Niin. Sitä tehoa on saatavissa kohtuullisen lyhyt aika. Pilleri muuttuu lämpöpumpuksi hyvin äkkiä ja siinä ne tehotkin sitten nyykähtää. Mut tuntuuhan se äreeltä ku pari sekunttia rääkäsee.Frostgrey kirjoitti:Mutta kummassa on kovemmat pakopaineet/lämmöt pitemmässä vedossa, steg1 vai steg3, onko noita ketään mittaillut?
Tuntuu nuo Steg3 tehot vaan aika kovilta vakio pillereille, joten pelastaako se avarampi putkisto mitään
2.0 matalapaineiseen puhallusta
Re: 2.0 matalapaineiseen puhallusta
Re: 2.0 matalapaineiseen puhallusta
Onko tuo 2.0 Aeron boxi ainoa mikä tähän käy? Toimiiko esim. 2.3T:lle tehty stage1-boxi? Sillä kysyin kun aika nopeasti löytyi Ruotsin puolelta myynti-ilmoitus tällaisesta. Tai voiko laittaa pelkän stage2 tai stage3 -boksin ilman näitä pakoputkistomuutoksia, tuleeko niiden kanssa jotain ongelmia?Mimmi kirjoitti:Italian Aero on normaali täyspaineinen B204 (136kW).
Stage 1 on vaarallisin stage, koska koneen rauta on vakio, mutta sitä kiusataan huolella.
Bleederin vaarat on kerrottu, joten se siitä.
Minä hankkisin näistä vaihtoehdoista (ei rautamuutoksia) Aeron boxin ja mankun letkuineen.
Onko kukaan kokeillut 2.3:n boxia tällaisessa 2-litraisessa vai suostuuko se edes käynnistymään?
Rami
****
VAG
VAG
Re: 2.0 matalapaineiseen puhallusta
Millä tavalla kuormittuu turhaan? Ja tarkoititko nyt 2.3:n lastua yleensä vai näitä stage1-2-3:ia?Mimmi kirjoitti: Ei.
Toimii, mutta varauksella, B234:n ilmamäärät (ja polttoainekartat) eroavat B204:stä.
Voit laittaa, muttet saa kaikkea hyötyä irti ja kuormitat konetta "turhaan".
VSS-malli vaatii TECH:n, muuten käynnistyy kyllä.
Mistäs vielä tunnistan onko autossa VSS:ää? Kaukosäätö on keskuslukitukselle, jos avaan ovet ja menen vasta parin minuutin päästä käynnistämään niin pitää käyttää ovet lukossa/painaa avauspainiketta uudestaan jotta suostuu käynnistymään, starttaa kyllä mutta ei siis käynnisty.
Rami
****
VAG
VAG
Re: 2.0 matalapaineiseen puhallusta
Autossasi on VSS.rmeller kirjoitti:Millä tavalla kuormittuu turhaan? Ja tarkoititko nyt 2.3:n lastua yleensä vai näitä stage1-2-3:ia?Mimmi kirjoitti: Ei.
Toimii, mutta varauksella, B234:n ilmamäärät (ja polttoainekartat) eroavat B204:stä.
Voit laittaa, muttet saa kaikkea hyötyä irti ja kuormitat konetta "turhaan".
VSS-malli vaatii TECH:n, muuten käynnistyy kyllä.
Mistäs vielä tunnistan onko autossa VSS:ää? Kaukosäätö on keskuslukitukselle, jos avaan ovet ja menen vasta parin minuutin päästä käynnistämään niin pitää käyttää ovet lukossa/painaa avauspainiketta uudestaan jotta suostuu käynnistymään, starttaa kyllä mutta ei siis käynnisty.
Rami
2.3Aeron boksi on kokeiltu 2.0t:hen. Lähtee käyntiin, kulkee eteenpäin, mutta muutoin menee seokset aivan metsään.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: 2.0 matalapaineiseen puhallusta
Eli 2-litraisen boksi on siis hommattava. Entäs vielä tämä stage1-2-3 vaihtoehdot, jos on stage2 tai stage3 lastu ja mankkuvena mutta ei muita muutoksia niin miten käy?suorsa kirjoitti:
Autossasi on VSS.
