Automaatti vikaa
Automaatti vikaa
Noniin tulipahan jokunen viikko ostettua turbo tonnaria vuodelta 89- laatikko vika oli tiedossa ja toinen laatikko tuli mukana mutta se on väärä. oiskohan jollain tietoa että saisko tuon vielä korjattua. oireena on se että liikkeelle joutuu lähtemään pakko ykkösen kautta tai laatikko rupeaa lyömään tyhjää samaa tekee myös välillä kun kick down vaihtaa pienemmälle mutta sillon "tyhjä" on hetkellista ja rykäsee sitten vaihteen silmään.hakua on käytetty mutta vastaavaa vikaa ei oo tullu vastaan,matolaatikon jousia ei vielä ole tarkistettu enkä oikein usko edes niitten olevan vialliset.sitten päästään siihen toiseen laatikkoon,onko tonnareissa ollut tollasia laatikoita mistä tulee pätkät vetareita ulos ja tripod liitetään siihen,nykyisessä vetarit nimittäin on sellaiset missä tripod ja pätkä vetaria tulee laatikon sisälle.
Saab 9-3 -99 2.0T
Ex:4xog900 2xog9000 ja 99
Ex:4xog900 2xog9000 ja 99
Re: Automaatti vikaa
Kaikki tonnarin vaihteistot pitäisi olla vetoakselien suhteen samannäköisiä päällepäin. Kuskinpuolella laatikossa kiinni sisemmän vetonivelen malja ja vänkärinpuolelle liittyy väliakseli. Tonnarin vaihteiston tyyppikilvessä lukee 4HP-18. Tuon tyypin alla on useita eri versioita vuosimallista ja moottorista riippuen, mutta erot on laatikon sisällä (ja kiinnityspisteissä), vetoakseleihin se ei vaikuta.KoDe kirjoitti:onko tonnareissa ollut tollasia laatikoita mistä tulee pätkät vetareita ulos ja tripod liitetään siihen,nykyisessä vetarit nimittäin on sellaiset missä tripod ja pätkä vetaria tulee laatikon sisälle.
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/alb ... kilpi.html
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/alb ... hteet.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Automaatti vikaa
On.KoDe kirjoitti:onkos tuo tyyppikilpi missä?
Tyyppikilpi on momentinmuunninkotelon päällä, ylävesiletkun ja lämppärinkennolle lähtevän letkun alla.
http://www.pihl.fi/panu/auto/wis/Kuva029.jpg
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Automaatti vikaa
Juu kiitoksia.. Kun joku vielä osais tohon laatikko vikaan jotain sanoa niin tietäs laittaa laatikon hakuun tai korjata vanhan..
Saab 9-3 -99 2.0T
Ex:4xog900 2xog9000 ja 99
Ex:4xog900 2xog9000 ja 99
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Automaatti vikaa
Pieni korjaus...
Iivareissa ja turboissa on erilaiset vetoakselit, tarkoitan nyt sitä "holkkia" väliakselia jossa on boorit molemmissa päissä.
Iivarin akseli on pitempi ja ulkohalkaisija on ohuempi, kun taas turbon akseli on lyhyempi ja ulkohalkaisija on paksumpi.
KoDe kokeile sitä toisen laatikon matolaatikkoa siihen joka on autossa kiinni.
Niin ja ne öljyt kannattaa tarkastaa aina aluksi.
Ja muista että tikun värillä on väliä.
Iivareissa ja turboissa on erilaiset vetoakselit, tarkoitan nyt sitä "holkkia" väliakselia jossa on boorit molemmissa päissä.
Iivarin akseli on pitempi ja ulkohalkaisija on ohuempi, kun taas turbon akseli on lyhyempi ja ulkohalkaisija on paksumpi.
KoDe kokeile sitä toisen laatikon matolaatikkoa siihen joka on autossa kiinni.
Niin ja ne öljyt kannattaa tarkastaa aina aluksi.
