Oma esimerkki = Saab orig. tonnarin kytkimen työsylinteri
Länkkäri: 377 euroa klubialella
PCS: 250 euroa klubialella
partsforsaabs.com: 156 euroa kotiin kanettuna
Tarvikemalli Hessumobiilissa 190 euroa
Saatte arvata mistä ostin

On tuollut tuolta nettikaupoista ostettua orkkis osia viimeaikoina ja olen siinä luulossa että niissä on ihan samat takuut koko EU alueella riippumatta siitä mistä ne ostaa.9-5T kirjoitti:Paljon tulee seurattua ja ostettua GM orkkista (tai sama osa) halvemmista paikoista mutta 2v takuu täytyy aina ottaa huomioon ettei tule kallista myöhemmin.
Saab huolto joka myy svh:lla ja antaa alennusta on usein sopivan hintainen.
Aina kannattaa kysyä vähintään toisenkin kerran mitä joku osa maksaa. Merkkiliikkeessä vaihdetun GM-osan hyvä puoli on myös se, että takuukorjauksen sattuessa myös työkustannus kuuluu takuuseen (hieman ot)Kaide kirjoitti:On tuollut tuolta nettikaupoista ostettua orkkis osia viimeaikoina ja olen siinä luulossa että niissä on ihan samat takuut koko EU alueella riippumatta siitä mistä ne ostaa.9-5T kirjoitti:Paljon tulee seurattua ja ostettua GM orkkista (tai sama osa) halvemmista paikoista mutta 2v takuu täytyy aina ottaa huomioon ettei tule kallista myöhemmin.
Saab huolto joka myy svh:lla ja antaa alennusta on usein sopivan hintainen.
JKen kirjoitti:
Aina kannattaa kysyä vähintään toisenkin kerran mitä joku osa maksaa. Merkkiliikkeessä vaihdetun GM-osan hyvä puoli on myös se, että takuukorjauksen sattuessa myös työkustannus kuuluu takuuseen (hieman ot)
Ei tietenkään, koska teit asennustyön alunperin itse. Siis tässä tapauksessa tarkoitin vaihdetun = asennetun.Kaide kirjoitti:Haluaisin nähdä livenä sen tilanteen että ostan Länsi-Autosta vaikka nyt tuon kykän työsylkyn ja asennan sen itse. Tämä osa sitten hajoaa ja Länsi-Auto yhtään mukisematta repii tonnipommista laatikon irti ja asentaa mulle uuden työsylkyn eikä veloita senttiäkään. En muuten usko että menee noin helposti !JKen kirjoitti:Merkkiliikkeessä vaihdetun GM-osan...
JKen kirjoitti: Ei tietenkään, koska teit asennustyön alunperin itse. Siis tässä tapauksessa tarkoitin vaihdetun = asennetun.
Niin ja jos tilaan sen saman alkuperäisosan muualta ja asennutan sen merkkiliikkeessä, takuu osalle ja työlle on edelleen ihan samanlainen kun olisi ostanut sen osan sieltä merkkikorjaamosta 4X hintaan. Eivät millään voi edellyttää että ostaisin sen saman osan ko. liikkeestä. Eri juttu on jos käytetään tarvikeosia.Kaide kirjoitti:JKen kirjoitti: Ei tietenkään, koska teit asennustyön alunperin itse. Siis tässä tapauksessa tarkoitin vaihdetun = asennetun.
Aivan ja minä ajan takaa sitä tilannetta että kun itse vaihtelee osia, kannattaa katsoa mistä ostaa. Ja tosiaan, niissä Saabin orkkis osissa on sama 1v takuu koko EU alueella, paitsi jotkut myöntävät omaan piikkiin 2v takuun. Toisesta EU maasta tilatun alkuperäisen osan takuuasiat voi hoitaa myös Suomessa maahantuojan kanssa, ei sitä osaa tarvitse lähettää mihinkään.
En tiedä kuinka toimit näissä asioissa, mutta normi kuluttaja joutuu kyllä asioita vääntämään ihan tosissaan, saadakseen asiallista ja toimivaa palvelua. Yritys puolella vastaavat asiat toimivatkin sitten ihan eri tasolla. Huomattavasti helpommin ja paremmin9-5T kirjoitti:Minulla ei ole ainakaan ollut ongelmia vaikka olisin laittanut itse paikoilleen osan jonka vaihto kestää jopa päivän.
Jopa motonet maksoi vaihdon saab liikkeessä kun heidän myymät tarvikelevyt meni kieroksi.
Jonkun virallisen myyjän myymän orkkis osan takuuvaihto voi onnistua maasta riippumatta mutta usein ne on hiukan halvempia muissa paikoissa ja halusin vain kertoa että tämä 2v takuu ja helppo vaihto kannattaa ottaa huomioon säästöä laskiessa.
Heh, Oulussahan veloittavat kovempaa tuntihintaa työstä, jossa käytetään asiakkaan tuomia/muualta hankkimia osia.Kaide kirjoitti: Niin ja jos tilaan sen saman alkuperäisosan muualta ja asennutan sen merkkiliikkeessä, takuu osalle ja työlle on edelleen ihan samanlainen kun olisi ostanut sen osan sieltä merkkikorjaamosta 4X hintaan. Eivät millään voi edellyttää että ostaisin sen saman osan ko. liikkeestä. Eri juttu on jos käytetään tarvikeosia.
Vain siinä toisessa merkkiliikkeessä.hma kirjoitti:Heh, Oulussahan veloittavat kovempaa tuntihintaa työstä, jossa käytetään asiakkaan tuomia/muualta hankkimia osia.
Jep, mutta kun sinne nyt ei mitenkään pysty menemään ellei aivan pakko ole.JKen kirjoitti:Vain siinä toisessa merkkiliikkeessä.hma kirjoitti:Heh, Oulussahan veloittavat kovempaa tuntihintaa työstä, jossa käytetään asiakkaan tuomia/muualta hankkimia osia.
Frostgrey kirjoitti:9-5:n orkkis sisätilapuhallin 260€ ja Motonetistä 155€(valmistajasta ei tietoa).
Eipä nuo orkkiksetkaan ole laadullaan hätkähdyttänytjoten taidan hakea Motonetista vaikka olis jokin tarvike malli!!