Juuri sain homman tehtyä ja kirjoittelen tätä hyvin ansaittua kaljaa siemaillen.
Sähköpenkin irrotus on loppujen lopuksi helpompaa kuin tavallisen, koska sen saa säädettyä korkeammalle ja näin ollen etummaiset torx ruuvit pääsee avamaan räikällä helpommin.
Penkin sivuosakin on helpompi irroittaa kunhan uskaltaa vetää sähkönupit reippaasti irti.
Eli penkin pultit irti, penkin sivu irti, jotta saa turvavyön irti. Liittimet auki ja penkki kantoon.
Penkin istuinosa irtoaa, kun ottaa alapuolelta kaksi takapään rauta lenkkiä irti.
Kaksi lenkkiä penkin takaosasta ja keskeltä. Lisäksi edestä kolme lenkkiä.
Samalla tavalla kuin tavallisessa penkissä. Sähköpenkissä vain moottorit on pirusti tiellä.
Niitä etupään pyöreitä rautalankakieppejä ei tarvitse irroittaa koska penkin päällisen voi kääntää ympäri etuosaan nähden. Katkenneen vastuksen kohdan voi helposti paiknataa palojäljen perusteella, vähän niinkuin tupakalla tumpattu. Sitten juottmaan ja kutistesukkaa/teippiä reilusti ympäri ettei katkea heti uudestaan jäykästä juotoskohdasta.
JIPPO:
Ne penkinpäällisen kiinnityslenkit kannattaa korvata pitkillä nippusiteillä, koska lenkien takaisin pujottaminen on mielettömän hankalaa.
Ja sitten penkki paikoilleen...