Hook kirjoitti:2kg:n iso vasara on toiminut noin 30 tapauksessa 30:stä, eli ihan joka kerta. Harvemmin on tarvinnut yli 5 iskua. Pahimmat sen 15, josta muutama lyötynä pari kertaa takapuolelta etuviiston lisäksi.
Hommaa olen avittanut apumiehen kera ~1.5m sorkkaraudalla, jolla olen kammennut apu alatukivarta apurunkoa vasten "kevyesti" alaspäin joka tällöin painaa palloniveltä alaspäin, samalla kun koputellut. Mutterin olen jättänyt muutaman kierroksen jengoille, eli kun irtoaa, niin putoaa hallitusti sen ~1cm alaspäin.
ps. Kilonen ei riitä kun hyttysten tappoon.
Kiitos neuvoista, alapallo lähtikin mutta ei kuitenkaan lyömällä vaikka kuinka paukutin. Lopulta lähti niin että muutenvaan kiroillessa ja nujutessa huomasin että kun napamutteri on irrotettuna niin vetoakselia saakin työnnettyä senverran vaihdelaatikkoon päin että modattu Biltema/Motonet- mallin ulosvetäjä mahtuukin, tällä kertaa "Evo II".
No, katkenneen jousen sain vaihdettua mutta iskarien osalta homma tyssäsi jälleen kerran työkalujen puutteeseen. Tolpan ylämutteri (iskaripatruunan "tulppa") oli niin jumissa että ei auennut sitten millään vaan muljaantui vain kelvottomaksi. Käytössä oli 60mm:n(!) avainvälillä oleva jakoavain, kehno ruuvipenkki sekä rutkasti polttoöljyä sekä aseöljyä ruostuneitten kierteitten kanssa tappelemiseen, sekä pienoiskaasupoltin kierteiden herättelemiseen.
Mutta, kun ei niin ei, vaikka manasin varmasti kaikki maailman jumalat & epäsellaiset, eli kyläseppä sai sitten toimeksiannon. Jos olisi ollut sellaista herkkua itsellä käytössä kuin vaikka MIG, niin mutteriin vaikkapa parin metrin lattaraudan vääntimeksi hitsaaminen olisi varmasti tuottanut tuloksen, mutta kun ei ollut..
Ja kohta ON mikki perskele..