Kuuluuko se olla niin jos asentoanturi olisi rikki?

(edit: otsikko)
Jos on Trionic, niin pumppu pyörähtää hetken aikaa kun virrat kytketään päälle. Alkaa pyörimään jatkuvasti startatessa (mikäli VSS ei ole aktivoituneena).Tri-Lo kirjoitti:Potilaana -94 Aero, ei lähtenyt aamulla käyntiin eikä toisellakaan DI:llä. Siihen vaihdettu bensapumppu puolisen vuotta sitten. Pumppu EI käy startattaessa.
Kuuluuko se olla niin jos asentoanturi olisi rikki?
Kuuluu siis pyöriä anturinkin ollessa kaputt? Eikun pumpusta mittaamaan jännitettä sitten..hma kirjoitti:Jos on Trionic, niin pumppu pyörähtää hetken aikaa kun virrat kytketään päälle. Alkaa pyörimään jatkuvasti startatessa (mikäli VSS ei ole aktivoituneena).Tri-Lo kirjoitti:Potilaana -94 Aero, ei lähtenyt aamulla käyntiin eikä toisellakaan DI:llä. Siihen vaihdettu bensapumppu puolisen vuotta sitten. Pumppu EI käy startattaessa.
Kuuluuko se olla niin jos asentoanturi olisi rikki?
Virtalukon pohja porsinu?Tri-Lo kirjoitti:Kuuluu siis pyöriä anturinkin ollessa kaputt? Eikun pumpusta mittaamaan jännitettä sitten..hma kirjoitti:Jos on Trionic, niin pumppu pyörähtää hetken aikaa kun virrat kytketään päälle. Alkaa pyörimään jatkuvasti startatessa (mikäli VSS ei ole aktivoituneena).Tri-Lo kirjoitti:Potilaana -94 Aero, ei lähtenyt aamulla käyntiin eikä toisellakaan DI:llä. Siihen vaihdettu bensapumppu puolisen vuotta sitten. Pumppu EI käy startattaessa.
Kuuluuko se olla niin jos asentoanturi olisi rikki?
Kävikö bensapumppu kun yritti startata?J.V.A kirjoitti:Virtalukonpohja sanoi irti työsopimuksen tuossa mun tonnarissa ja "oireet" täsmäävät tuohon sun ongelmaan.
Ei tullut kipinää ei!
Voit saada auton käyntiin vääntämällä virta-avaimesta käsittämättömän monta kertaa!!??
Mutta uskon vakaasti vian löytyvän sieltä virtalukonpohjasta kuten JouniCSE tuossa edellä arvaili.
Raser kirjoitti:Meneekö kaikista tonnareista tuo virtalukonpohja jossain vaiheessa, vai vain tietyistä vuosimalleista tms.???
Purkamojen tonnarit ovat ajokilometrimäärältään noin 300.000 - 500.000 kilometriä ajettuja, miksi niiden virtalukonpohjat olisivat paremmassa kunnossa, eli miksi tilata purkamolta käytetty (loppuunkulunut) osa?
Kysyin tuota virtalukonpohjanhajoamistiheyttä yleisesti sen takia, että jonkinlainen tyyppivikahan se foorumin keskustelujen perusteella on, mutta ovatko jotkut tietyt mallit erityisen herkkiä sen suhteen?J.V.A kirjoitti:Raser kirjoitti:Meneekö kaikista tonnareista tuo virtalukonpohja jossain vaiheessa, vai vain tietyistä vuosimalleista tms.???
eli miksi tilata purkamolta käytetty (loppuunkulunut) osa?
Itse tein hankintani syystä: Alkuperäisosa järjettömän kallis joten turvauduin kolaroidusta purkuautosta otettuun virtalukonpohjaan jonka hinta oli sellaisella tasolla että olisi vaihtanut lähes kymmenenkertaa alkuperäisosan hinnalla.
Tuohon kysymykseen KAIKKIEN tonnareiden pohjien porsimisesta en voi vastata kun olen vain tällä yhdellä ajellut ja siitähän se porsi.
Niin, mun autohan täällä koko hommassa on kyseessä.. siis, joka ei lähde käyntiin..Ken-1 kirjoitti:Kun tuo pohja on hajonnut kavereitten autoissa niin sen on huomannut siitä että virtalukko on pyörinyt paljon helpommin kun ennen ja ollut muuten vähän "oudon" tuntuinen. Ja ennen totaalista hajoamista auto on lähtenyt käyntiin kääntämälla avainta useita kertoja peräkkäin.
Virtalukon pohja on kyllä paljon mukavampi vaihtaa kuin tuo asentoanturi joten siinä mielessä olisi mukava uutinen jos vika piilee siellä