Tuskinpa tuo nopeusluokka on läheskään niin merkittävä tekijä, kuin renkaan malli. Renkaan ja renkaan välillä osaa olla melkoisia eroja, vaikka merkkikin pysyisi samana.dimebak kirjoitti: Nyt uusien talvirenkaiden myötä meno on tullut paljon paremmiksi kuin vanhoilla veltoilla kesärenkailla. Ensi kesäksi pitäneekin ostaa v-luokan nakit, kun h-luokkaiset ei olleet loppuajasta mitkään hyvät.
Ostinpa 900 ässän
Re: Ostinpa 900 ässän
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Ostinpa 900 ässän
Kyllä,renkaissa on huimia eroja.Hitsi kun en muista mikä oli renkaiden merkki kesällä -06 mutta viime keväänä ostin nankang ultra sport 2:set.Ns.halpis rengashan tuo on mutta suosittelen.Varsinkin märkäpito on todella julma entisiin renkaisiin verrattuna.Mulla on koko 205/55-15 tuossa -90 satkussa.Ei ne edellisetkään renkaat ollut alla kuin kesän joten mistään korppuuntumisesta ei voi puhua.Sama koko niissäkin oli ja aivan eriltä planeetalta.Esim.vanha rengas suti 3 vaihteella kaasusta kuivalla,nyt sutii vain sateella samassa tilanteessa.
Juu,ja "hieman" piristettyhän tuo vekotin on.
Edittiä.Entinen rengas oli merkiltään fate.En todellakaan suosittele kellekään.Nää tuli vaan tingittyä muun autokaupan yhteydessä,ts.olivat ilmaiset.
Juu,ja "hieman" piristettyhän tuo vekotin on.
Edittiä.Entinen rengas oli merkiltään fate.En todellakaan suosittele kellekään.Nää tuli vaan tingittyä muun autokaupan yhteydessä,ts.olivat ilmaiset.
-
lordofgreed
- "Hirsch"
- Viestit: 964
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: Ostinpa 900 ässän
Itselläni satkussa lesjöt/advantage -yhdistelmä ja jotenkin tuntuu tolpat liian löysiltä jousiin nähden...
Kyllähän noilla on kuitenkin toistaiseksi tiellä pysynyt, saatananmoista rynkytystä silti (liian kova). Eihän siinä mitään jos voisi aina ajaa hyväkuntoisia teitä mutta jo tuo alusta yhdistettynä 195/60R15 renkaisiin ja lähiseudun teihin on mielestäni kaukana mukavuudesta.
Meinasin tuossa kesällä saada sydänkohtauksen kun vaihdoin Nokian NRVi:t Misukan Energyihin (H), pitihän uutta rengastusta "kokeilla" ja pari km pääsin kunnes meinasin laukaista lepikkoon. Loivassa kurvissa perä lähti alta pienen väistöliikkeen seurauksena, kun perä otti pitoa niin keulaltakin hävisi kitka. Nopeuttahan tuossa toki oli suurin sallittu (x2...
).
Vaan ikinä en enää laita autooni tuollaisia rimpuloita alle, luulin siedettäväksi renkaaksi, ja sitä varmaan järkevissä nopeuksissa onkin, mutta en uskonut että ero voisi olla noinkin järkyttävä, tuo Nokialainenkaan tuskin on maailman paras rengas...
Meinasin tuossa kesällä saada sydänkohtauksen kun vaihdoin Nokian NRVi:t Misukan Energyihin (H), pitihän uutta rengastusta "kokeilla" ja pari km pääsin kunnes meinasin laukaista lepikkoon. Loivassa kurvissa perä lähti alta pienen väistöliikkeen seurauksena, kun perä otti pitoa niin keulaltakin hävisi kitka. Nopeuttahan tuossa toki oli suurin sallittu (x2...
Vaan ikinä en enää laita autooni tuollaisia rimpuloita alle, luulin siedettäväksi renkaaksi, ja sitä varmaan järkevissä nopeuksissa onkin, mutta en uskonut että ero voisi olla noinkin järkyttävä, tuo Nokialainenkaan tuskin on maailman paras rengas...
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Re: Ostinpa 900 ässän
Yhdet Advantaget kypsyi porukoiden saabissa pariin vuoteen. Eli jos on jo pari vuotta menny, niin kandee harkita uusien ostoa. Erikoista jutussa oli se, että ne oli etuiskarit. omassa 900i:ssä meni takaiskarit jostain syystä nopsempaan sököiksi...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Ostinpa 900 ässän
Tahtoo pikkusen jäädä perä alas etenkin kombeissa. Joten pikku fylliä takajousten alle tai palanen etujousesta pois niin on oikeinkin hyvä setti. Takajouset on niin löysät ettei auto kestä kovin kummoista kuormausta ilman että perä tipahtaa.Vesa Pohjalainen kirjoitti:Onko raadilla kokemusta Rikun tarjoamasta paketista, johon kuuluu madallusjouset ja Bilsteinin iskarit? Tulisi satkuun 16" cross spoke vanteiden kaveriksi maltillisilla renkailla varustettuna.
Muuten ajettavuus oikein hyvä eikä mukavuuskaan kärsi mahdottomasti.
Aki Peltola #1132
Re: Ostinpa 900 ässän
Ja kesällä laittelin yhtä satkua ja siinä suuttimien liitokset oli hapettunu ja aiheutti tyhjäkäynnin seilauksen. Putsaus ja CRC:tä poisti ongelmat. Kaikki liitokset siis vaan läpi.carimat kirjoitti:Tsekkaa myös se ilmamäärämittarin liitos...omassa tuo aiheutti tyhjäkäynnin laskua, ja tosiaan melkein sammumispisteeseen asti. Käynnissä kun hieman käänsi liitintä ylöspäin varovasti, tyhjäkäynti nousi takaisin normaaliin. Moneen otteeseen tuli liitinpintoja putsattua...Eski kirjoitti:
Olen hieman ihmetellyt ässän bensankulutusta, joka oli noin 12 litraa satasella. Hieman viritetty 900 Aero vie vastaavassa ajossa korkeintaan kympin. Ässään on uusittu kaikki sytkäpuolen osat ja suodattimet, joten niistä sen ei pitäisi johtua... Tyhjäkäynti putoaa myös välillä niin alas, että auto meinaa sammua. Yleensä kuitenkin toimii normaalisti. Tyhjäkäyntiventtiiliä en ole vielä putsannut, joten sitä voisi kokeilla aluksi...
Eski
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Ostinpa 900 ässän
Olisiko vika vain ruiskun lämpöanturissa, ex-aerossani tyhjäkäynti seilasi ja kulutus oli liian suurta, seuraava omistaja sitten oli hoksannut vaihtaa kyseisen anturin 
Re: Ostinpa 900 ässän
Kävinpä PCS:llä vaihdattamassa jarrunesteet, kun ei kaverin kanssa jarruremontissa uskallettu edes yrittää avata niitä ilmausruuveja. Takasatuloista yllättäen aukesi, mutta etusatuloista meni ruuvit poikki (onneksi eivät kuitenkaan vuoda jarrunesteitä pihalle)... Pitänee hommata ehjät satulat seuraavaksi.
Samalla huomattiin, että imusarjasta lähtevä pieni alipaineletku on irronnut ja laitettiin se paikalleen. Tämän jälkeen hävisikin tyhjäkäynti kokonaan. Kun tuon pikkuletkun otti uudestaan irti, tyhjäkäynti palasi. Auton käydessä laitettiin letku kiinni ja yllättäen auto pysyikin käynnissä. Ajossa kuitenkin tyhjäkäynti putoaa tosi alas aina, kun painaa kytkimen pohjaan, auto melkein sammuu. Kokeilin parkkipaikalla vielä, että kun pikkuletkun irroittaa tyhjäkäynti nousee korkeammalle. Lucasin ruiskuun tuo lämpöanturi on kuulemma kallis, joten turhaan sitä ei viitsi vaihtaa. Immukin maksaa toista tonnia... Enpä ole vielä tosin ehtinyt putsata tyhjäkäyntiventtiiliä enkä immun liitintä. Tätyyy käydä vielä katsomassa mitä pakokaasutesteri näyttää...
Eski
Samalla huomattiin, että imusarjasta lähtevä pieni alipaineletku on irronnut ja laitettiin se paikalleen. Tämän jälkeen hävisikin tyhjäkäynti kokonaan. Kun tuon pikkuletkun otti uudestaan irti, tyhjäkäynti palasi. Auton käydessä laitettiin letku kiinni ja yllättäen auto pysyikin käynnissä. Ajossa kuitenkin tyhjäkäynti putoaa tosi alas aina, kun painaa kytkimen pohjaan, auto melkein sammuu. Kokeilin parkkipaikalla vielä, että kun pikkuletkun irroittaa tyhjäkäynti nousee korkeammalle. Lucasin ruiskuun tuo lämpöanturi on kuulemma kallis, joten turhaan sitä ei viitsi vaihtaa. Immukin maksaa toista tonnia... Enpä ole vielä tosin ehtinyt putsata tyhjäkäyntiventtiiliä enkä immun liitintä. Tätyyy käydä vielä katsomassa mitä pakokaasutesteri näyttää...
Eski
Re: Ostinpa 900 ässän
No kallis ja kallis:
Turbo16-moott valvonta SININEN (M12x1.5-kierre). . . . . . 37-3128 9.50 ???
Turbo16-moott valvonta SININEN Bosch-tuote. . . . . . . . . 37-3584 20.50 ???
Muistaakseni Petteri75 oli vaihtanut Aeroon tuon Boschilaisen (ja autossa oli Lucaksen ruisku myöskin).
Itse puhdistelin tyhjäkäyntimoottoria eikä se mitään auttanut, taitaa aika harvoin mennä niin pikeen että jumii kunnolla?
Turbo16-moott valvonta SININEN (M12x1.5-kierre). . . . . . 37-3128 9.50 ???
Turbo16-moott valvonta SININEN Bosch-tuote. . . . . . . . . 37-3584 20.50 ???
Muistaakseni Petteri75 oli vaihtanut Aeroon tuon Boschilaisen (ja autossa oli Lucaksen ruisku myöskin).
Itse puhdistelin tyhjäkäyntimoottoria eikä se mitään auttanut, taitaa aika harvoin mennä niin pikeen että jumii kunnolla?
Viimeksi muokannut ng900aero, Pe Marras 30, 2007 09:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Ostinpa 900 ässän
Jep, eli Lucasin oma anturi on kallis, mutta jos Boschin anturi toimii myös pimeyden ruhtinaan ruiskussa, niin sitten ei.
Eski
Eski
Re: Ostinpa 900 ässän
Itsellä on Lucasin CU14.1 ruisku ja hyvin pelittää tuo Boschin anturi ja arvoissa on hiuksen ero!
Eski: minulla on tulossa purkuun nuo Lucasin osat, kun saan itselleni Vemsin asennetuksi että siitä irtoisi osia jos tarvitset..
mm. uusi kaasuläpän asentoanturi
- Matti
Eski: minulla on tulossa purkuun nuo Lucasin osat, kun saan itselleni Vemsin asennetuksi että siitä irtoisi osia jos tarvitset..
mm. uusi kaasuläpän asentoanturi
- Matti
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: Ostinpa 900 ässän
Jees, ässän tyhjäkäyntikin löytyi. PCS:n Riku keksi, että ruiskuboksi saattaa kaivata boottausta, eli akkukaapeli irti. Se imuilmavuoto oli ilmeisesti ajanut ruiskun ohjelman ihan sekaisin ja vaati kunnollisen nollauksen, kun ilmavuoto tukittiin.
Eski
Eski
Re: Ostinpa 900 ässän
Simppeli hommahan tuo on. Lämpöanturi on tismalleen sama Lucaksessa kuin Boschissakin. Ja koska Lucaksessa tyhjäkäyntimoottorin säätö on adaptiivinen, niin kestää aikansa että se palaa takaisin normaalitoimintaan adaptoituaan tyhjäkäyntimoottorin avautuman pieneksi/nollille imuvuodon takia. Nopeitenhan tuo tapahtuu akkukaapelin irrottamalla kyllä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Ostinpa 900 ässän
Jaa, PCS:llä Boschin lämpöanturi noin 20e ja Lucas 80e. Tuskin on sama osa.
Eski
Eski
Re: Ostinpa 900 ässän
Mutta vastusarvot ilmeisesti kuitenkin riittävän lähellä toisiaan, että Bosch-anturi kelpaa Lucasille.Eski kirjoitti:Jaa, PCS:llä Boschin lämpöanturi noin 20e ja Lucas 80e. Tuskin on sama osa.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 86#p263086
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00