Tommonen paketti vaparissa muutes saa sitten aikaan melko "sporttisen" saundin. Pari sellaista saabia tiedän, joihin tommonen on tehty ja saundi on selvästi kovempi kuin turbossa ja paljon kovempi, kuin vaparissa.ng900aero kirjoitti:Noniin, katsoin Mertmin kuvasta väärinpäin sen loppupätkän + vaimentimen, hämäsi kun loppuputki oli niin pitkä.jus kirjoitti:Ei 8-venttiilisen turbon putkistossa ole taka-akselin ylityksen jälkeen enää vaimenninta.ng900aero kirjoitti:Mutta mitenkähän turbon takavaimennin mahtaa sopia 2d sedaniin, kun combin perä on paljon pidempi?
http://www.catalogue.bosal.com/pages/ex ... &year=1988
Eli turbon vaimennin ja loppuputki hankintaan.
Tuplis-threadin aika
Re: Tuplis-threadin aika
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Tuplis-threadin aika
Ai pahus, ei millään pörinäsaapilla kehtaa ajaa, taidan vain harsia migillä vanhan putkiston kuntoon, ja vaihdetaan sitten turbon putkisto jos joskus tulee turbokonekin (jota vähän epäilen).Mertmi kirjoitti: Tommonen paketti vaparissa muutes saa sitten aikaan melko "sporttisen" saundin. Pari sellaista saabia tiedän, joihin tommonen on tehty ja saundi on selvästi kovempi kuin turbossa ja paljon kovempi, kuin vaparissa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Tuplis-threadin aika
Grrr.... Menee kai hieman OT:ksi, mutta mie tahtosin tohon i8 -satkuun vähän murisevampaa ääntä (ääni on woimaa?Mertmi kirjoitti:Tommonen paketti vaparissa muutes saa sitten aikaan melko "sporttisen" saundin. Pari sellaista saabia tiedän, joihin tommonen on tehty ja saundi on selvästi kovempi kuin turbossa ja paljon kovempi, kuin vaparissa.ng900aero kirjoitti:Noniin, katsoin Mertmin kuvasta väärinpäin sen loppupätkän + vaimentimen, hämäsi kun loppuputki oli niin pitkä.jus kirjoitti: Ei 8-venttiilisen turbon putkistossa ole taka-akselin ylityksen jälkeen enää vaimenninta.
http://www.catalogue.bosal.com/pages/ex ... &year=1988
Eli turbon vaimennin ja loppuputki hankintaan.

Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Re: Tuplis-threadin aika
Sori pienoinen viive (tietokone työssä suoritusvälineenä joten kotona evpn/k käyttää konetta).ng900aero kirjoitti:Millaiset nuo Dimebakin kuvan koukut ovat, väänsitkö itse raudasta ne, ja näenkö oikein että ovat läpipulteilla kiinni korissa?
Millainen loppupää siinä satkun putkessa on, jääkö liian pitkäksi tuplikseen, ja onko samanlainen mehupilli kuin noiden orkkis?
Koukut on Simonsin tarvikaosista kasattu ja "mitoiteltu". Koukut on korissa miggiliimalla kiinni. Putkea asentaessa tehty lopullinen taivuttelu sopivaan kulmaan ja koukkujen asennus sopivaan pituuteen.
Putki on Bosal-valmiste. Sen verran voin valaista noista osista, että etuputki on 99:n, keskiputki ja etupönttö käyvät 99:n ja 900:n kaasari- ja ruiskumalleihin, takapönttö on 900:n kaasari- ja ruiskumalleissa käytetty ja takaputki on tehty niin, että 900:n vaparin pöntöttömästä takaputkesta on sahattu tuo lähtö kohta joka on hitsattu pätkäistyyn turbo-mallin häntäputkeen. Racemmat äänet taitanee saada sillä, että ottaa turbo-mallin häntäputken ja takaäänenvaimentimen ja laittaa änkkärin eteen sovituksen.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Tuplis-threadin aika
Kyl toi on siis siedettävä, mutta ei se mikään orggis hiljainen missään tapauksessa ole. Onhan turbonkin kera äänet hieman kovemmat, kuin vaparissa. Vaparikoneen kera tolla turbon putkistolla esim. moottorijarrutuksella kuuluu selvään, että bensa palaa pakoputkessa.Jorppe kirjoitti:
Grrr.... Menee kai hieman OT:ksi, mutta mie tahtosin tohon i8 -satkuun vähän murisevampaa ääntä (ääni on woimaa?). En silti tahtois sinne mitään pilipali-blingbling-tuuning -takapönttöä asentaa vaan mieluummin ylläpitäisin tuota orkkiskuosia. Tuossako mulle ratkasu olisi?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Tuplis-threadin aika
Bosalin-vaimentajat ainakin omalla kokemuksella tuntuvat yleensäkin antavan murakammat äänet.dimebak kirjoitti:Putki on Bosal-valmiste...
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Re: Tuplis-threadin aika
Eka putki 99:ssä oli Walker. Siitä semmoinen hinttimäinen surina, kun taas toinen putki oli Bosalin tekemä ja siinä oli paljon miehekkäämmät äänet. Käytännössä Bosalia pystyy sanomaan hiljaiseksi Walkerin rinnalla. Nykyinen "ranetusputki" Bosalin osista on hiljaisempi kuin vakio mutta kierroksilla alkaa ärjymäänSvc kirjoitti:Bosalin-vaimentajat ainakin omalla kokemuksella tuntuvat yleensäkin antavan murakammat äänet.dimebak kirjoitti:Putki on Bosal-valmiste...

