Saab -87 +50hp?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Lukittu
-saab_85
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 20:05
Paikkakunta: Tyrnävä

Saab -87 +50hp?

Viesti Kirjoittaja -saab_85 »

Moro..

Elikkä minä se taas täällä saabklubin tekniikasta tietämättömin ja varmaa melkee nuorinki ihminen..

Elikkä ois tommonen tekniikaltaan ja koriltaan huonossa kunnossa oleva 900i 8v saapi, joka menee luultavasti enskesän jälkeen paaliin, jossiittä ei kukaan peltoautoa halua..

Siihen pitäs saaha nyt mahollisimman paljo lissää tehoa mahollisimman halvalla.. Aattelin jos ottais tavotteeksi että sais sen verra lissää tehoa että tuntee perstuntumalta että ny tää o äkäsempi ku enne..

Elikkä ny kaikki riskivirityksetki otetaa huomioon mitä ei kannattais koskaa tehä, kuha ne tuo vaa tehoa... Jos sillai että pystyis pemareita viemää :twisted:

:saab:
2495
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Ti Elo 23, 2005 07:46
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Re: Saab -87 +50hp?

Viesti Kirjoittaja 2495 »

Ahdinta pellin alle!
Saab se miehen tiellä pitää, naisia unohtamatta.
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Re: Saab -87 +50hp?

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Ilokaasusarja tietty, mitään ahdinta pyh :roll:

Maksaa toi +50hp setti jonkun vaivaset 250-300€ ja ei vaadi kun yhen suuttimen imusarjaan..
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Re: Saab -87 +50hp?

Viesti Kirjoittaja axtec »

Jos ei ilokaasuja halua niin kannattaa kyllä turbottaa, 8v koneestahan saa ahdettuna melko helposti jo lähemmäs 200hv.
Viime talvena tehtiin Ladaan budjetti turbotus, rahaa meni vain ahtimen hinta ja vetoja oli melkoisesti 8O tosin ahtoja oli 1,2kiloa vakio koneessa ja senhän tietää miten siinä taas käy :lol:
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Re: Saab -87 +50hp?

Viesti Kirjoittaja a9000 »

jaa missä missä? ja miten, miten?! ilokaasuneuvonantaja paikalle!

pitäisköhän sitä ittekkin ruveta kaasumieheksi ja laittaa vanha kaasariratsu kulkemaan... :)
moonlight-tuning kirjoitti:Ilokaasusarja tietty, mitään ahdinta pyh :roll:

Maksaa toi +50hp setti jonkun vaivaset 250-300€ ja ei vaadi kun yhen suuttimen imusarjaan..
tumppu
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ma Elo 28, 2006 12:29
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Saab -87 +50hp?

Viesti Kirjoittaja tumppu »

Mua kiinnostais kans tuo ilokaasu. Mutta toimiiko se kaasarikoneessa noin vaan heittämällä, eikö silloin tarvi lisää bensaa seokseen jos tulee lisää happea?
- Tuomas -
"Tärkeintä vaan on, että on joku paikka missä olla."
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Re: Saab -87 +50hp?

Viesti Kirjoittaja saabracing »

kevennä saappia, jätä moottori ja akselistot yms muut tekniset vimpaimet ja muu koppa rälläkällä irti, hitsaat hieman vahviketta, ettei koko vehe väsy ja mene poikki. "turvakaaret"

kypärä päähän ja mahdollisesti jääkiekkovarusteet.

tuntuu varmasti.


mitään vastuuta en ota mistään koskaan :lol:

tietty se turbotus.
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=12014
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Saab -87 +50hp?

Viesti Kirjoittaja okaalto »

tumppu kirjoitti:Mua kiinnostais kans tuo ilokaasu. Mutta toimiiko se kaasarikoneessa noin vaan heittämällä, eikö silloin tarvi lisää bensaa seokseen jos tulee lisää happea?
No jos tarttee, niin mitäs jos virittäisi esimerkiksi Pierburgrista sitä laihennusventtiiliä, siten että se aukeaa samaan aikaan kun tulee (ilo)kaasua? Normitilanteessahan tuo menee alipaineella kiinni kun kone käy, eli on auki vain startatessa.

Seokset menee varmaan sitten jotain sinnepäin, mutta eihän nyt kukaan pitkiä aikoja kaasu(t) pohjassa ajele. :?
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Saab -87 +50hp?

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

jos auto kerran menossa paaliin kuitenkin niin ota ilmansuodatin pois.

luulis ainakin hengittävän paremmin.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
-saab_85
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 20:05
Paikkakunta: Tyrnävä

Re: Saab -87 +50hp?

Viesti Kirjoittaja -saab_85 »

No ilokaasuja en aatellu kyl, niitte ilonen vaikutus ei kestä kovin kauaa... Mutta turposta, tarvii vissiin uudenpakosarjan ja kaikkee? Myykääpä mulle joku, turpo+ kaikki mahollinen mitä asennukseen tarvitaan, nii laitetaan venttiilit sekasi :twisted:

Kertokaapas auttaako vapaavirtasuodin tommosessa yhtään mittää? Ku niitä kummiski jonku verra aina näkkee..

Entä jyrkemmästä nokka-akselista+ jäykemmistä venttiilinjousista saa vissii ihan kivasti heppoja jos saa hommattua? Niitäki sais kaupitella

Sitte pilteemas oli joku osa minkä luvattiin tuovan lisää heppoja, oli kallis ja ouon näkönen enkä oo koskaa nähny ja kuullu siittä mitään.. Turbojen kans samalla sivulla siinä bilteeman mainoslehessä, jos joillekki semmone postis tulee... Se oli muistaakseni joku ----gate ja makso jotain 100€ luokkaa, Joskus pistisilmään ku selasin lehtiä, mutten tarkemmin aatellu..
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Saab -87 +50hp?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kyseessä oli hukkaportti, joka ei itsessään tuo kyllä yhtään tehoja lisää. Jos tietämys on tuolla tasolla kuin tekstistä käy ilmi, niin suosittelen tutustumaan ensin ihan rauhassa kirjallisuuteen asiasta ennenkuin alkaa mitään virittelemään. :) Ei se vehje sen paremmin turbolla ahdettuna kestä kuin ilokaasuillakaan jos ei mitään muita muutoksia tee.

Mutta parhaiten kuitenkin hetkeksi siitä lisätehoa saa märällä ilokaasusysteemillä joka tuottaa itse myös lisärikastuksen. Tai ehkä sen +50hp saisi myös jos laittaa siihen turbon, t8 virranjakajan ja k-jetin kera. Tosin samalla vaivalla melkein jo laittaisi oikean turbomoottorin sinne.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
SB90
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 19:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Saab -87 +50hp?

Viesti Kirjoittaja SB90 »

Asiasta poiketen etkö ollut jo laittamassa autoa melkein paalin.. tällä ajattelu tavalla olisi varmaasn halvinta tai ehkä ilmasta tehnä nämä:

-ilmansuodation koristeeksi hyllylly

-kannen palotilojen suurentaminen..

P.s jos mä samas pilitema lehes oo ku sä.. nii siin oli myös turbo ahtime yläpuolel joku venttiili jutska saattaa olla erilehti.. mut eikös satku ala kulkea kun sinne vaihtaa männät jä venttiilit? 8O
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
SB90
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 19:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Saab -87 +50hp?

Viesti Kirjoittaja SB90 »

-saab_85 kirjoitti:Moro..

Elikkä minä se taas täällä saabklubin tekniikasta tietämättömin ja varmaa melkee nuorinki ihminen..

Elikkä ois tommonen tekniikaltaan ja koriltaan huonossa kunnossa oleva 900i 8v saapi, joka menee luultavasti enskesän jälkeen paaliin, jossiittä ei kukaan peltoautoa halua..

Siihen pitäs saaha nyt mahollisimman paljo lissää tehoa mahollisimman halvalla.. Aattelin jos ottais tavotteeksi että sais sen verra lissää tehoa että tuntee perstuntumalta että ny tää o äkäsempi ku enne..

Elikkä ny kaikki riskivirityksetki otetaa huomioon mitä ei kannattais koskaa tehä, kuha ne tuo vaa tehoa... Jos sillai että pystyis pemareita viemää :twisted:

:saab:
tuo mulle toimiva saabbi joka häviää bemarille! Saabbi voittaa aina jonku bemari lusu. :wink:
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Saab -87 +50hp?

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mielestäni ei ole mitään järkeä tehdä edes öljynvaihtoa autoon, joka aiotaan lähiaikoina paalata.
Entäpä jos paalais auton jo nyt ja hankkis jonku turbo16 satkun tilalle? Nuita (og)900S malleja esim. alkaa saamaan jo oikirahaan. Ne on matalapaineturboja, ja niistä saa täyspaineisia välijäähdyttimen ja apc-järjestelmän lisäyksellä. Esim. niissä kaikissa on alustassa kallistuksenvakaajat, jotka puuttuu monista perusmallisista 900:sta. Pidän niitä lähtökohtaisesti erittäin hyvinä rakentelukohteina.

Jos haluat kiusata bemareita, niin sinun pitää hommata takavetoinen tai nelivetoinen auto virityskohteeksi. Näillä etupyörillä repivillä turbosaapeilla kyllä pärjää maantieajossa hienosti ja ne ovatkin siinä parhaimmillaan, kun kiihdytetään yli 70km/h nopeuksissa. Esim. ohitustilanteet. Kiihdyttelyissä ja kilvan ajossa, (vaikkapa liikennevalokiihdytyksissä) etuvetoiset tahtoo alkaa sutimaan, jos tehoreservi on saatu nostettua kilpailukykyiselle tasolle.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Saab -87 +50hp?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

SB90 kirjoitti: -ilmansuodation koristeeksi hyllylly

-kannen palotilojen suurentaminen..
Type R-tarra takaluukkuun vielä niin jo vain kulkee!

Ei vaan oikeasti, kannattaako neuvoa jos ei ole aavistustakaan siitä mistä puhuu?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Lukittu