Ja muista että tikun värillä on väliä.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Automaatti vikaa
Juu öljyt on kyllä katottu ja vaihdettu,minkäs värinen tikun pitäs olla? jos sen nyt vielä tarkistas.Ei mahda toisesta laatikosta matolaatikko käydä kun ei taida edes tonnarin loota olla,tuossa siis laatikossa on kiinni vaan vetarin pärkät joihin malja tulee sitten kiinni toisinkuin tossa nykyisessä eli malja on laatikossa kiinni.saiko tuosta nyt mitään selvää? 

Saab 9-3 -99 2.0T
Ex:4xog900 2xog9000 ja 99
Ex:4xog900 2xog9000 ja 99
Re: Automaatti vikaa
Tuolla keskustelua automaattivaihteistoöljyn mittatikun nupin väristä:KoDe kirjoitti:minkäs värinen tikun pitäs olla?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 88#p164388
Olethan katsonut öljyn määrän oikein, ajolämpimänä, moottori tyhjäkäynnillä, tarkistusta ennen R:llä ja D:llä hetki jne...
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Automaatti vikaa
Eipä pidä muut vaihteet paikoillaan ollessa kun 1 ja R eli 2,3 ja D luistaa.
Re: Automaatti vikaa
Niin ja tyhkäkäyntikin on lähempänä 1500 kun 750.. mahtaiskohan jarrupannan kiristys auttaa tuohon luisto ongelmaan?
Saab 9-3 -99 2.0T
Ex:4xog900 2xog9000 ja 99
Ex:4xog900 2xog9000 ja 99
Re: Automaatti vikaa
Itellä kanssa samantyyppistä vikaa automaatissa, auto siis 9000i -90. Kun laittaa P:ltä tai N:ltä D:lle niin kolahtaa ja nykäisee, ei kuitenkaan kolahda uudestaan ennenkuin käyttää P:llä tai N:llä uudestaan. Ajossa kuitenkin toimii ja vaihtaa nätisti, paitsi kickdownilla "hukkaa" vaihteen hetkeksi ja sitten kolauttaa päälle. Sain auton hiljattain, eikä mitään hajua esim. laatikkoöljyjen vaihdosta. Mahtaisiko öljynvaihto auttaa tuohon yhtään, vai mikä tuossa voisi olla vikana, pyörintänopeusanturi...?
9000i A -90 Myyty
Volvo V70R -98
Volvo Amazon b18 2d -68
Volvo V70R -98
Volvo Amazon b18 2d -68
Re: Automaatti vikaa
Matolaatikon jousilta kuulostaa...
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Automaatti vikaa
Aiheuttaako noi jouset moista, että tosiaan paukahtaa kun laittaa D:n päälle. Ite oon käsittäny että jouset vaikuttaa vaan vaihtamiseen ja sen pehmeyteen yms.Mawerick kirjoitti:Matolaatikon jousilta kuulostaa...
9000i A -90 Myyty
Volvo V70R -98
Volvo Amazon b18 2d -68
Volvo V70R -98
Volvo Amazon b18 2d -68
Re: Automaatti vikaa
Jouset vaikuttaa ainakin mm. D:n kytkeytymisen viiveeseen sekä 4 -> 3 vaihdon viiveeseen. Saattaa mennä pari-kolme sekuntiakin ennen kuin vaihde kytkeytyy.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Automaatti vikaa
Ja kun 4. polkaisee kickdownin ja pitäisi 3. vaihde löytyä, niin ei heti löydykään ja kestää hetken kunnes kolahtaa, ainakin näin itellä tapahtuu, eli saattaisi tosiaan ollakin noista jousista kyse.. Tuo vielä kuitenki hämää, että voisiko ne jouset tosiaan tehdä tuon pamauksen D:tä kytkettäessä, sekin kytkeytyy pienellä viiveellä kun nyt alkaa miettimään ja sitte jysähtää päälle... Voisi alkaa kuulostaa loogiseltaMawerick kirjoitti:Jouset vaikuttaa ainakin mm. D:n kytkeytymisen viiveeseen sekä 4 -> 3 vaihdon viiveeseen. Saattaa mennä pari-kolme sekuntiakin ennen kuin vaihde kytkeytyy.

9000i A -90 Myyty
Volvo V70R -98
Volvo Amazon b18 2d -68
Volvo V70R -98
Volvo Amazon b18 2d -68