Ahtopaineet Nordicin stegillä
-
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
Ahtopaineet Nordicin stegillä
Tuli ahtopainemittari asennettua. Ahtopaineet nousee mittarin mukaan ainoastaan 0,9 tasolle vaikka autossa on lastu (Nordicin stage2). Kaiken järjen mukaan pitäisi ahtaa enemmän. Tietääkö kukaan kuinka paljon pitäisi olla maksimiahdot tuolla virillä? Mittari tuntuisi muuten näyttävän oikein, tyhjäkäynnillä -0,6 ja moottorijarrutuksissa n.-0,9.
Mittarina on tuollainen halpa autogauge.
Mittarina on tuollainen halpa autogauge.
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Re: Ahtopaineet Nordicin stegillä
Minkä verran mahtaa olla peruspaineet? Kyllä varmasti 1.2 bar pitäisi ahtaa.
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Ahtopaineet Nordicin stegillä
Mites nuo peruspaineet katsotaan...LR kirjoitti:Minkä verran mahtaa olla peruspaineet? Kyllä varmasti 1.2 bar pitäisi ahtaa.

Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Re: Ahtopaineet Nordicin stegillä
Palstan alussa ohjeet.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
-
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Ahtopaineet Nordicin stegillä
Noh, niinpä näkyy... Olisko aika hommata silmälasit.900i kirjoitti:Palstan alussa ohjeet.

Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
-
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Ahtopaineet Nordicin stegillä
Sain VDO:n mittarin asennettua ja tsekkasin peruspaineet. Eli 0,4 ahtaa joka lienee normaali arvo? Ihmetyttää vain kun stegillä ei nouse millään yli 0,9 ei vaikka kuinka polkee. Tehot tuntuu olevan tallella ja
kulkee mutta silti asia vaivaa.

Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Re: Ahtopaineet Nordicin stegillä
Automaateissahan ahtopaineet on vastaavaa manuaalistagea pienemmät, 0,9bar on aikalailla tontilla stage2 T5 automaatissa.
Itse kun mittailin omaa T5-automaattia niin vakiona paineet oli ~0,45bar eikä yhtään yli mennyt vaikka kuinka yritti...
Itse kun mittailin omaa T5-automaattia niin vakiona paineet oli ~0,45bar eikä yhtään yli mennyt vaikka kuinka yritti...
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
-
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Ahtopaineet Nordicin stegillä
Enpä muistanutkaan että automaatilla ahtopaineita on rajoitettu manuaaliin verrattuna. Kunnossa siis pitäisi olla, en taidakkaan sorkkia perusahtopaineita vaikka sekin mielessä kävi.Nappe kirjoitti:Automaateissahan ahtopaineet on vastaavaa manuaalistagea pienemmät, 0,9bar on aikalailla tontilla stage2 T5 automaatissa.
Itse kun mittailin omaa T5-automaattia niin vakiona paineet oli ~0,45bar eikä yhtään yli mennyt vaikka kuinka yritti...

Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Ahtopaineet Nordicin stegillä
Nordic Steg 4 Extreme ja ahdot 1.1bar 

9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Ahtopaineet Nordicin stegillä
Ja painottaisin edelleen että manuaalin ja automaatin paineet eivät ole keskenään verrattavissa... nuggen aero ei taida olla automaatti?
Edit: Niin, tai siis onhan aut. ja man. paineet verrattavissa keskenään, mutta automaateissa ajetaan pienemmällä väännöllä = pienemmällä ahtopaineella jotta laatikot kestäis paremmin tai jotain...
Edit: Niin, tai siis onhan aut. ja man. paineet verrattavissa keskenään, mutta automaateissa ajetaan pienemmällä väännöllä = pienemmällä ahtopaineella jotta laatikot kestäis paremmin tai jotain...
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
-
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Ahtopaineet Nordicin stegillä
Mitäs olet Nappe mieltä, uskaltaako automaatilla olevan stage2:n päivittää stage 3:een? Tarkoitus olisi ens kesäksi toteuttaa mutta vielä hiukan kahden vaiheilla. Lyheneekö laatikon käyttöikä kuinka radikaalisti tms..Nappe kirjoitti:Ja painottaisin edelleen että manuaalin ja automaatin paineet eivät ole keskenään verrattavissa... nuggen aero ei taida olla automaatti?
Edit: Niin, tai siis onhan aut. ja man. paineet verrattavissa keskenään, mutta automaateissa ajetaan pienemmällä väännöllä = pienemmällä ahtopaineella jotta laatikot kestäis paremmin tai jotain...

Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Ahtopaineet Nordicin stegillä
Itse ainakin uskallan laittaa 3:Sen. Ei siinä vielä tule edes rajotettu vääntö vastaan. Viripajat rajottavat automaateissa väännöt 400nm:n.
Mutta mistäs sitä koskaan tietää, kaikkihan voi hajota ja on varmasti ajotavasta kiinni.
Mutta mistäs sitä koskaan tietää, kaikkihan voi hajota ja on varmasti ajotavasta kiinni.
Saab 900 2.0t Cab -97
Re: Ahtopaineet Nordicin stegillä
Kyllä voit laittaa stage3, mutta en välttämättä laittais automaattiin sen enempää
Joskus kyselin Nordicilta automaatin kestävyydestä, ja sain vastaukseksi että kestävät kohtuullisesti kunhan pysyy alle 320hv/400Nm.
Sivuillaan ilmoittavat T5:lle Steg 3 - 260hk 380Nm ja automaatissa on hiukan maltillisemmat väännöt, joten hyvin pitäis kestää

Joskus kyselin Nordicilta automaatin kestävyydestä, ja sain vastaukseksi että kestävät kohtuullisesti kunhan pysyy alle 320hv/400Nm.
Sivuillaan ilmoittavat T5:lle Steg 3 - 260hk 380Nm ja automaatissa on hiukan maltillisemmat väännöt, joten hyvin pitäis kestää

Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
-
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Ahtopaineet Nordicin stegillä
Ok, ei muuta kuin stage3 tilaukseen....Nappe kirjoitti:Kyllä voit laittaa stage3, mutta en välttämättä laittais automaattiin sen enempää![]()
Joskus kyselin Nordicilta automaatin kestävyydestä, ja sain vastaukseksi että kestävät kohtuullisesti kunhan pysyy alle 320hv/400Nm.
Sivuillaan ilmoittavat T5:lle Steg 3 - 260hk 380Nm ja automaatissa on hiukan maltillisemmat väännöt, joten hyvin pitäis kestää


Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Re: Ahtopaineet Nordicin stegillä
nugge kirjoitti:Nordic Steg 4 Extreme ja ahdot 1.1bar
Hiukan matalilta kuulostaa.
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.