Ilkivaltaa tämäkin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
NG900T
"Saabisti"

Ilkivaltaa tämäkin

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Onko muiden parkkiin jätetyt saabit joutunu sylkykupiksi?

Mulle kävi näin jo kolmannen kerran nykyisen saabin pienen historian aikana, tälläkertaa mulla oli parkissa hietsussa kadun varressa ja sivuikkuna ja kylki oli räässä kun tulin takaisin autolle. Perkele! :evil: :evil:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
Henna Makkonen
"Aero"

Juu

Viesti Kirjoittaja Henna Makkonen »

Toi on tosi sikamaista. Uskoisin kuitenkin, että merkillä ei ole väliä. Siinä on vain olleet kurittomat kakarat ja huomanneet ettei kukaan ole katsomassa ja tehneet nuo ilkeät temppunsa. Varmaankin ihan sama olisiko siinä seisonut mikä auto tahansa. :evil:
jsuomi
"Hirsch"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

Kyl siin on merkillä väliä jos ois gti golffi ni ei varmaan räkis. Muaki kiusattiin ylä-azsteel vaan sen takia et mul oli Saab lippis aina päässä. No onneks en oo mikään pieni kokonen enkä herkkä ni kyl se siit loppus ku heilautteli vähän nyrkkii.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
MindW
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja MindW »

jsuomi kirjoitti:Kyl siin on merkillä väliä jos ois gti golffi ni ei varmaan räkis.
Niin tai Corolla DX :lol:. Perseestä tuollainen toiminta. :x
Saab 96 vm. -63 PR/HA Kaksitahtinen sen olla pitää!
#2028 Elias Penttinen
jara
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja jara »

Oliko varmasti räkää?
Meinasin jos joku ois onanoinu sun autos vieressä haaveillen ajavansa hienoa saappia.... :wink:

Oisko ollu joku op...listi..... :evil:

SELKÄÄN PITÄS TOLLASELLE ANTAA JA PYYHKIÄ RÄKÄMÄLLIT SEN PUSEROLLA!!!! :twisted:
pertti666
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

ei räitty vielä, mutta tämä nykyinen 9-3 taitaa olla muuten kolhijoitten suosiossa..tässä lyhyt historiikki:

- ostin sitten elämäni ensimmäisen uuden auton huhtikuussa 2003
- kesäkuussa 2003 oli sitten joku pakittanut takapuskuriin parkkiksella, mustaa jälkeä rutosti, joka lähti väri vahalla mutta naarmut ja fliisut jäi
- tänä talvena ovea kolhittiin, kävin Autokeskuksen smartrepairissa oikomassa
- tänään huomasin SE-merkkien yläpuolella avaimella tms vedetyn naarmun parin sentin naarmun, en tiedä missä tullut
+ pari kertaa peili ollut taipuneena, onneksi on toi pika-kääntö-tsydeemi

en tiä itkiskö vai naurais..reilu kymmenen vuotta vanhassa tonnarissa ei kolmen omistusvuoden aikana tullut yhtään klommoa, eikä niitä ennestäänkään ollut
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
jehhe
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja jehhe »

Uusi autohan on kuin magneetti joka vetää kaikkea p*/**kaa puoleensa. Mulla auto oli ollut vajaa viikon kun kävin kaverille näyttämässä ja eikö p*@$kele ajo BMW kylkeen vaikka seisottiin auton vieressä. Aivan älytön tapahtuma. Seisottiin auton vieressä siis samalla puolella ja kaveri työnsi bemarilla kylkeen. Pikkusen meinas lähteä järki ja taju samaan aikaan
9000CS...
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

Ei ole kukaan (ainakaan tietääkseni) vielä räkinyt, mutta näitä parkkipaikkojen sankareita on osunut kohdalle.

Ostin auton aika tarkkaan vuosi sitten ja parin kuukauden jälkeen jossain parkkiksella oli sitten lyöty oven kanssa apukuskin puoleiseen takaoveen pieni painauma.

Pari kuukautta sitten kävin kahvilla nimeltämainitsemattomalla huoltamolla, joka sijaitsee Turussa Kaskentien ja Kunnallissairaalantien kulmassa. Ajoin auton huoltamon ikkunoiden eteen vinoparkkiin, niin eikös joku saa**nan apina ollut lyönyt oven kanssa apukuskin puoleiseen etuoveen.

