu taas, että hymyilyttää. Hintalaatusuhde on isolla Saabilla Suomessa parasta A luokkaa. Nuoriso ajaa chipatulla 9-3:lla ja eivät hekään pahasti valita.
Kiva kuulla, hajoamiseen asti se tonnari olikin paras Saab sitten 99 LE -73:n, joka oli aikansa raketti, koska siinä oli Boschin sähköinen ruisku. Tonnarin ainoa vika oli, että se oli matalapaineturbo. Kyllä Saabissa pitää täyspaineturbo olla!
9-5 AERO Wagon 2005
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Eikö mitään positiivista kirjoitettavaa
En malta olla kirjoittamatta, kun pääsee hirsch aero saabilla Saksaan kurvaamaan ja jätät isot bemarit,audit ja mersut taaksesi ja sitten näkee niiden ilmeet kun tullaan samalle levähdyspaikalle, sakemannit pyörivät saabin ympärillä ihmeissään. niitä ilmeitä ei voi unohtaa, saabi kun ei ole siellä yhtään mitään. Uskomaton suorituskyky, 100-200 kiihtyvyys esim, kaikkien saabia haukkuvien pitäisi päästä kokeilemaan korkea-paine saabia vapailla nopeuksilla, myös ajo-ominaisuuksia kovassa vauhdissa, siis yli 200 km. Toki sieltä löytyy paljon kovempiakin vehkeitä, mutta kuitenkin, huomaa tuon alustan hyvyyden "vanhaksi" autoksi.



900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: Eikö mitään positiivista kirjoitettavaa
Ajossa nykyään toinen 9-5 jolla kilsat 0-75 tkm. Takaiskarit odottelee hyllyssä päivää jolloin ne jaksaisi vaihtaa. Muutoin taival ysiviitosten kanssa on ollut murheetonta. Edellisellä (-00 Aero) ajelin 40-90 tkm.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
Re: Eikö mitään positiivista kirjoitettavaa
Tuossahan on aika hyvin kiteytetty munkin tunnelmat.Jerkka kirjoitti:Vieläkin tulee iltasella kurkistettua ikkunasta kun katuvalon kiilteessä yöstä kimaltaa sana Griffin, ja sydämmeen nousee sellainen mielyttävä tunne että jos jättäisikin nuo oluet nauttimatta ja kipaisisi vaikka kaupassa, esim Turussa tai vaikka Torniossa sama se kunhan tietä riittää.
ps. Päätös on tehty että kun kerran Griffin on hyvän kodin löytänyt niin se myös aikansa viettää kotona perheensä parissa päiviensä loppuun asti.

Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
Re: Eikö mitään positiivista kirjoitettavaa
9-5 on hieno auto vaikka takapuslat ovat kestäneet vain 30tkm ja kone 110tkm. Nämä osat vaihettu ja meno jatkuu.
Kuitenki näin talven kynnyksellä vetävien eturenkaiden lisäksi tekee mieli vetäviä takarattaita. Kulutus on 10 litraa seka ajossa, mutta eipä tarvi palella autossa ja ohitus kiihtyvyyttä ei tarvi moittia.

Audi A4 2.0TFSIq