900i16 2.0l vm -89 lohkossa nestetulppaa???
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
900i16 2.0l vm -89 lohkossa nestetulppaa???
Eli tarkoitus vaihtaa jähystysnesteet... mutta koneesta ei tullut alavesiletkun ja syylärin hanan kautta kuin noin 5 litraa ulos. Eli pitäisikö tuossa olla lohkossakin pultti jonka poistamalla tulisi ulos vielä lisää nestettä?
...Alfamerissa viitataan vain että voi olla pultti ja sanotaan nestemääräksi 10l. Itte en pulttia löytänyt pikaisella tarkastuksella ainakaan siitä etuoikeasta lohkon reunasta... voisiko joku kertoa tarkan kohdan mistä etsiä?
...Alfamerissa viitataan vain että voi olla pultti ja sanotaan nestemääräksi 10l. Itte en pulttia löytänyt pikaisella tarkastuksella ainakaan siitä etuoikeasta lohkon reunasta... voisiko joku kertoa tarkan kohdan mistä etsiä?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Re: 900i16 2.0l vm -89 lohkossa nestetulppaa???
En tiedä tulpista, mutta itse olen joskus käyttänyt hyödyksi paineilmaa (en tiedä sitten onko huono konsti)..
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Re: 900i16 2.0l vm -89 lohkossa nestetulppaa???
Pitäis löytyä lohkiksen jalasta, jossain siellä pakosarjan alla...
Itse tyhjennyspropun avaaminen voi osoittautua hankalaksi tilanpuutteen vuoksi,
ehkä lohkiksen jalkamöhkäleen irrottaminen voisi olla helpompaa,
olisko ollut 3 pultilla lohkossa?
Itse tyhjennyspropun avaaminen voi osoittautua hankalaksi tilanpuutteen vuoksi,
ehkä lohkiksen jalkamöhkäleen irrottaminen voisi olla helpompaa,
olisko ollut 3 pultilla lohkossa?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: 900i16 2.0l vm -89 lohkossa nestetulppaa???
kylläsen tulpan saa sieltä oikeilla työkaluila helpolla irti ainakin tuollaisesta i16 koneesta.
näppärä hitsaa irtonaiseen pulppaan pultin jatkokoksi ensi kerta varten helpottamaan irrotusta.
näppärä hitsaa irtonaiseen pulppaan pultin jatkokoksi ensi kerta varten helpottamaan irrotusta.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: 900i16 2.0l vm -89 lohkossa nestetulppaa???
Jos ei tulppaa saa auki niin yksi konsti voisi olla että huuhtelee vesiletkulla jäähdytys järjestelmää.. Ei tosin niin tehokas jos tulppa on paikallaan mutta kai tyhjää parempi.
EDIT: Tosin jos tulppa on kiinni ja huuhtelee vedellä järjestelmää niin on mahdollista että kun vanhat nesteet tulee pois lohkosta niin sinne jää 5litraa pelkkää vettä, joten ei hyvä näinkään..
EDIT: Tosin jos tulppa on kiinni ja huuhtelee vedellä järjestelmää niin on mahdollista että kun vanhat nesteet tulee pois lohkosta niin sinne jää 5litraa pelkkää vettä, joten ei hyvä näinkään..
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Re: 900i16 2.0l vm -89 lohkossa nestetulppaa???
Kyllä tulpan saa auki. Mie otin sen niin, että pieneen kiintoavaimeen laitoin jatkoksi toisen kiintoavaimen ja käänsin tulpan auki. Eli siis kiintoavaimen leukapäähän toinen kiintoavain lenkkipäästä kiinni. Avaimen saa sopivasti vinoon ja silti on mahdollista kääntää/vääntää.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: 900i16 2.0l vm -89 lohkossa nestetulppaa???
Kyllä sen joskus saa auki,mutta yleensä pirun vaikeasti avattaessa jos,on lohkolämmitin!dimebak kirjoitti:Kyllä tulpan saa auki. Mie otin sen niin, että pieneen kiintoavaimeen laitoin jatkoksi toisen kiintoavaimen ja käänsin tulpan auki. Eli siis kiintoavaimen leukapäähän toinen kiintoavain lenkkipäästä kiinni. Avaimen saa sopivasti vinoon ja silti on mahdollista kääntää/vääntää.
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Re: 900i16 2.0l vm -89 lohkossa nestetulppaa???
En voi kieltää, oli se sen verran ***tumaisessa paikassa. Ja oman aikansa otti, että pakosarja jäähtyy. Tuossa turbossa tuntui pakosarja olevan paljon kuumempi kuin 99:ssä johon vaihdoin startin pakosarjan suoraan ajosta.ecopower kirjoitti:Kyllä sen joskus saa auki,mutta yleensä pirun vaikeasti avattaessa jos,on lohkolämmitin!dimebak kirjoitti:Kyllä tulpan saa auki. Mie otin sen niin, että pieneen kiintoavaimeen laitoin jatkoksi toisen kiintoavaimen ja käänsin tulpan auki. Eli siis kiintoavaimen leukapäähän toinen kiintoavain lenkkipäästä kiinni. Avaimen saa sopivasti vinoon ja silti on mahdollista kääntää/vääntää.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Re: 900i16 2.0l vm -89 lohkossa nestetulppaa???