Seuraavan kerran menin samaan paikkaan kahville kahden viikon kuluttua ja viisastuneena en ajanut ollenkaan vinoparkkiin. Jätin autoni pesuhallin ovista kymmenen metrin päähän, niin ettei siihen viereen pääse kukaan. Tulin pois kahvilta ja katsoin, että mitä on kuskin puoleisessa takaoven helmassa. Nyt oli sitten joku vielä idiootimpi ihminen koittanut, että mahtuuko hän kääntymään autoni vierestä. Ei ollut mahtunut. Takaoven helma painunut sisälle melkein puolen metrin matkalta, mutta maalipinta oli onneksi säilynyt ehjänä. Eikä tietenkään mitään yhteystietoja tai muita lappuja jätetty mihinkään. :twisted:

Kotiin päästyäni soitin kyseiseen paikkaan ja kysyin, että näkyykö valvontakameroissa jotain runkkaria, joka ei osaa ajaa autoa. Ei näkynyt, koska liiketilantunnistimet käynnistävät kameroiden nauhoituksen ja se tunnistin on osoitettu johonkin hevon vi**uun.

Alkaa tuntua, että vaikka jättäisi auton mihin vaan parkkiin, niin aina näitä kusipäitä löytyy. Ja minkä helvetin takia juuri minun kohdalleni...
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
jehhe
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja jehhe »

Sattuipa tosiaan kauan sitten semmoinenkin tapaus kun aikanaan olin vanhempieni uudella Vectralla (alle viikko) liikenteessä ja jätin sen illalla keskustaan n.20min ajaksi illlalla , niin eiko vaan joku ollut kiivennyt auton katolle, potkinut peilit ja hypännyt konepellille. Ei muuta kuin suoraan poliisiasemalle. Ottivat autosta kuvia ja sormenjäljet laseista. Meni muutama kuukausi ja syyllinen saatiin kiinni. 16v nuorukainen jolla yllätys yllätys ei ollut rahaa maksaa mitään. Onneksi oli vakuutukset kunnossa.
moksu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja moksu »

jehhe kirjoitti:. Meni muutama kuukausi ja syyllinen saatiin kiinni. 16v nuorukainen jolla yllätys yllätys ei ollut rahaa maksaa mitään.
Joo syytä kysyttäessä vastaus on vain ,että :"tuli vaan semmoinen olo "

ai per***e sanon minä :evil:

Omaani eivät potkineet rutuille vaan vetivät jollain meisselillä (ei omalla) viivat kylkeen.
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
OA
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja OA »

No kyllä mullekki kävi aika huonosti pari viikkoo sitte.
Menin sit isän uudella 9-5:sella toista kertaa kouluun niin
eikös yksi nimeltä mainetsematon oppilas ajanutkin vanhalla
corollalla matkustajan puoleiseen etuoveen :evil:
No nyt auto on korjaamolla, johon on varattu viikko...siis
oven vaihtoon :oops:
dimebak
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dimebak »

On tainnut olla pari kertaa tuulilasissa jotain kummaa. Hanttarin puolelle ilmanpoistoritilän alle ilmaantui talvella reikä maalipintaan, yllättäen kaupan pihalla. Muutama päivä sitten lokit tms. linnut "syösksypommittavat" auton konepellin, hyvät naurut pääsi, oli se niin komeasti levenny.

Kaiken huippu kävi paikallisen Prisman parkkipaikalla. Tällöin vielä autoni maalipinta oli alkuperäinen. Olin lähdössä kaupasta, auto kävi ja ikkuna oli auki. Viereen parkkasi "kakkosnelonen" Mersu ja hanttarin paikalta nousi joku snobi nainen, ja samalla pamautti oven Saabini kuskin oveen. Tarkastin heti ovea, kun niin kovasti pamahti ja vekkihän se tuli maalipintaan, paskaan maaliin tosin mutta kuitenkin. Katsoin naista ja hän vain katsoi minua "nokkavartta" pitkin ja lähti miehensä perään mitään sanomatta. Odottelin tovin, ajoin reilun 10 senttiä eteenpäin ja runttasin kuskin oven Mersun oveen. Mulle ei vittuilla :evil:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Jartza
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja Jartza »