2.3Aeron boksi on kokeiltu 2.0t:hen. Lähtee käyntiin, kulkee eteenpäin, mutta muutoin menee seokset aivan metsään.
Rami
****
VAG
VAG
Re: 2.0 matalapaineiseen puhallusta
Miksi itkisin kun itse ne osat sinne olisin laittanut?Mimmi kirjoitti:Käy, mutta älä tule itkemään konevauriota stage 2-> kanssa, jollet meinaa muutaa rautaa softalle sopivaksi.
Mutta mikä siellä on syynä paikkojen kilahtamiseen? Pyytääkö boksi liikaa ahtoja ja vakioturbo sulaa vai meneekö seokset persiilleen vai mitä tapahtuu? Eli faktoja Mimmi kiitos. Jotain perustavanlaatuistahan siellä pitää olla kun noin varoittelet.
Rami
****
VAG
VAG
Re: 2.0 matalapaineiseen puhallusta
Ei niitä faktoja löydy, mutua vain. Stage 1 ja 3 ovat lähestulkoon sama softa, ahtopyyntöä on ehkä kolmosessa hitusen enemmän riippuen softan tekijästä. Paperilla oleva tehoero johtuu suurimmaksi osaksi paremmin virtaavasta putkistosta. Eli melkolailla sama laittaako stage 1, 2 vai 3, rautamuutokset ovat triviaaleja eivätkä käytännössä VE-karttaan vaikuta. Eivätkä siis myöskään konetta hajota. Huomattavasti vaarallisempaa olisi laittaa 2.3:n softa 2.0:aan tai toisinpäin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 2.0 matalapaineiseen puhallusta
On aina autolle vaarallista noudattaa Mimmin vinkkejä.jcarlson kirjoitti: Huomattavasti vaarallisempaa olisi laittaa 2.3:n softa 2.0:aan tai toisinpäin.
Aki Peltola #1132
Re: 2.0 matalapaineiseen puhallusta
Hoi.
Pähkäilin aihetta jonkin aikaa. Lueskelin ja pähkäilin. Mutta en saanut täyttä selvyyttä topicista omaan mahdolliseen "ongelmaan"...
Eli mietin tälläistä autooni... Auto tietenkin 9-3 SE vm2000 Trionic 7 185hp.
Keskustelussa käytiin paljon läpi 150hp matalapaineturboa.
Mutta siis uudestaan... Eli mitäs toi mun auto sanois tuosta? Paljon tossa täyspaineisessa on ahdot? Mikä fuelcut raja? Meneekö joku kolmas, neljäs, viides asia pieleen? Periaatteessa putkiston pitäs kestää sen 220-230hp, koska Stage1 käyttää vielä samaa putkistoa.
No rohkeesti opastakaa tyhmää. Mimmi vielä kertaalleen selitä tyhmälle.
Pähkäilin aihetta jonkin aikaa. Lueskelin ja pähkäilin. Mutta en saanut täyttä selvyyttä topicista omaan mahdolliseen "ongelmaan"...

Eli mietin tälläistä autooni... Auto tietenkin 9-3 SE vm2000 Trionic 7 185hp.
Keskustelussa käytiin paljon läpi 150hp matalapaineturboa.
Mutta siis uudestaan... Eli mitäs toi mun auto sanois tuosta? Paljon tossa täyspaineisessa on ahdot? Mikä fuelcut raja? Meneekö joku kolmas, neljäs, viides asia pieleen? Periaatteessa putkiston pitäs kestää sen 220-230hp, koska Stage1 käyttää vielä samaa putkistoa.
No rohkeesti opastakaa tyhmää. Mimmi vielä kertaalleen selitä tyhmälle.

Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Re: 2.0 matalapaineiseen puhallusta
Ei voi missään nimessä laittaa Trionic 7:aan minkään sortin bleederiä tai ahtopaineen säädintä.
Syynä monimutkainen järjestelmä joka mm. kompensoi ylimääräisen ahtopaineen pois säätämällä kaasuläppää.
Syynä monimutkainen järjestelmä joka mm. kompensoi ylimääräisen ahtopaineen pois säätämällä kaasuläppää.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com