Yleistä avautumista osien hinnoista yleensäkin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Kaide
"Hölösuu"

Yleistä avautumista osien hinnoista yleensäkin

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Kun tuossa toisessa topicissa oli avautumista tämän foorumin käytettyjen osien hinnoista niin ,kuinkas paljon olette vertailleet uusien osien hintoja niitä ostaessanne ? Olen tosiaan ihmetellyt Suomalaisen varaosakaupan katteita ja pitkään !

Oma esimerkki = Saab orig. tonnarin kytkimen työsylinteri

Länkkäri: 377 euroa klubialella
PCS: 250 euroa klubialella
partsforsaabs.com: 156 euroa kotiin kanettuna

Tarvikemalli Hessumobiilissa 190 euroa

Saatte arvata mistä ostin :roll:
Kaide
"Hölösuu"

Re: Yleistä avautumista osien hinnoista yleensäkin

9-5T kirjoitti:Paljon tulee seurattua ja ostettua GM orkkista (tai sama osa) halvemmista paikoista mutta 2v takuu täytyy aina ottaa huomioon ettei tule kallista myöhemmin.
Saab huolto joka myy svh:lla ja antaa alennusta on usein sopivan hintainen.
On tuollut tuolta nettikaupoista ostettua orkkis osia viimeaikoina ja olen siinä luulossa että niissä on ihan samat takuut koko EU alueella riippumatta siitä mistä ne ostaa.

Kännyköissäkin on sama systeemi: Jos ostan Saksasta Nokian kännykän, voin viedä sen suomessa takuukorjaukseen. Sama pätee ainakin teoriassa varaosissa, ei ole ollut vielä tarvis testata tosin.
JKen
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja JKen »

Kaide kirjoitti:
9-5T kirjoitti:Paljon tulee seurattua ja ostettua GM orkkista (tai sama osa) halvemmista paikoista mutta 2v takuu täytyy aina ottaa huomioon ettei tule kallista myöhemmin.
Saab huolto joka myy svh:lla ja antaa alennusta on usein sopivan hintainen.
On tuollut tuolta nettikaupoista ostettua orkkis osia viimeaikoina ja olen siinä luulossa että niissä on ihan samat takuut koko EU alueella riippumatta siitä mistä ne ostaa.
Aina kannattaa kysyä vähintään toisenkin kerran mitä joku osa maksaa. Merkkiliikkeessä vaihdetun GM-osan hyvä puoli on myös se, että takuukorjauksen sattuessa myös työkustannus kuuluu takuuseen (hieman ot)
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Kaide
"Hölösuu"

JKen kirjoitti:
Aina kannattaa kysyä vähintään toisenkin kerran mitä joku osa maksaa. Merkkiliikkeessä vaihdetun GM-osan hyvä puoli on myös se, että takuukorjauksen sattuessa myös työkustannus kuuluu takuuseen (hieman ot)

Haluaisin nähdä livenä sen tilanteen että ostan Länsi-Autosta vaikka nyt tuon kykän työsylkyn ja asennan sen itse. Tämä osa sitten hajoaa ja Länsi-Auto yhtään mukisematta repii tonnipommista laatikon irti ja asentaa mulle uuden työsylkyn eikä veloita senttiäkään. En muuten usko että menee noin helposti !
JKen
"Hölösuu"

Kaide kirjoitti:
JKen kirjoitti:Merkkiliikkeessä vaihdetun GM-osan...
Haluaisin nähdä livenä sen tilanteen että ostan Länsi-Autosta vaikka nyt tuon kykän työsylkyn ja asennan sen itse. Tämä osa sitten hajoaa ja Länsi-Auto yhtään mukisematta repii tonnipommista laatikon irti ja asentaa mulle uuden työsylkyn eikä veloita senttiäkään. En muuten usko että menee noin helposti !
Ei tietenkään, koska teit asennustyön alunperin itse. Siis tässä tapauksessa tarkoitin vaihdetun = asennetun.
Insignia
Kaide
"Hölösuu"

JKen kirjoitti: Ei tietenkään, koska teit asennustyön alunperin itse. Siis tässä tapauksessa tarkoitin vaihdetun = asennetun.

Aivan ja minä ajan takaa sitä tilannetta että kun itse vaihtelee osia, kannattaa katsoa mistä ostaa. Ja tosiaan, niissä Saabin orkkis osissa on sama 1v takuu koko EU alueella, paitsi jotkut myöntävät omaan piikkiin 2v takuun. Toisesta EU maasta tilatun alkuperäisen osan takuuasiat voi hoitaa myös Suomessa maahantuojan kanssa, ei sitä osaa tarvitse lähettää mihinkään.
Kaide
"Hölösuu"

Kaide kirjoitti:
JKen kirjoitti: Ei tietenkään, koska teit asennustyön alunperin itse. Siis tässä tapauksessa tarkoitin vaihdetun = asennetun.