Tuosta kokemuksesta "osasin" sitten turboonkin valita Bosalin ja olen kyllä tyytyväinen sen hiljaisuuteen.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: Tuplis-threadin aika
Osaisko joku sanoa, käykö toi mun vm. 78 ysiysiin?
http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=67848865
"Uusi calix lohkolämmitin. sopii saab 99, 900 ->1984. 99 turbo, 900 turbo ->1984."
Jos nyt oikein tulkitsen, niin pitäisihän sen käydä, jos kerran käy 99 turboonkin. Eikö? Niin, ja mitä noi lohkolämmittimet liikkeessä maksaa, kun en oo jaksanu käydä vielä kyselemässä?
http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=67848865
"Uusi calix lohkolämmitin. sopii saab 99, 900 ->1984. 99 turbo, 900 turbo ->1984."
Jos nyt oikein tulkitsen, niin pitäisihän sen käydä, jos kerran käy 99 turboonkin. Eikö? Niin, ja mitä noi lohkolämmittimet liikkeessä maksaa, kun en oo jaksanu käydä vielä kyselemässä?
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
Re: Tuplis-threadin aika
Varmaankin sopii.jariha kirjoitti:Osaisko joku sanoa, käykö toi mun vm. 78 ysiysiin?"
Motonet: MOOTTORINLÄMMITTIMET SAAB 99Niin, ja mitä noi lohkolämmittimet liikkeessä maksaa, kun en oo jaksanu käydä vielä kyselemässä?
99 Calix (Turbo: lämpösuojalla). . . . . . . . . . . . . . 45-4112 40.00
99 Calix-vaihtovastus. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45-6075 42.90
99 Defa-vaihtovaastus. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45-9202 62.90
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: Tuplis-threadin aika
Kiitos. Katos vain, kun en osannut löytää hakusanoja motonetinkään sivulle. Ehkä lienee järkevin odottaa, että Motonet avaa ovensa täälläkin. Rahdin kanssa tuo huuto.net:n lämppäri menee melkein samoihin...jus kirjoitti:Varmaankin sopii.jariha kirjoitti:Osaisko joku sanoa, käykö toi mun vm. 78 ysiysiin?"
Motonet: MOOTTORINLÄMMITTIMET SAAB 99Niin, ja mitä noi lohkolämmittimet liikkeessä maksaa, kun en oo jaksanu käydä vielä kyselemässä?
99 Calix (Turbo: lämpösuojalla). . . . . . . . . . . . . . 45-4112 40.00
99 Calix-vaihtovastus. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45-6075 42.90
99 Defa-vaihtovaastus. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45-9202 62.90

#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
Re: Tuplis-threadin aika
Saimpas tuossa otettua muutaman kuvan ku oli joutoaikaa.Oli muuten aikomus ajella talvi tolla satkulla, no pari kolome viikkoa meni ja piti vaihtaa talvirenkaat ysi ysiin. On sillä vaan niin mukava ajaa.
http://www.aijaa.com/v.php?i=1340854.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1340892.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1340905.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1340912.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1340923.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1340854.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1340892.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1340905.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1340912.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1340923.jpg
-96 9000 CSE 2.3TA
-76 99 GL(s)
-76 99 GL(s)
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: Tuplis-threadin aika
Onpas upea! Aivan kuin eri auto, kuin siinä vanhassa peltokuvassa. Kyllä tuolla kelpaa. Harvinaiset ja hienot vanteetkinonhanse kirjoitti:Saimpas tuossa otettua muutaman kuvan ku oli joutoaikaa.

#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
Re: Tuplis-threadin aika
Tällä hetkellä talvi vanteilla, kesällä GB tykkivanteet. Tosiaan kävin rengas hommia teettämässä niin paikallinen SAABin mies möi nuo vanteet mulle, oli ollu sillä parissa satkussa. Ajattelin että paampa perkele talvi renkaisiin nuo.
-96 9000 CSE 2.3TA
-76 99 GL(s)
-76 99 GL(s)
Re: Tuplis-threadin aika
Niin, nuo vanteet on jotkut Fondmetalit. En tiiä sen enempää
-96 9000 CSE 2.3TA
-76 99 GL(s)
-76 99 GL(s)
Re: Tuplis-threadin aika
osaako joku kertoa muuten käykö tonnarin vm 88 ratti 99-iin (vm 82)????
olis tiedossa yksi semmoinen nahkaratti
olis tiedossa yksi semmoinen nahkaratti