Aijai, nyt vissiin pitää alkaa munkin avautua -niin monesti on suorastaan vit*ttanut kun ihmiset eivät kunnioita toisten omaisuutta. Asumme täällä svedulandiassa ja auto (95 farkku) parkkeerataan aina aika ahtaalle kadulle talomme eteen, ja vielä loivaan mäkeen. Mä en ymmärrä miksi ihmisten pitää lähteä tai tulla parkkiin niin että ajetaan ensi päinkiinniosumaan puskuriin ja sitten ruvetaan kaivamaan sitä pakkia tai ykköstä esiin laatikosta että päästäisiin lähtemään tai ajamaan kunnolla parkkiin. Mä olen valehtelematta 3-4 kertaa nähnyt ikkunasta kun autoani päin on ajettu. Onneksi toistaiseksi (kop kop koputan puuta) on vain etukilvessä pieni painauma kun joku on ystävällisylimielisesti pakittanut siihen vetokoukkunsa.

Mua kyrsii aivan suunnattoman syvältä kun ajetaan tuolla lailla keskieurooppalaiseen tyyliin päin. Eikö siellä autokoulussa/yms instansseissa enää opeteta pakkeeraamaan? HäH? Saata*a! :x
Kyllä meikä aikoinaan itse Enskan autokoulussa ainakin jouduin vääntämään sitä kuorma-autoa parkkiin ja vähän usemman kuin pari kertaa.

Onneksi sain toissapäivänä hyvitystä kun puhuin jalkakäytävällä puhelimeen samalla kun katselin jonkun hienostorouvan uuden Lordi Mondeon parkkeeraamista taaksemme :D 8O . Olin liikkeellä toisella autollamme, jossa on oikein "aja mun takapuskuriin - niin vetokoukkuni tulee ulos sun stereoista ja jatkaa matkaa sun takapenkille" tyylinen kiinteä vetokoukku. Muija veivas ja vääsi sitä Monsuuniansa siinä takana ja antoi autonsa valua 2 kertaa päin meidän autoa. En kiusallanikaan mennyt väliin /pysäyttämään, koska tiesin että meille ei tule vauriota, mutta hänelle tulee. Lopulta saa*anallisen äheltämisen jälkeen auto oli jotenkin siinä parkissa ja rouva hyppäsi korkokengät kipisten ulos autostaan. Hänkin oli selvästi huomannut ajaneensa päin autoamme, koska meni katsomaan etupäätä.... no, nokka ylpeesti pystyyn ja katse nenänvartta pitkin kohden puissa olevia varistenpesiä, ja rouvan matka jatkui...sääli ettei varis paskannut naamaan :lol: :lol: Mun oli pakko myös käydä katsomassa mitä oli Monsuunille käynyt, ja voi vi**u että oli naurussa pitelemistä, uusi kilpi oli vääntynyt rullalle kuin korkkiruuvi ja kauheeta lommoa & naarmuu... Siinä on illalla varmaan mukava selitellä kotosalla miehelleen että joku vastuuntunnoton on pakittanut minua päin ja ei jättänyt mitään viestiäkään eikä yhteystietojaan...
Hohoh - Couldn't care less!!! Revenge!!
Nappe
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Onhan noita...
Tuossa juuri toissa viikonloppuna olin vanhempia moikkaamassa, ja auto parkissa kadun toisella puolella, seisoin pihalla ja kuulin kun pieni poikalauma tulee katua pitkin, oikein kerää vauhtia ja eka huutaa että "tohon auton takalasiin", sitten juuri viime tingassa sattui vilkaseen oikealle jossa nojasin aitaan kattelemassa kiinnostuneena autoani ja tuota pentua, jonka naaman väri samalla vaihtu komiasti punertavaksi, ja suuntasivat nolona muualle :)

