Ahtopaineet Nordicin stegillä
Re: Ahtopaineet Nordicin stegillä
Juu, voi kuullostaa matalilta, mutta se mitä konehuoneessa oikeasti tapahtuu ei ole aina verrannollinen ahtopaineen määrään. Oikealla puhallinvalinnalla saadaan varmasti riittävästi tehoa ahtopaineiden pysyessä alle 1,5 Bar.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Ahtopaineet Nordicin stegillä
Eikä T7 koneeseen kannata välttämättä paljoa enempää puhaltaakaan, ennen kun sisuskalut on kunnossa 
Ja T7:ssahan ahtopaineet vaihtelee paljon enemmän kun vanhemmissa, kesäkuumalla voi työntää paljon enemmänkin kun mainittu 1.1bar...

Ja T7:ssahan ahtopaineet vaihtelee paljon enemmän kun vanhemmissa, kesäkuumalla voi työntää paljon enemmänkin kun mainittu 1.1bar...
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: Ahtopaineet Nordicin stegillä
Näinhän se on, ei ahtopaine kaikkea kerro. Nimimerkki 1,6bar T5 

Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Ahtopaineet Nordicin stegillä
LR kirjoitti:nugge kirjoitti:Nordic Steg 4 Extreme ja ahdot 1.1bar
Hiukan matalilta kuulostaa.
Voisin nostaa niitä mutta kestävyyden kannalta ihan hyvät.
kun on suuttimet , männät , fööni , putket , ic jne vaihdettu niin tuliha sielt 330hv penkistä.
Ja mielummi tossa ku et nostan 1.6+ ja hajoo laatikko kerran kuukaudes.
(Kokemusta on)
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Ahtopaineet Nordicin stegillä
Ei hajoa.nugge kirjoitti:LR kirjoitti:nugge kirjoitti:Nordic Steg 4 Extreme ja ahdot 1.1bar
Hiukan matalilta kuulostaa.
Voisin nostaa niitä mutta kestävyyden kannalta ihan hyvät.
kun on suuttimet , männät , fööni , putket , ic jne vaihdettu niin tuliha sielt 330hv penkistä.
Ja mielummi tossa ku et nostan 1.6+ ja hajoo laatikko kerran kuukaudes.
(Kokemusta on)

NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Ahtopaineet Nordicin stegillä
no ei ehkä hajoa mut kuitenkaan mitään järkeä alkaa nostaa ku kulkee jo iha tarpeeks ja ihan riittävästi pito ongelmia näin
ehkä jossain vaihees.

ehkä jossain vaihees.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Ahtopaineet Nordicin stegillä
Turha sitä painetta sinne kattilaan on yhtään enempää tunkea kuin mitä se tuottaa, etenkin yläpäässä, mutta ko. filosofia on jäänyt useissa svenssoniturauksissa tosin soveltamatta. T7:ssa kun on MAFfi ei ole maailman temppu tutustua aiheeseen jopa ilman dynoa, että tuleeko sieltä mitään ylärundeilla, kun painetta uppii pitkälti toiselle baarille. Ala- ja keskialueella sen sijaan paine korreloi suht ylös väännön kanssa ja on muista tekeijöistä (pito, kesto jne) kiinni kuinka ylös väännöt ko. alueella haluaa nostaa. Täten on jokseenkin huvittavaa kun ahtopaineseen viitataan "yhtenä" arvona vaikka harvassa autossa se on "vakio" alhaalta ylös.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Ahtopaineet Nordicin stegillä
Nostetaas vanhaa topiccia...
Kysyin Nordicilta mikä on oikea ahtopaine stage 2 softalla kun autona on automaatti. Kyllä sen kuulemma 1,2 bar pitäisi ahtaa joten kyllä tuo 0,9 on liian vähän. Pitää katella tulpat, sytkäkasetti ja magneettiventtiili nyt ensi alkuun.
Kyllähän tuo
liikkuu mut ärsyttää nyt kun tietää että pitäis liikkua enemmänkin. 

Kysyin Nordicilta mikä on oikea ahtopaine stage 2 softalla kun autona on automaatti. Kyllä sen kuulemma 1,2 bar pitäisi ahtaa joten kyllä tuo 0,9 on liian vähän. Pitää katella tulpat, sytkäkasetti ja magneettiventtiili nyt ensi alkuun.
Kyllähän tuo


Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Re: Ahtopaineet Nordicin stegillä
Ei ole muuten nykyään enää vaikeeta lukea mitä ahtokarttoja siellä T5 ECUssa oikeesti on ja vaikka tarvittaessa laittaa pikkasen lisää jos vaan rauta kohtaa ... http://forum.ecuproject.com/viewforum.php?f=20
mites ne peruspaineet ? Mulla noin 0.6bar
mites ne peruspaineet ? Mulla noin 0.6bar
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
-
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Ahtopaineet Nordicin stegillä
Peruspaine on 0.4 bar. Auto on alakierroksilla jopa laiska, vasta kun kierrokset nousee yli 3000 alkaa jotain tapahtua, mitä nyt stage 2:lla saa aikaan.vesa67 kirjoitti:Ei ole muuten nykyään enää vaikeeta lukea mitä ahtokarttoja siellä T5 ECUssa oikeesti on ja vaikka tarvittaessa laittaa pikkasen lisää jos vaan rauta kohtaa ... http://forum.ecuproject.com/viewforum.php?f=20
mites ne peruspaineet ? Mulla noin 0.6bar

Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Re: Ahtopaineet Nordicin stegillä
Tuli vaan mieleen että mitä niitten peruspaineiden tulis olla stage3:lla jos max ahdot on 1,5??
Uutta boksia odotellessa..
Uutta boksia odotellessa..

v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: Ahtopaineet Nordicin stegillä
Kyllä se perusahtopaine on se sama normaali kunnes toisin ilmoitetaan.
Trionic käyttää perusahtopaintetta vertailuarvona. Jos nostat sitä, menee maximiahdot yli tuon 1,5:n ja fuelcut puuttuu peliin. Näin ainakin T5:ssä, eli sama T7:ssa kunnes joku sen vääräksi väittää
Trionic käyttää perusahtopaintetta vertailuarvona. Jos nostat sitä, menee maximiahdot yli tuon 1,5:n ja fuelcut puuttuu peliin. Näin ainakin T5:ssä, eli sama T7:ssa kunnes joku sen vääräksi väittää

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Ahtopaineet Nordicin stegillä
Paitsi jos fuelcut on otettu poispeinu kirjoitti:Kyllä se perusahtopaine on se sama normaali kunnes toisin ilmoitetaan.
Trionic käyttää perusahtopaintetta vertailuarvona. Jos nostat sitä, menee maximiahdot yli tuon 1,5:n ja fuelcut puuttuu peliin. Näin ainakin T5:ssä, eli sama T7:ssa kunnes joku sen vääräksi väittää

Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx