3-ovisessa parempi kuormauskyky
3-ovisessa parempi kuormauskyky
jouduin kuljettamaan yhden hengen kaksimetristä joustinpatjaa kolmeovisessa combisaabissa ja samalla oivalsin miten ratkaisevaa oli että sain kaadettua matkustajan etupenkin selkänojan eteenpäin, sillä takapenkin kaatamisen jälkeen etupenkin selkänojalle ei ole tilaa kallistua taaksepäin.
olisiko patja mahtunut 5-oviseen yksilöön?!
olisiko patja mahtunut 5-oviseen yksilöön?!
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: 3-ovisessa parempi kuormauskyky
205 pitkä vaatekaappi ainakin meni 5-oviseen, jossei oo runkopatja niin ei kannata kaataa takapenkkii niin menee paremmin.lucaf kirjoitti:jouduin kuljettamaan yhden hengen kaksimetristä joustinpatjaa kolmeovisessa combisaabissa ja samalla oivalsin miten ratkaisevaa oli että sain kaadettua matkustajan etupenkin selkänojan eteenpäin, sillä takapenkin kaatamisen jälkeen etupenkin selkänojalle ei ole tilaa kallistua taaksepäin.
olisiko patja mahtunut 5-oviseen yksilöön?!
Taipuuhan 5-ovisen etupenkit ihan yhtäkenoon eteenpäin kuin kaadettavatkin kun vaan jaksaa veivata.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: 3-ovisessa parempi kuormauskyky
ahaa, hetken kuvittelin löytäneeni 3-ovisestani jotain suurenmoista etua verrattuna 5-oviseen. on tuo kyllä verraton peräkärryn korvike.tetammi kirjoitti: Taipuuhan 5-ovisen etupenkit ihan yhtäkenoon eteenpäin kuin kaadettavatkin kun vaan jaksaa veivata.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Re: 3-ovisessa parempi kuormauskyky
5-ov satkussa kuljettanut kerran 2kpl joustinpatjoja. Suurin "ongelma" oli apparin b-pilarin ja kuskinpenkin välinen ahtaus. (eli runkopatjat tuskin mahtuisivat sen vuoksi)
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Re: 3-ovisessa parempi kuormauskyky
4D-99:iin mahtui jotenkin muutama 205 korkea kirjahylly jäykällä taustalevyllä (purettuina toki). Molempia etupenkkejä eteenpäin ja selkänojat ryhdikkääseen asentoon. Takaluukku mahtui kiinni.
Kolmimetriset jalkalistatkin mahtui 99:iin eilen luukku kiinni.
Kolmimetriset jalkalistatkin mahtui 99:iin eilen luukku kiinni.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: 3-ovisessa parempi kuormauskyky
Tulipa tuosta mieleen, kun olin kesällä asentamassa kaappeja kaverin kämppään. Ikean pihassa lastasin mekein kolme metriä pitkiä kaapinovia satkuun. Niitä oli vissiin 6 kappaletta 10 cm paksuissa pahvilaatikoissa.
Nainen sitten tokaisi minulle viereisestä Renault scenicistä etten mitenkään saisi mahtumaan noita kaikkia laatikoita tuohon autoon.
Hyvin muuten mahtui laatikot autoon, ois vielä mahtunut muutama lisääkin. Kysyin sitten naiselta että tarvitsevatko he apua tavaroiden kuskaamisessa, kun tilaa kerran oli omassa autossa vielä. He taistelivat takapenkin kanssa, joka ei näköjään saatu kipattua mitenkään.
Nainen sitten tokaisi minulle viereisestä Renault scenicistä etten mitenkään saisi mahtumaan noita kaikkia laatikoita tuohon autoon.
Hyvin muuten mahtui laatikot autoon, ois vielä mahtunut muutama lisääkin. Kysyin sitten naiselta että tarvitsevatko he apua tavaroiden kuskaamisessa, kun tilaa kerran oli omassa autossa vielä. He taistelivat takapenkin kanssa, joka ei näköjään saatu kipattua mitenkään.

9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: 3-ovisessa parempi kuormauskyky
Itse olen huomannut nyt 9000 aeron omistajana, että kyllä og900 on parempi isojen tavaroiden kuljetukseen. Lähinnä aerossa hankaloittaa toimenpidettä takapenkin selkänojan voimakas muotoilu, joka estää sen kääntymästä kunnolla alas.
No onnkesi perheestä löytyy tuo 900 T16 5d, jos isompia tavaroita tarvii kuljetella

No onnkesi perheestä löytyy tuo 900 T16 5d, jos isompia tavaroita tarvii kuljetella

#1206
Saab 9-3 SS aero XWD -10
Saab 900 T16 5d -92 (projekti)
Saab 9-3 SS aero XWD -10
Saab 900 T16 5d -92 (projekti)
Re: 3-ovisessa parempi kuormauskyky
900 sedaniin meni penkkejä kaatamatta 11 kaljakoria takaluukkuun, oli vielä täysiä pulloja niin ei viitsinyt pistää muuten kuin "oikein" päin. Vähän tulee kyllä painoa noista...
Kalle
Kalle
9-3 -99 T5 E85
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
Re: 3-ovisessa parempi kuormauskyky
2-oviseen ysiysiin meni aikoinaan reilut 60m^2 laminaattia. Takajousitus taisi olla pohjassa, tukikumien varassa, koko matkan. 

Re: 3-ovisessa parempi kuormauskyky
Vaikka satku/tuplis-puolella ollaankin, niin aivan totta on tuo 9000 Aeron takapenkin "huonous" tässä mielessä. Mutta hyvin kuitenkin tuli kyydissä 42-tuumainen taulutelkkari ja varmaan olisi mahtunut pari telkkua lisääkin. Myyjä vielä kyseli telkkaria hakiessani, että onhan mulla tarpeeksi iso auto telkun kuskaamiseenPhor kirjoitti:Itse olen huomannut nyt 9000 aeron omistajana, että kyllä og900 on parempi isojen tavaroiden kuljetukseen. Lähinnä aerossa hankaloittaa toimenpidettä takapenkin selkänojan voimakas muotoilu, joka estää sen kääntymästä kunnolla alas.![]()
No onnkesi perheestä löytyy tuo 900 T16 5d, jos isompia tavaroita tarvii kuljetella

Re: 3-ovisessa parempi kuormauskyky
Nojuu, on kolmiovisessa parempi kuormauskyky kuin viisiovisessa, vastaavasti kaksiovisessa on parempi kuormauskyky kuin neliovisessa. Johtuu siitä, että kun takaselkänoja on jo kaadettu ja takaboksi täynnä muuttoroinaa, saa isommasta pelkääjänpuolen ovesta isomman pahvilaatikon sovitettua pelkääjän jakkaralle.