Parkkipaikka-terroristit ovat onneksi jättäneet autoni suhteellisen hyvin rauhaan, mitä nyt n. kuukauden kului vasemman kyljen maalauttamisesta ennen kun joku sai ovellaan painettua lommon siihen...
Aeroa en ole viittinyt edes tarkastella, se menee jossain vaiheessa maalattavaksi kuitenkin, joten pienet lommot ei niinkään haittaa... Yksi kyllä valutti liikennevaloissa keulaan, vilkas peiliin että eihän toi huomannu, ja vetäs metrin eteenpäin. Eihän sitä voinut olla huomaamatta kun tömähti kuitenkin ihan reilusti... En viittinyt vaivautua, kun aeron vanhat kunnolliset puskurit kyllä kestävät, hymyilin vaan että ei tainu sen toisen korinväriset puskurit ainakaan parantua tuosta tömähdyksestä :)

Parkkipaikoilla harrastan yleensä hyötyliikuntaa, eli en yritä sulloa autoani siihen oven eteen mihin kaikki keskimäärää paremmat kuljettajat autonsa laittavat, vaan kuskaan autoni parkkialueen toiseen päähän kauaksi ovesta, ja saan pitää oviani suhteellisen siistissä kunnossa :)

Kaiken huippu oli kuitenkin kaverin parkkipaikkanaapuri, tällä naapurilla oli vanha 240 farmarivulva, ja pennut avasivat ovet potkaisemalla! kaverin vaimon megane (uutena ostettu) oli puolen vuoden jälkeen sen näköinen kun joku olisi kuulavasaralla käynyt koko oikean kyljen läpi. Kaveri laittoi ilmoituksen tälle naapurille että saavat korvata auton maalautuksen, mitään ei kuulunut, joten tekivät rikosilmoituksen. Poliisi kävi kuulustelemalla naapurin, joka tietenkin kielsi koko asian, joten juttu jäi siihen! :evil:
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
dimebak
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Nappe kirjoitti:En viittinyt vaivautua, kun aeron vanhat kunnolliset puskurit kyllä kestävät, hymyilin vaan että ei tainu sen toisen korinväriset puskurit ainakaan parantua tuosta tömähdyksestä :)
Mulle kävi kerran Esson pihalla niin, että mittareiden välistä Nissan-Nassen-Nussin pakitti almost täysillä Saabini keulaan, about 50-50-kolari. Nissan-kuski tuli autosta kuin jousi pihalle ja tarkastamaan vaurioita. Itse puistin päätä ku kuului niin iso muovin räsähdys. Katsoin jannua vihaisesti, nousin autosta pihalle ja menin katsamaan kans vaurioita. Saabissa ei ollu mitään ja jannu sanoi et ku mun Saabiin ei tullu mitään niin taidetaan olla sujut. Katsoin Nissanin puskuriin tullutta "ilmareikää" ja sanoin homman olevan ihan kunnossa, sujut siis ollaan. Naurean lähdin ajamaan pois huoltiksen pihalta.
Nappe kirjoitti:Kaveri laittoi ilmoituksen tälle naapurille että saavat korvata auton maalautuksen, mitään ei kuulunut, joten tekivät rikosilmoituksen. Poliisi kävi kuulustelemalla naapurin, joka tietenkin kielsi koko asian, joten juttu jäi siihen! :evil:
Ja tähän toiseen. Serkku oli kuntosalilla isänsä (enoni) pulla-Volvolla (Volvo F6turbo, kuorma-auto) ja Volvon keulaan oli joku pakittanut. Puskurin pää vinoon, ajovalo rikki ja tais olla ilmanohjaimessa naarmuja. Tekijäkin tuli tietoon silminnäkijän tarkkavaisuuden ansiosta. Vakuutusyhtiö ei ala hommassa millekään, kun ei oo tehty rikosilmoitusta ja sitä eno ei viitsi tehdä näin pienen asian takia. Ja kaiken huippuna tämä jannu, oikein bemari-kuski, ei ala millekään. Ei maksa edes Volvoon (verottomia) osia. Prkl, turpaan pitäis vetää :evil:

EDIT: Näin tänään (ma 14.6.) pulla-Volvon liikenteessä kauppareissulla. Oli laitettu uus puskuri (tai oikastu ja maalattu vanha) ja ajovalo. Tiä sitten menikö omaan piikkiin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin