3,0 TiD kiihdytysnykiminen
3,0 TiD kiihdytysnykiminen
Hei !
Autossani Saab 9-5 3,0 TiD 2002 esiintyi ensimmäisen kerran outo vaiva; ajoon lähdettyä kaikilla vaihteilla reippaasti kiihdytettäessä kone nyki kiihdytyksen keskenja tuntui että tehot puutuivat. Hitaasti kiihdytettäessä vaivaa ei ilmennyt. Seuraavan kerran ajoon lähtiessä vaiva oli kadonnut, kiihtyy normaalisti ja veto säilyy katkomatta. Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta ja mihin liittyy ? Kiitos vastauksista etukäteen !
Autossani Saab 9-5 3,0 TiD 2002 esiintyi ensimmäisen kerran outo vaiva; ajoon lähdettyä kaikilla vaihteilla reippaasti kiihdytettäessä kone nyki kiihdytyksen keskenja tuntui että tehot puutuivat. Hitaasti kiihdytettäessä vaivaa ei ilmennyt. Seuraavan kerran ajoon lähtiessä vaiva oli kadonnut, kiihtyy normaalisti ja veto säilyy katkomatta. Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta ja mihin liittyy ? Kiitos vastauksista etukäteen !
Re: 3,0 TiD kiihdytysnykiminen
Eipä mitään merkkivaloa syttynyt. Checking oli ok. Auto menossa huoltoon ensi viikolla, pitänee pyytää tsekkaamaan ! Onko näissä ollut yleensä ilmavaivoja polttoainepuolella ? Auto on minulle uusi
Re: 3,0 TiD kiihdytysnykiminen
Taas aamulla nyki. Kun kiihdyttää reippaasti painamalla poljinta reilusti kone alkaa nytkyttää 2000-3000 rpm välillä. Jos kiihdyttää pelkällä pintakaasulla ei nytkystä tule. Vapaalla kaasutettaessa ei nytkyttämistä esiinny, vaikka kuinka poljinta polkisi. Voiko vika olla kytkimessä ?
Re: 3,0 TiD kiihdytysnykiminen
Mimmi ! kiitos erittäin selkeästä vastauksesta, mutta voisitko perustella, miksei ?
Re: 3,0 TiD kiihdytysnykiminen
voiko IMM vuoroin toimia ja vuoroin ei ? Koska tänään aamulla auto nykytti, mutta iltapäivällä ei ?
Re: 3,0 TiD kiihdytysnykiminen
Kiitos Mimmi ! Voitko vähän kuvailla mistä ko. IMM:n löydän ?. Auto on minulle uusi, enkä olen ehtinyt konepellin alle paljoakaan vilkuilla. Luin jostakin, että ensimmäinen korjaus on ko. mittarin liittimien puhdistus, pitää kokeilla.
Re: 3,0 TiD kiihdytysnykiminen
Vaikuttaa siltä, että tämä nykytysongelma katoaa kun auto/moottori lämpenee eli pienen ajon jälkeen. Viittaako edelleen IMM:iin ??
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: 3,0 TiD kiihdytysnykiminen
Koskas on polttoainesuodatin vaihdettu? Saattaa olla suttarissa kondenssivettä yli normien --> hyhmää polttoaineen --> nytkyti --> lämmettyään toimii OK. Tuo diagnoosi kyllä aiheuttaisi myös vaikeaa käynnistymistä kylmänä...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: 3,0 TiD kiihdytysnykiminen
Suotimen vaihtoajasta ei ole mitään tietoa, mutta vaihdetaan ensi viikolla.
Re: 3,0 TiD kiihdytysnykiminen
Vahvistaakohan IMM diagnoosin se tosiseikka, että vaihtaessa kone ei pudota kierroksia heti kun kytkimen painaa pohjaan ? Jää hetkeksi kieppumaan 2000 rpm tasolle !
Re: 3,0 TiD kiihdytysnykiminen
Ei. Normaali toiminto.pipsa09 kirjoitti:Vahvistaakohan IMM diagnoosin se tosiseikka, että vaihtaessa kone ei pudota kierroksia heti kun kytkimen painaa pohjaan ? Jää hetkeksi kieppumaan 2000 rpm tasolle !
Edit: Kiekkojen pitäisi jäädä pariksi sekunniksi n. 1500rpm kiekkeille.