Varoitus: Myynnissä oleva 9000 CSE -94

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
J.V.A
"Hirsch"
Viestit: 981
Liittynyt: Ma Loka 23, 2006 23:18
Paikkakunta: Naantali

Re: Varoitus: Myynnissä oleva 9000 CSE -94

Viesti Kirjoittaja J.V.A »

MacTurbo kirjoitti:Ulkomailta autoa ostaessa täytyy ostopäätös tehdä aina muusta syystä kuin "vähistä kilometreistä".
Osaavat takuulla ruuvata myös Ruotsissa.
Ja so what, jos ulkomaille menee mitä väliä. Itsekkin takuulla ruuvaisin parisataatuhatta pois jos Venajälle myisin, ja kolmesataa jos Ruotsiin.
Ja ihan ilman omantunnon tuskia. :twisted:

Päivän parhaimmat naurut :lol: :lol: .
Olis se hyvä myydä Tukholmassa joku -87 tonnari kilometrejä tasan 5000!
Mutta autohan oli ennen mun kaveriani vanhalla kätilöllä :idea:
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Re: Varoitus: Myynnissä oleva 9000 CSE -94

Viesti Kirjoittaja Raser »

J.V.A kirjoitti:Ulkomailta autoa ostaessa täytyy ostopäätös tehdä aina muusta syystä kuin "vähistä kilometreistä".
Osaavat takuulla ruuvata myös Ruotsissa.
Ja so what, jos ulkomaille menee mitä väliä. Itsekkin takuulla ruuvaisin parisataatuhatta pois jos Venajälle myisin, ja kolmesataa jos Ruotsiin.
Ja ihan ilman omantunnon tuskia.
Olen jostain syystä elänyt uskossa että saabin mittaristo olisi hyvin vaikea avattava!?! Sellainen umpeenhitsattu paketti..., mutta näin ei kai sitten olekaan.

Mutta jos menen Saksasta (noh Saksassa homma hoituu ammattilaisten toimesta helposti), Ruotsista tai Virosta hakemaan käytetyn saabin, aion vetäistä mittariin LISÄÄ noin 200.000 kilometriä verojen vuoksi. Mun järkeen ei käy tämä suomalainen autoriistoverotus, jossa vielä ulkomailtakin ostetuista halvoista p*skoista täytyy maksaa 1000-2000 euroa (huvi)veroa.

En henk.koht. usko että ruotsalaiset jaksaisivat saabbejaan ruuvailla, elintaso ja palkat on siellä niin paljon korkeammat kuin meillä ja autot lähes ilmaisia niistä lähtökohdista katsoen. Viron autot (saabit) on kai sitten tuotu Saksasta ja ruuvattu siellä jo. Vironpojat taas ovat semmoisia tee-se-itse miehiä, että jos tuon ruuvauksen saabbiin pystyy tekemään jälkiä jättämättä, se tehdää varmasti.

Epäselvää on edelleen, että voiko esim. otsikon CSE -94 saabin kilometrit tarkistaa puhelinsoitolla jostain rekisteristä, joka taasen on yhteydessä katsastuksen yhteydessä kerättyihin kilometritietoihin???
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Re: Varoitus: Myynnissä oleva 9000 CSE -94

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Kato kato, mun vanha kromilistainen on joutunut jonkun ruuvaajan käsittelyyn! :evil:
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: Varoitus: Myynnissä oleva 9000 CSE -94

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Voitha sä ruuvata sinne mittariin vaikka 800tkm lisää. Mutta ei siitä tullissa ole mitään iloa, jos ei ole todisteteita että autolla on niin paljon ajettu. Eli huoltokirja, tai kuitteja remonteista, missä näkyy kilometrilukemia. Muutoin tulli laskee että ajettu oliko se 18tkm vuodessa, ja laskee siitä kilometrit.

Ruotsissa on myös paljon saksantuonti autoja. Eli voit sieltäkin saada semmoisen yhtähyvin, kuin virosta.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Varoitus: Myynnissä oleva 9000 CSE -94

Viesti Kirjoittaja peinu »

Jamppa kirjoitti:Voitha sä ruuvata sinne mittariin vaikka 800tkm lisää. Mutta ei siitä tullissa ole mitään iloa, jos ei ole todisteteita että autolla on niin paljon ajettu. Eli huoltokirja, tai kuitteja remonteista, missä näkyy kilometrilukemia. Muutoin tulli laskee että ajettu oliko se 18tkm vuodessa, ja laskee siitä kilometrit..
Turha toivo. Jos verotat ilman huoltokirjaa 15v auton, missä on 120tkm mittarissa, niin takuulla on kalliimmat verot kuin saman ikäinen huoltokirjaton 270tkm ( 15*18tkm).

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: Varoitus: Myynnissä oleva 9000 CSE -94

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

peinu kirjoitti:
Turha toivo. Jos verotat ilman huoltokirjaa 15v auton, missä on 120tkm mittarissa, niin takuulla on kalliimmat verot kuin saman ikäinen huoltokirjaton 270tkm ( 15*18tkm).
No kylläpä ainakin mulla on tuontiautoihin laskettu tuolla kaavalla joka kerta kilometrit. Jos alat tarjoamaan 120tkm ajettuna, ja sanot ettei ole todisteita(ei huoltokirjaa) lasketaan se automaattisesti 18x15=270. Tai jos sulla on vaikka 400tkm ajettu, pitää todistaa se(huoltokirja), että sillä niin paljon on ajettu, muutoin taas lasketaan 18x15=270. Eli eipä tuossa paljoa selittelyn varaa ole, ja kilometrit menevät samoihin verottajan kannalta.

Ainoa sitten mikä tuossa voi vaikuttaa, on että se paljon ajettu on todella huonossa kunnossa. Siitä voit muutaman satasen saada veroja pienemmäksi.


nimim 3 autoa tuonut
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
karppa
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Heinä 06, 2004 23:20

Re: Varoitus: Myynnissä oleva 9000 CSE -94

Viesti Kirjoittaja karppa »

Raser kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti: Ohjeitako kyselet?! :lol:
Raser kirjoitti:No mitäs vaikka kyselisinkin...? V*ttuux se sulle kuuluu.

On se kumma kun haluaa tietää näkeekö mittarin ruuvamisen jotenkin!?!

Meinaan jos se onnistuu esim. mittariston takaa jotain rullaa pyörittämällä, uskoisin että ruuvailu on enemmän sääntö kuin poikkeus.

Jos taas muutokset vaativat jonkun kalliin erityislaitteen, uskoisin että suurin osa saabeista on turvassa. Olen aiemmin kertonut kuolaavani ruotsalaisten tai virolaisten käytettyjen saabbien perään, eli voisi olla ihan asiallistakin tietää pystyykö mahdollisen mulkkaamisen jotenkin saamaan selville (sinetistä tms.).

Kyllä kysymys taitaakin kuulua, että kuinka paljon sun kaalimittaria on ruuvattu väärään suuntaan...
Viimeksi muokannut karppa, La Joulu 15, 2007 12:01. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Saab ng900 2.0T, ajettu 321 123km.
Bochps penkissä 143 hp.
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Re: Varoitus: Myynnissä oleva 9000 CSE -94

Viesti Kirjoittaja pevi »

Tonnarissa joutuu irrottamaan kojetaulun yläosan, jotta mittari voidaan irrottaa. Yläosa jää väkisinkin irvistämään pari milliä etuosasta, josta se kaartuu kohti hanskalokeroa ( matkustajan airbägin varoitustarran yläpuolelta).

Tämä on hyvä merkki, jos on syytä epäillä vähänajetun tonnarin mittarilukemaa.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
SB90
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 19:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Varoitus: Myynnissä oleva 9000 CSE -94

Viesti Kirjoittaja SB90 »

Ääh mihi saabistit o menos? Paaliin niinkua satkut? Eihä satkua myydä ajetaa mittarissa 500tkm moottori leipoo korjataa :D Ei niitä aina tarvitse myydä.. :wink:
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
aero
-
Viestit: 9119
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Varoitus: Myynnissä oleva 9000 CSE -94

Viesti Kirjoittaja aero »

pevi kirjoitti:Tonnarissa joutuu irrottamaan kojetaulun yläosan, jotta mittari voidaan irrottaa. Yläosa jää väkisinkin irvistämään pari milliä etuosasta, josta se kaartuu kohti hanskalokeroa ( matkustajan airbägin varoitustarran yläpuolelta).
Onko tuo nimenomaan niissä autoissa, joissa on matkustajan airbägi? Ainakin wanhassa bägittömässä tuo kielii lähinnä jaksamattomasta asentajasta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Varoitus: Myynnissä oleva 9000 CSE -94

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

aero kirjoitti:Onko tuo nimenomaan niissä autoissa, joissa on matkustajan airbägi? Ainakin wanhassa bägittömässä tuo kielii lähinnä jaksamattomasta asentajasta.
Mulla ainakin on jäänyt irvistämään (matkustajan bägi), enkä ole normiruuveilla saanut irvistystä pois. :roll: (patentteja en ole yrittänyt)
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: Varoitus: Myynnissä oleva 9000 CSE -94

Viesti Kirjoittaja Svc »

Mimmi kirjoitti:Kaikki katsastusasemat eivät kirjaa kilometrilukemaa ylös ja kirjaavissakin paikoissa voi kieltää kirjaamisen.
Vain A-katsastus kerää lukemia mutta sitä ei voi enää kieltää, eikä kirjattua lukemaa saa poistettua. Kävin tästä keskustelua A-katsastuksen lakimiehen kanssa pari-kolme vuotta sitten. Ainoa konsti estää lukeman kirjaaminen on peittää matkamittari vaikkapa teipillä katsastuksen ajaksi. (Matkamittari ei ole katsastusvaruste).
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Re: Varoitus: Myynnissä oleva 9000 CSE -94

Viesti Kirjoittaja Raser »

Svc kirjoitti:Vain A-katsastus kerää lukemia mutta sitä ei voi enää kieltää, eikä kirjattua lukemaa saa poistettua. Kävin tästä keskustelua A-katsastuksen lakimiehen kanssa pari-kolme vuotta sitten. Ainoa konsti estää lukeman kirjaaminen on peittää matkamittari vaikkapa teipillä katsastuksen ajaksi. (Matkamittari ei ole katsastusvaruste).
Häh? Miksi halusit kieltää lukeman kirjaamisen? Eikös se juuri osoita sitä epärehellisyyttä..., tai sen aietta myöhemmin myynnin yhteydessä?

Mutta mitä merkitystä koko katsastuksen yhteydessä tehtävissä kirjaamisissa on, jossei niitä kilometrilukemia saa ulkopuolinen autonostajaehdokas mistään tietoonsa?

..........

Ei mun kojetaulun yläosa irvistä yhtään, vaikka olen sen ITSE irroittanut ja kiinnittänyt takaisin noin kolme kertaa. Ei ole kyllä ilmatyynyjäkään.

Sellainen jutska tuli tässä mieleen, että onnistuuko niiden mittarintakuisten vihreiden taustamuovien vaihtaminen sinisiin millään järjellisin keinoin? Haluaisin siniset mittarinpohjavalot!
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Varoitus: Myynnissä oleva 9000 CSE -94

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Raser kirjoitti: Sellainen jutska tuli tässä mieleen, että onnistuuko niiden mittarintakuisten vihreiden taustamuovien vaihtaminen sinisiin millään järjellisin keinoin? Haluaisin siniset mittarinpohjavalot!

OFFTOPIC: Ota se muovi pois ja laita polttimoiden päälle siniset "huput" joita saa tarvikekaupasta
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Varoitus: Myynnissä oleva 9000 CSE -94

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

karppa kirjoitti:On se kumma kun haluaa tietää näkeekö mittarin ruuvamisen jotenkin!?!

Meinaan jos se onnistuu esim. mittariston takaa jotain rullaa pyörittämällä, uskoisin että ruuvailu on enemmän sääntö kuin poikkeus.
No, vastataanpa.

Ei ole helppo juttu. Paketti on hyvin kasattu ja vaatii melkoista näppäryyttä ruuvata mittaria. Nuo digitaaliset vaativat ohjelmointilaitteita.
Mitään rullaa ei niissä takana tosiaankaan ole.

Saabin mittaria on ainakin aiemmin pidetty melko "turvallisena", mutta niinkuin ketjussa on ilmennyt niin "ammattilaiset" pystyy myös sitä peukaloimaan.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Vastaa Viestiin