Saabin myynti laskee ja Volvon nousee
Mitä noita myyntilukuja nyt niin ihmettelemään... Saabin myynti nyt kuitenkin on niin pientä, että muutaman auton heitto myyntiluvuissa on prosentteina varsin suuri.
Lisäksi harvempi ostaa uutta faceliftattua pelkkien epävirallisten salaa kuvattujen kuvien pohjalta, vaan haluaa nähdä uuden mallin livenä ennen ostopäätöstä... ja muutama viikko sitten autokaupassa pyöriessäni sain tietää, että jos halajaa uutta vm -07 SS:ää tai SC:tä on tyydyttävä niihin väreihin ja varustelutasoihin joita maassa olevissa vielä myymättä olevissa yksilöissä on, koska tehtaan tilauskiintiö on jo täynnä (eli tilatut vm -07 autot vielä valmistetaan, mutta uusia tilauksia ei enää oteta vastaan). Kuinka kauan lienee ollut kiintiö täysi?
Eli sehän on selvä, että myynti laskee kun ei myytävää ole.
Lisäksi harvempi ostaa uutta faceliftattua pelkkien epävirallisten salaa kuvattujen kuvien pohjalta, vaan haluaa nähdä uuden mallin livenä ennen ostopäätöstä... ja muutama viikko sitten autokaupassa pyöriessäni sain tietää, että jos halajaa uutta vm -07 SS:ää tai SC:tä on tyydyttävä niihin väreihin ja varustelutasoihin joita maassa olevissa vielä myymättä olevissa yksilöissä on, koska tehtaan tilauskiintiö on jo täynnä (eli tilatut vm -07 autot vielä valmistetaan, mutta uusia tilauksia ei enää oteta vastaan). Kuinka kauan lienee ollut kiintiö täysi?
Eli sehän on selvä, että myynti laskee kun ei myytävää ole.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Re: Saabin myynti laskee ja Volvon nousee
Tuoreimpia lukuja Suomessa: http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... cle=147148
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
- JiiVee
- "Hölösuu"
- Viestit: 1103
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Saabin myynti laskee ja Volvon nousee
Kyllähän me suomalaiset taidamme keskimäärin olla niin tasapäistä kansaa, ettei valtamerkeistä uskalleta lipsua, eikä metalliharmaan eri sävyistä.
kun ajattelee volvon muotoilua, en sitä voi ainakaan kauniiksi sanoa, kuten en uusien bemareidenkaan. Mersu ja audi nyt ovat ihan nättejä siis minun mielestäni. Kaikilla näillä on statusarvonsa, vaikka esimerkiksi nopeahkon bemarin hankkimiseen menee äkkiä keskustakaksion hinta, enemmänkin jos haluaa taaksekin jalkatilaa.
Uskon, että tasapäinen kansa haluaa, että autovalinnan perusteella naapurit voivat päätellä menestyjäksi. Jos omistaa Saabin, ei voi olla varma että jokainen harrastuskaveri ja naapuri tietävät mitä auto on maksanut. Voisi jopa olla ettei osaisi edes kadehtia.
Ei minua ainakaan hävetä ajaa näin talvella -83 tojolla työpaikan parkkikselle, vaikka useammallakin työntekijällä on uudehko volvo, bmw, mersu tai audi. Jollain on oikein tuplaputket takana. Pitäähän se ollakin kun on oikein 1,8 turbo. Voihan tietysti olla etteivät kaikki saa esimerkiksi naista ilman näyttöä korkeasta elintasosta.
Minulle ei ainakaan mene se läpi ettei muutaman vuoden ikäinen auto voisi olla turvallinen. Kun toinen etulamppu pimenee perjantai-iltana ja vasta maanantaina töiden jälkeen pääsee merkkiliikkeeseen vaihdattamaan lampun ei uusikaan auto ole turvallinen. Sitten vielä on ne mystiset sähköviat.
kun ajattelee volvon muotoilua, en sitä voi ainakaan kauniiksi sanoa, kuten en uusien bemareidenkaan. Mersu ja audi nyt ovat ihan nättejä siis minun mielestäni. Kaikilla näillä on statusarvonsa, vaikka esimerkiksi nopeahkon bemarin hankkimiseen menee äkkiä keskustakaksion hinta, enemmänkin jos haluaa taaksekin jalkatilaa.
Uskon, että tasapäinen kansa haluaa, että autovalinnan perusteella naapurit voivat päätellä menestyjäksi. Jos omistaa Saabin, ei voi olla varma että jokainen harrastuskaveri ja naapuri tietävät mitä auto on maksanut. Voisi jopa olla ettei osaisi edes kadehtia.
Ei minua ainakaan hävetä ajaa näin talvella -83 tojolla työpaikan parkkikselle, vaikka useammallakin työntekijällä on uudehko volvo, bmw, mersu tai audi. Jollain on oikein tuplaputket takana. Pitäähän se ollakin kun on oikein 1,8 turbo. Voihan tietysti olla etteivät kaikki saa esimerkiksi naista ilman näyttöä korkeasta elintasosta.
Minulle ei ainakaan mene se läpi ettei muutaman vuoden ikäinen auto voisi olla turvallinen. Kun toinen etulamppu pimenee perjantai-iltana ja vasta maanantaina töiden jälkeen pääsee merkkiliikkeeseen vaihdattamaan lampun ei uusikaan auto ole turvallinen. Sitten vielä on ne mystiset sähköviat.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Re: Saabin myynti laskee ja Volvon nousee
Hyvin tuntuu Ovlov ainakin iskevän rahaa tv-mainontaan. Että ei sitä myyntimäärä ihan ilman kuluja synnytetä.
Re: Saabin myynti laskee ja Volvon nousee
Joo niin tuntuu tekevän. v**tu ei päivää mene, ettei töllöstä toitoteta jotain saatanan volvon reuhkaa.TuuSaR kirjoitti:Hyvin tuntuu Ovlov ainakin iskevän rahaa tv-mainontaan. Että ei sitä myyntimäärä ihan ilman kuluja synnytetä.
- JiiVee
- "Hölösuu"
- Viestit: 1103
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Saabin myynti laskee ja Volvon nousee
Mainostavat volvoa arvostetuimpana autona. Mielenkiintoinen väite, kuten bmw:n laadukas muotoilu, jonka joku täällä mainitsi. Miten kyseiset asiat mitataan ja keneltä kysytään mielipidettä? Voihan sitä väittää vaikka Kian muotoilua jännittävimmän makuiseksi jos se mainosmiehen mielestä myy tuotetta.
Omaa volvoani ainakin arvostan sen verran, että se on vara-autona jos toyota ei lähde käyntiin. Aina ei voi valita, mitä vaihdossa joutuu ottamaan. Saabeilla en viitsi talvella ajaa kun kitkaa on niin niukalti.
Omaa volvoani ainakin arvostan sen verran, että se on vara-autona jos toyota ei lähde käyntiin. Aina ei voi valita, mitä vaihdossa joutuu ottamaan. Saabeilla en viitsi talvella ajaa kun kitkaa on niin niukalti.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Re: Saabin myynti laskee ja Volvon nousee
Hauskaa sinänsä, että volvolandiassa on topic, jossa nuo otsikon merkit ovatkin toisin päin
Näin tarkistettuna näytti olevan "Saab kiihdyttää, Volvo laahaa". Kyseessä siis myyntiluvut. Älkää hyvät ihmiset ikinä mainitko BMW:tä missään topicissa, jossa on vaarana, että merkkifanaatikko pääsee iskemään laadukkaan muotoilun ja voittamattoman kutoskoneen kanssa. 


- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
- JiiVee
- "Hölösuu"
- Viestit: 1103
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Saabin myynti laskee ja Volvon nousee
Voittamattoman, vaan ei katkeamattoman kutoskoneen kanssa. Isäukolla katkesi tuollainen kutoskone vähän reilu satkun ajettuna. Lohko ja kansi niin pitkälti halki kahden pytyn välistä, että voi kyllä puhua jo katkeamisesta. Mikähän tekee muotoilusta laadukkaan? Sekö mahdollisesti, että erottuu joukosta, vaikkakin negatiivisesti.VVV kirjoitti:Hauskaa sinänsä, että volvolandiassa on topic, jossa nuo otsikon merkit ovatkin toisin päinNäin tarkistettuna näytti olevan "Saab kiihdyttää, Volvo laahaa". Kyseessä siis myyntiluvut. Älkää hyvät ihmiset ikinä mainitko BMW:tä missään topicissa, jossa on vaarana, että merkkifanaatikko pääsee iskemään laadukkaan muotoilun ja voittamattoman kutoskoneen kanssa.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Re: Saabin myynti laskee ja Volvon nousee
Voittamattoman, vaan ei katkeamattoman kutoskoneen kanssa. Isäukolla katkesi tuollainen kutoskone vähän reilu satkun ajettuna. Lohko ja kansi niin pitkälti halki kahden pytyn välistä, että voi kyllä puhua jo katkeamisesta. Mikähän tekee muotoilusta laadukkaan? Sekö mahdollisesti, että erottuu joukosta, vaikkakin negatiivisesti.[/quote]
Itse ainakin pidän Bemarin muotoilusta kovasti. Uudehkoon saab kulkuneuvoon istuessani tunnen istuvani vanhassa 99 saabissa, hiukan modernimmassa uodossa
Itse ainakin pidän Bemarin muotoilusta kovasti. Uudehkoon saab kulkuneuvoon istuessani tunnen istuvani vanhassa 99 saabissa, hiukan modernimmassa uodossa
Re: Saabin myynti laskee ja Volvon nousee
Ja mitä tulee BMW:n muotoiluun, niin muut seuraavat perässä...saman trendin mukaisesti muutosta havaittu vaikka näissä autoissa: A4&5, Leon, Impreza, Fiiatit ja jne..
Makuasioista tosiaan turha väitellä, toiset tykkää toisesta ja toiset toisesta. BMW:n moottorit ainakin taitavat kuitenkin olla kulutus/teho suhteeltaan markkinoiden parhaita, kestävyydestä ei ole kokemuksia
Itse en kuitenkaan kaikesta huolimatta BMW:tä ostaisi, mielikuvat vähän samoja kuin Clarksonilla tässä pätkässä
http://www.youtube.com/watch?v=TG5i4uyz ... re=related
cockometer

Makuasioista tosiaan turha väitellä, toiset tykkää toisesta ja toiset toisesta. BMW:n moottorit ainakin taitavat kuitenkin olla kulutus/teho suhteeltaan markkinoiden parhaita, kestävyydestä ei ole kokemuksia

Itse en kuitenkaan kaikesta huolimatta BMW:tä ostaisi, mielikuvat vähän samoja kuin Clarksonilla tässä pätkässä

http://www.youtube.com/watch?v=TG5i4uyz ... re=related




Saab 900S Combicoupe
Re: Saabin myynti laskee ja Volvon nousee
Sohaistaan nyt sitten muurahaispesää vastoin omia periaatteitani ja kehoituksiani. Tottakai ne BMW:t piti ottaa puheeksi välittömästi kun mainitsin sen olevan asiallisen keskustelun kannalta vahingollista.
No. Asiaan. Näistä BMW:n mullistavista kulutus-/päästölukemistahan oli jossakin käytännöntestausta ja parhaimmillaan BMW:n ilmoittama kulutuslukema erosi yli 50% käytännön ajossa saavutetusta kulutuksesta. Helppo se on kulutusta saada alas kun vain ilmoittaa sen puolet alakanttiin siitä, mikä käytännössä on mahdollista saavuttaa...
Kaiken lisäksi BMW:n "lanseeraamaa", maagista "suurempaa tehoa pienemmällä kulutuksella" -kehitystä on käsittääkseni tapahtunut jatkuvasti, kaikilla merkeillä ja aivan ensimmäisistä automalleista lähtien sieltä 1800-luvulta asti. Sinänsä huvittavaa, että väittävät tätä kehitystä jotenkin omaksi jutukseen, jonka ovat sattuneet juuri kehittämään...
No. Naiiveihin ihmismassoihinhan tunnetusti tasokas valehtelu uppoaa kuin häkä.
Muotoilun "laadusta" on aivan turhaa kenenkään puhua. Auton muotoilu voidaan käsittää eräänlaisena taiteenalana. Onko olemassa erityisen laadukasta taidetta? Ja jos on, mikä siitä tekee sellaista? Materiaalien ja komponenttien laadusta sen sijaan voidaan puhua ja siinä BMW on viime malleillaan hyvällä tasolla. Muotoilu on omasta mielestäni mennyt alamäkeä 80- ja 90-lukujen jälkeen ja uudet mallit eivät herätä juuri minkäänlaisia positiivisia tunteita.
Kaiken lisäksi Suomessa BMW:n imagon ovat onnistuneet tärvelemään totaalisesti lippispäiset koti-Kankkuset 300-sarjalaisillaan, jotka ovat yleensä myös juuri näitä pahimpia kuutoskonefanaatikkoja M-lätkineen ja pörinäpakoputkineen. Valitettavasti.
Muistuupa mieleeni myös aika, jolloin BMW-fanaatikot uhosivat loputtomiin vaparikutosen eduista ja väittivät, että BMW:n ei tarvitse koskaan käyttää mitään turbotekniikkaa pysyäkseen kilpailijoidensa tasolla. Kuinkas sitten kävikään...
Ottakaa kantaa, tai olkaa ottamatta, mutta perustelkaa argumenttejanne jollain tavoin niin saadaan kerrankin asiallista keskustelua/väittelyä aiheesta. Toivoisin offtopicin kuitenkin loppuvan tähän, ennenkuin topic lähtee totaalisesti kätösestä, jos ei niin ole jo käynyt...
Ydinkohdat lihavoitu laiskoja lukijoita varten..
Kiitos ja anteeksi.

No. Asiaan. Näistä BMW:n mullistavista kulutus-/päästölukemistahan oli jossakin käytännöntestausta ja parhaimmillaan BMW:n ilmoittama kulutuslukema erosi yli 50% käytännön ajossa saavutetusta kulutuksesta. Helppo se on kulutusta saada alas kun vain ilmoittaa sen puolet alakanttiin siitä, mikä käytännössä on mahdollista saavuttaa...

Kaiken lisäksi BMW:n "lanseeraamaa", maagista "suurempaa tehoa pienemmällä kulutuksella" -kehitystä on käsittääkseni tapahtunut jatkuvasti, kaikilla merkeillä ja aivan ensimmäisistä automalleista lähtien sieltä 1800-luvulta asti. Sinänsä huvittavaa, että väittävät tätä kehitystä jotenkin omaksi jutukseen, jonka ovat sattuneet juuri kehittämään...

Muotoilun "laadusta" on aivan turhaa kenenkään puhua. Auton muotoilu voidaan käsittää eräänlaisena taiteenalana. Onko olemassa erityisen laadukasta taidetta? Ja jos on, mikä siitä tekee sellaista? Materiaalien ja komponenttien laadusta sen sijaan voidaan puhua ja siinä BMW on viime malleillaan hyvällä tasolla. Muotoilu on omasta mielestäni mennyt alamäkeä 80- ja 90-lukujen jälkeen ja uudet mallit eivät herätä juuri minkäänlaisia positiivisia tunteita.
Kaiken lisäksi Suomessa BMW:n imagon ovat onnistuneet tärvelemään totaalisesti lippispäiset koti-Kankkuset 300-sarjalaisillaan, jotka ovat yleensä myös juuri näitä pahimpia kuutoskonefanaatikkoja M-lätkineen ja pörinäpakoputkineen. Valitettavasti.

Muistuupa mieleeni myös aika, jolloin BMW-fanaatikot uhosivat loputtomiin vaparikutosen eduista ja väittivät, että BMW:n ei tarvitse koskaan käyttää mitään turbotekniikkaa pysyäkseen kilpailijoidensa tasolla. Kuinkas sitten kävikään...
Ottakaa kantaa, tai olkaa ottamatta, mutta perustelkaa argumenttejanne jollain tavoin niin saadaan kerrankin asiallista keskustelua/väittelyä aiheesta. Toivoisin offtopicin kuitenkin loppuvan tähän, ennenkuin topic lähtee totaalisesti kätösestä, jos ei niin ole jo käynyt...
Ydinkohdat lihavoitu laiskoja lukijoita varten..

- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Re: Saabin myynti laskee ja Volvon nousee
Tiedän. Siksipä anteeksipyynnöt ja alkupohjustus.9-5T kirjoitti: Kirjoittamalla pisimmän offtopicin bemusta toiveesi ei toteutunut.

- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -