Ahtopaineet Nordicin stegillä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Ahtopaineet Nordicin stegillä

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Juu, voi kuullostaa matalilta, mutta se mitä konehuoneessa oikeasti tapahtuu ei ole aina verrannollinen ahtopaineen määrään. Oikealla puhallinvalinnalla saadaan varmasti riittävästi tehoa ahtopaineiden pysyessä alle 1,5 Bar.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Re: Ahtopaineet Nordicin stegillä

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Eikä T7 koneeseen kannata välttämättä paljoa enempää puhaltaakaan, ennen kun sisuskalut on kunnossa ;)
Ja T7:ssahan ahtopaineet vaihtelee paljon enemmän kun vanhemmissa, kesäkuumalla voi työntää paljon enemmänkin kun mainittu 1.1bar...
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Re: Ahtopaineet Nordicin stegillä

Viesti Kirjoittaja LR »

Näinhän se on, ei ahtopaine kaikkea kerro. Nimimerkki 1,6bar T5 :lol:
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Ahtopaineet Nordicin stegillä

Viesti Kirjoittaja nugge »

LR kirjoitti:
nugge kirjoitti:Nordic Steg 4 Extreme ja ahdot 1.1bar :P

Hiukan matalilta kuulostaa.

Voisin nostaa niitä mutta kestävyyden kannalta ihan hyvät.
kun on suuttimet , männät , fööni , putket , ic jne vaihdettu niin tuliha sielt 330hv penkistä.

Ja mielummi tossa ku et nostan 1.6+ ja hajoo laatikko kerran kuukaudes.
(Kokemusta on)
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
deportivo
"Viggen"
Viestit: 535
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Re: Ahtopaineet Nordicin stegillä

Viesti Kirjoittaja deportivo »

nugge kirjoitti:
LR kirjoitti:
nugge kirjoitti:Nordic Steg 4 Extreme ja ahdot 1.1bar :P

Hiukan matalilta kuulostaa.

Voisin nostaa niitä mutta kestävyyden kannalta ihan hyvät.
kun on suuttimet , männät , fööni , putket , ic jne vaihdettu niin tuliha sielt 330hv penkistä.

Ja mielummi tossa ku et nostan 1.6+ ja hajoo laatikko kerran kuukaudes.
(Kokemusta on)
Ei hajoa. :)
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Ahtopaineet Nordicin stegillä

Viesti Kirjoittaja nugge »

no ei ehkä hajoa mut kuitenkaan mitään järkeä alkaa nostaa ku kulkee jo iha tarpeeks ja ihan riittävästi pito ongelmia näin :D

ehkä jossain vaihees.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Ahtopaineet Nordicin stegillä

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Vakio T7 koneessa oli 1,6bar max ja aut. 19T föönillä
9-3.1972
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Ahtopaineet Nordicin stegillä

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Turha sitä painetta sinne kattilaan on yhtään enempää tunkea kuin mitä se tuottaa, etenkin yläpäässä, mutta ko. filosofia on jäänyt useissa svenssoniturauksissa tosin soveltamatta. T7:ssa kun on MAFfi ei ole maailman temppu tutustua aiheeseen jopa ilman dynoa, että tuleeko sieltä mitään ylärundeilla, kun painetta uppii pitkälti toiselle baarille. Ala- ja keskialueella sen sijaan paine korreloi suht ylös väännön kanssa ja on muista tekeijöistä (pito, kesto jne) kiinni kuinka ylös väännöt ko. alueella haluaa nostaa. Täten on jokseenkin huvittavaa kun ahtopaineseen viitataan "yhtenä" arvona vaikka harvassa autossa se on "vakio" alhaalta ylös.
#1730
500whp.net member
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Ahtopaineet Nordicin stegillä

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

...täytyyhän sitä vähä jallattaa...juu ei ne paineet.
9-3.1972
Jonni Peura
"Hirsch"
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ahtopaineet Nordicin stegillä

Viesti Kirjoittaja Jonni Peura »

Nostetaas vanhaa topiccia... :oops:

Kysyin Nordicilta mikä on oikea ahtopaine stage 2 softalla kun autona on automaatti. Kyllä sen kuulemma 1,2 bar pitäisi ahtaa joten kyllä tuo 0,9 on liian vähän. Pitää katella tulpat, sytkäkasetti ja magneettiventtiili nyt ensi alkuun.

Kyllähän tuo :saab: liikkuu mut ärsyttää nyt kun tietää että pitäis liikkua enemmänkin. :roll:
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ahtopaineet Nordicin stegillä

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ei ole muuten nykyään enää vaikeeta lukea mitä ahtokarttoja siellä T5 ECUssa oikeesti on ja vaikka tarvittaessa laittaa pikkasen lisää jos vaan rauta kohtaa ... http://forum.ecuproject.com/viewforum.php?f=20

mites ne peruspaineet ? Mulla noin 0.6bar
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Jonni Peura
"Hirsch"
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ahtopaineet Nordicin stegillä

Viesti Kirjoittaja Jonni Peura »

vesa67 kirjoitti:Ei ole muuten nykyään enää vaikeeta lukea mitä ahtokarttoja siellä T5 ECUssa oikeesti on ja vaikka tarvittaessa laittaa pikkasen lisää jos vaan rauta kohtaa ... http://forum.ecuproject.com/viewforum.php?f=20

mites ne peruspaineet ? Mulla noin 0.6bar
Peruspaine on 0.4 bar. Auto on alakierroksilla jopa laiska, vasta kun kierrokset nousee yli 3000 alkaa jotain tapahtua, mitä nyt stage 2:lla saa aikaan. :? Pitää ny kattoo noi tulpat ihan ensin mut tuskinpa ne ahtopaineisiin suuresti vaikuttaa kuitenkaan? Mitään pätkimistä ei esiinny.
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

Re: Ahtopaineet Nordicin stegillä

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

Tuli vaan mieleen että mitä niitten peruspaineiden tulis olla stage3:lla jos max ahdot on 1,5??
Uutta boksia odotellessa.. :?
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Ahtopaineet Nordicin stegillä

Viesti Kirjoittaja peinu »

Kyllä se perusahtopaine on se sama normaali kunnes toisin ilmoitetaan.
Trionic käyttää perusahtopaintetta vertailuarvona. Jos nostat sitä, menee maximiahdot yli tuon 1,5:n ja fuelcut puuttuu peliin. Näin ainakin T5:ssä, eli sama T7:ssa kunnes joku sen vääräksi väittää :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Ahtopaineet Nordicin stegillä

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

peinu kirjoitti:Kyllä se perusahtopaine on se sama normaali kunnes toisin ilmoitetaan.
Trionic käyttää perusahtopaintetta vertailuarvona. Jos nostat sitä, menee maximiahdot yli tuon 1,5:n ja fuelcut puuttuu peliin. Näin ainakin T5:ssä, eli sama T7:ssa kunnes joku sen vääräksi väittää :)
Paitsi jos fuelcut on otettu pois :roll:
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Vastaa Viestiin