Kerpele yritin tuonne pakosarjan/pakoputken lähdön alle tsiikailla, mutta en nähny kuin pienen vilauksen tuota lämppärin jalkaa. Mihin suuntaan tuosta jalasta, pitäisi sen tulpan olla? ...pääsisikö tuonne altapäin paremmin käsiksi? Minkä kokoinen kanta tulpassa on.. 13mm?
Jos tulppaa ei saa auki ja on huuhtelut suorittanut koneeseen, niin vissiin pitää sitten puskea se 4-5 litraa raakaa glykolia koneeseen, jotta saa sen 50/60 blandiksen? Letkulla olisin muuten huuhellu, mutta tuokin on piru jäässä näköjään...
Jos tulppaa ei saa auki ja on huuhtelut suorittanut koneeseen, niin vissiin pitää sitten puskea se 4-5 litraa raakaa glykolia koneeseen, jotta saa sen 50/60 blandiksen? Letkulla olisin muuten huuhellu, mutta tuokin on piru jäässä näköjään...
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Re: 900i16 2.0l vm -89 lohkossa nestetulppaa???
Se on siellä lohkolämmittimen alla ja kanta on muistaakseni 13mm.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Re: 900i16 2.0l vm -89 lohkossa nestetulppaa???
Löysin sulan letkun ja huuhtelin sillä tuolta säiliön sekä kannelle menevän letkun kautta. Siinä näytti olevan itte lohkarin jalassa siellä oikeassa alareunassa semmonen 19mm pultti/tulppa... näytti vähän siltä että tuo olisi saattanut olla oikea, mutta en sitä saanut mitenkään auki lenkillä, kun ei mahtunut vääntämään. Ehkä alakautta olisi onnistunut räikällä ja pitkällä nivelvarrella, mutta kun noitakaan ei ny ollu saatavilla.
No ny on huuheltu hyvin juoksevalla vedellä ja sitä ennen käytetty motti lämpimäksi toisella vesisatsilla, joten melko puhdasta vettä siellä ny luulisi olevan jäljellä. Kokeilen heittää tuon 4-5litraa raakaa glykolia pataan ja ajella että sekoittuu ja sitten mittaan pakkaskeston...
No ny on huuheltu hyvin juoksevalla vedellä ja sitä ennen käytetty motti lämpimäksi toisella vesisatsilla, joten melko puhdasta vettä siellä ny luulisi olevan jäljellä. Kokeilen heittää tuon 4-5litraa raakaa glykolia pataan ja ajella että sekoittuu ja sitten mittaan pakkaskeston...
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Re: 900i16 2.0l vm -89 lohkossa nestetulppaa???
minä aina käytän valmista 50 %: sta seosta mutta nuo huuhtelujutut ovat hankalampia. taidan ottaakoko lohkarin jalan seuraavalla kerralla pois, jotta näkee millaisessa ryyteessä vastus on ( toinen saabi porisee hyvin lämmitettäessä, mutta vanhempi ei porise, eli olisikohan vastus ryyteessä ja lämmön siirtyminen huonoa/ hautoo vastusta. Siihen täytynee irroittaa pakoputken alkuosa niin saa työtiloja ( katillisessa helpompaa kun on laippaliitos ja se rengastiiviste siinä katin etupäässä), eli vaikkapa samalla putken vaihdon kanssa.
Oli tosiaan se tulppa niin ahtaan näköisessä paikassa ja kun ei ollut tietoa miten pahasti ne jumittuvat, niin jätin homman "hautomaan".
Oli tosiaan se tulppa niin ahtaan näköisessä paikassa ja kun ei ollut tietoa miten pahasti ne jumittuvat, niin jätin homman "hautomaan".
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: 900i16 2.0l vm -89 lohkossa nestetulppaa???
Pitipä tuota näpsäistä kuva. Eli tällaiselta se näyttää. Tulipa sitten mieleen, että tuossa ahdetussa on enemmän tilaa aukoa, kun siinähän ihan erilainen pakosarja. 70's show tyyliin omasta am. retostelusta, burnnn
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img831877.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img831877.jpg
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: 900i16 2.0l vm -89 lohkossa nestetulppaa???
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Kaasari"
- Viestit: 21
- Liittynyt: La Touko 17, 2003 11:31
- Paikkakunta: SEINÄJOKI Halkosaari
Re: 900i16 2.0l vm -89 lohkossa nestetulppaa???
Lisähuomautus, kyseinen jalka tullut joskus -86 jälkeisiin lohkoihin, eli kun 9000 valmistus alkoi. On muuten tullut vastaan puhki syöpyneitä jalkoja, kauan ihmeteltiin, ennenkuin huomattiin mistä vuotaa. Tehostimilla varustetuissa hankalampi päästä käsiksi.