Aivan ja minä ajan takaa sitä tilannetta että kun itse vaihtelee osia, kannattaa katsoa mistä ostaa. Ja tosiaan, niissä Saabin orkkis osissa on sama 1v takuu koko EU alueella, paitsi jotkut myöntävät omaan piikkiin 2v takuun. Toisesta EU maasta tilatun alkuperäisen osan takuuasiat voi hoitaa myös Suomessa maahantuojan kanssa, ei sitä osaa tarvitse lähettää mihinkään.
Niin ja jos tilaan sen saman alkuperäisosan muualta ja asennutan sen merkkiliikkeessä, takuu osalle ja työlle on edelleen ihan samanlainen kun olisi ostanut sen osan sieltä merkkikorjaamosta 4X hintaan. Eivät millään voi edellyttää että ostaisin sen saman osan ko. liikkeestä. Eri juttu on jos käytetään tarvikeosia.
patse
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja patse »

9-5T kirjoitti:Minulla ei ole ainakaan ollut ongelmia vaikka olisin laittanut itse paikoilleen osan jonka vaihto kestää jopa päivän.
Jopa motonet maksoi vaihdon saab liikkeessä kun heidän myymät tarvikelevyt meni kieroksi.
Jonkun virallisen myyjän myymän orkkis osan takuuvaihto voi onnistua maasta riippumatta mutta usein ne on hiukan halvempia muissa paikoissa ja halusin vain kertoa että tämä 2v takuu ja helppo vaihto kannattaa ottaa huomioon säästöä laskiessa.
En tiedä kuinka toimit näissä asioissa, mutta normi kuluttaja joutuu kyllä asioita vääntämään ihan tosissaan, saadakseen asiallista ja toimivaa palvelua. Yritys puolella vastaavat asiat toimivatkin sitten ihan eri tasolla. Huomattavasti helpommin ja paremmin :roll: :?

On se kumma, kun 99€ mirkouunistakin lähtee äkkiä 10-20€ rabattia, kun yritykselle ostat. Annas olla, kun kuluttajana menet ostamaan, niin hyvä ettei joudu maksamaan "kaupanpäälisiksi" tulevasta mikrokuvustakin :evil:
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
hma
"Aero"

Viesti Kirjoittaja hma »

Kaide kirjoitti: Niin ja jos tilaan sen saman alkuperäisosan muualta ja asennutan sen merkkiliikkeessä, takuu osalle ja työlle on edelleen ihan samanlainen kun olisi ostanut sen osan sieltä merkkikorjaamosta 4X hintaan. Eivät millään voi edellyttää että ostaisin sen saman osan ko. liikkeestä. Eri juttu on jos käytetään tarvikeosia.
Heh, Oulussahan veloittavat kovempaa tuntihintaa työstä, jossa käytetään asiakkaan tuomia/muualta hankkimia osia.
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
JKen
"Hölösuu"

hma kirjoitti:Heh, Oulussahan veloittavat kovempaa tuntihintaa työstä, jossa käytetään asiakkaan tuomia/muualta hankkimia osia.
Vain siinä toisessa merkkiliikkeessä.
Insignia
Red Dragon
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

Jep,

on noi varaosien hinnat (esim mankkuvenan) poskettoman korkeita, mutta onneksi takuu pelittää...

Syyskuussa ostettu mankkuvena nostatti ahdot fuelcuttiin asti. Ei muuta kuin Metroon ja sain heti uuden venan mukaan. Olis siinä ollut kiva proggis lähettää esim vena jenkkeihin kaverille, joka taas vie sen ostamaansa paikkaan ja sitten sama rumba takaisin. Ei kaveri varmaan montaa osaa lähettäis rapakon takaa.

No onneksi on eurot, hirvittäis kääntää esim T5 mankkuvenan hinta (ovh) 330€ markoiksi.....

t.Sami
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
hma
"Aero"

Viesti Kirjoittaja hma »

JKen kirjoitti:
hma kirjoitti:Heh, Oulussahan veloittavat kovempaa tuntihintaa työstä, jossa käytetään asiakkaan tuomia/muualta hankkimia osia.
Vain siinä toisessa merkkiliikkeessä.
Jep, mutta kun sinne nyt ei mitenkään pysty menemään ellei aivan pakko ole.

Åström on kyllä hoitanut hommansa paljon miellyttävämmin kaikilta muilta osin.
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Kaide
"Hölösuu"

Ja taas: Saabin oma laatikkoöljy merkkiliikkeessä 16,20/ litra , tuolta ulkomailta saa samaa litkua 5,20e/litra (25e / 3litraa kuluineen ) ja vieläpä lähipostiin tuotuna . Ei tartte ajella hakemaan jostain kaukaa, eikä tartte miettiä milloin ko. ostospaikka on auki. On tää helppoa ! :lol:
Frostgrey
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

9-5:n orkkis sisätilapuhallin 260€ ja Motonetistä 155€(valmistajasta ei tietoa).

Eipä nuo orkkiksetkaan ole laadullaan hätkähdyttänyt :x joten taidan hakea Motonetista vaikka olis jokin tarvike malli!!
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Kaide
"Hölösuu"

Frostgrey kirjoitti:9-5:n orkkis sisätilapuhallin 260€ ja Motonetistä 155€(valmistajasta ei tietoa).

Eipä nuo orkkiksetkaan ole laadullaan hätkähdyttänyt :x joten taidan hakea Motonetista vaikka olis jokin tarvike malli!!

Motonetin kamat on tuossa kohtaa samaa kuin orkkis , eli Bosch merkillä varustettuja.
Vastaa Viestiin