syt.yksiköt

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
jessukassu
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Joulu 25, 2007 14:59

syt.yksiköt

Viesti Kirjoittaja jessukassu »

mikä ero niil punasilla ja mustilla ny sit on.kaikemmoisia o tarjolla mut mistäpä se oikea?
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: syt.yksiköt

Viesti Kirjoittaja SS »

Punainen on vanhempiin (Trionic 5) ja musta uudempin (Trionic 7), aina samanvärinen tilalle kuin vanhakin on.

Koska otsikko on noin yleispätevä, niin lainaan hieman. Miten pitkää kestoikää nykyisille kaseteille on odotettavissa? Kestävätkö uudet paremmin kuin vanhat? Meinaan sarjanumeron perusteella takuuvaihdettava yksilö on kestänyt nyt noin 120tkm, kannattaako mennä vaihdattamaan vai ei?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
jessukassu
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Joulu 25, 2007 14:59

Re: syt.yksiköt

Viesti Kirjoittaja jessukassu »

mut mistäpä tietoa ? passaako ne keskenään jne!,,toi mun punanen oli oksentanu osista sisustat pihalle!
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: syt.yksiköt

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

jessukassu kirjoitti:mut mistäpä tietoa ? passaako ne keskenään jne!,,toi mun punanen oli oksentanu osista sisustat pihalle!
Kyllä passaavat. Jossa sulla on punanen siellä, laitat punasen tilalle, ja musta mustaan.
Esim. mun auton punanen käy mihkävain t5:aan missä on punanen kassu.
Ymmärrätkö?
Saab 900 2.0t Cab -97
jessukassu
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Joulu 25, 2007 14:59

Re: syt.yksiköt

Viesti Kirjoittaja jessukassu »

ja loput sit menee et väri väriin ja loput saman kannan alle!?
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: syt.yksiköt

Viesti Kirjoittaja SS »

^ Saisinko saman suomeksi, kiitos?

Kuten jo pariin kertaan todettiin, punaisen kasetin tilalle voi vaihtaa punaisen ja mustan tilalle mustan, noita ei ole kuin kahta eri versiota NG900/9-3:ssa. Jos tässä siis puhutaan siitä venttiilikopan päällä olevasta sytytyskasetista.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: syt.yksiköt

Viesti Kirjoittaja haffu »

Kyllä ainakin punaisen tilalle tuo mustakin sopii, mutta ovat kuitenkin sisuskaluiltaan erilaiset. Eli kaikki tiedot eivät ole yksi yhteen. Tämän takia suositellaan aina samanlaisen asentamista tilalle. NG900SET toiminut toistaiseksi ~60tkm mustalla kasetilla. Alkuperäinen punainen hajosi 190tkm kohdilla.
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: syt.yksiköt

Viesti Kirjoittaja nugge »

musta menee myös T5seen
mut T7aan ainoastaan Mustaa

Tos mustas on vissii joku nakutusttunnistin tj mitä ei löydy punasest.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: syt.yksiköt

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Mimmi kirjoitti:Tunnustakaa väriä.
Punaisessa on tulppien puhdistus, jota mustassa ei ole ja kaseteissa on erilainen pulssi tulpille.
Millätavoin punainen kasetti puhdistaa tulpat?
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: syt.yksiköt

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Mimmi kirjoitti:Sytytysvirran katkaisun jälkeen antaa tulpille pulssia. Tästä johtuu, että joistain kuuluu hurinaa hetken.
Burn-off:

"When the ignition has been turned off and the engine has stopped, the main relay remains operated for a further 6 seconds. The Trionic CONTROL MODULE then grounds all the trigger leads 210 times a second for 5 seconds. Each electrode gap burns off impurities with more than 1000 spark."

Suora lainaus Saabin korjaamomanuskasta. Joten kyllä se on ECU joka sen puhdistuksen käskyttää, ja kassu vaan kipinöi sillon kun sitä niin käsketään.
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: syt.yksiköt

Viesti Kirjoittaja SS »

Onkos tuo ominaisuus vain Trionic 5:ssä vai myös 7:ssa?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: syt.yksiköt

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Trionic 7 ei tee tulppien putsausta, ainakaan en ole sellaista koskaan huomannut eikä WIS puhu siitä mitään.

WIS:n mukaan mustaa sytytyskasettia saa käyttää myös vanhemmissa malleissa. Voi olla, että tällä tarkoitetaan että M00 kasetti kävisi myös M98-99 T7 mustien kasettien tilalle.

Kasetin ohjaus on sekä T5 että T7 varsin samanlainen jos puhutaan liipaisusta, sytytystulppa on myöskin vastaava joten en näe mitään syytä miksi tulpalle tuleva (korkeajännite)pulssi olisi erilainen. Käytännössä kyllä musta kasetti on toiminut punaisen tilalla ihan hyvin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin