gsm puhelin vinkkejä?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Jussi
"Hölösuu"

Re: gsm puhelin vinkkejä?

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Ässä kirjoitti:Jos kirjoittelee puhelimellaan paljon esim. viestejä ja surffailee netissä, kannattaa mielestäni hankkia qwerty-näppäimistöllä oleva malli.
Samaa mieltä... tosin lisäisin tuohon vielä ison näytön.

Kun piti valita uusi työkapula niin olin erilainen ja valitsin commarin sijasta E61i:n. Loistava peli... mielestäni kätevämpi ja mukavampi kuin commari ja hoitaa ne asiat mihin commariakin yleensä käyttää (puhuminen ja email) yhtä mallikkaasti.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Ässä kirjoitti:Täysin epäverrannollinen vertaus! :lol:
Ei ole! Ovat nimittäin yhtä yleisiä Suomessa kuin harmaat Toyota Corollat ja Volvo V70:t :wink:

Itselläni on ollut yksi Ericsson, puolen tusinaa Panasonicia ja tällä hetkellä mulla on käytössäni HTC P4550 a.k.a. TyTn II. Helvetin hyvä puhelin (oikeastaan PDA -laite) QWERTY -näppäimistöllä, sisäänrakennetulla GPS:llä, TomTom6:lla, 3 Mpix:n kamera, Windows -yhteensopiva ja niin edelleen. Windows -yhteensopivuudesta voi tietty olla montaa mieltä, mutta mitä itse olen kuullut, niin eivät nuo Symbian -laitteetkaan ole olleet mitään "kukkasia".
Viimeksi muokannut Turbo Sensonic, Ke Tammi 16, 2008 07:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
dimebak
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Vaivattomampaa tietokoneella käyttöä on tuolla N73:lla ollut kuin vanhalla 6021:llä. Kotona on N73:lla Nokian oma usb-kaapeli ja töissä A-linkin bluetoothtikku. Ainoa tähän astisista ongelmista on ollut, kun vanhan työkoneen viimeisenä päivänä PC-suite ei saanut yhteyttä puhelimen muistiin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
saapasjalkakissa
"Aero"

Viesti Kirjoittaja saapasjalkakissa »

Jos hf on tärkeä, niin suosittelisin hankkimaan sellaisen puhelimen jossa on bluetooth ja siihen bluetooth handsfreen. Itselläni yhdistelmä samsung E900 ja jabra bt160 hf. Kuuluvuus ja akun kesto tuossa korvanapissa on mielestäni erinomainen, (tosin aiemmin käytössä ollut 6210 ja hongkongissa euron maksanut langallinen hf vertailukohtana, joku voi olla asiasta erimieltä... :lol: )

Mutta liian monen oman huonon kokemuksen perusteella en kyllä puhelimeksi uudehkoa nokialaista suosittele, ihan yhtälailla voisit laittaa rahasi vaikka takan sytykkeeksi. Viimeiset toimivat nokiat tehtiin 90-luvun lopussa, uskon. Kokeile jotain muuta, vaihtelu virkistää. :wink:
ex: SAAB 9000cs 2.3 Turbo 1992 -myyty
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

saapasjalkakissa kirjoitti:Mutta liian monen oman huonon kokemuksen perusteella en kyllä puhelimeksi uudehkoa nokialaista suosittele, ihan yhtälailla voisit laittaa rahasi vaikka takan sytykkeeksi.
Joo, mitä olen kuullut noiden kavereiden ja tuttujen puhelinongelmia nokialaisten kanssa, niin huh huh 8O Onneksi on itse pysynyt loitolla noista kapineista. Mulla ei oikeastaan ole ollut mitään ongelmia omistamieni puhelimien kanssa. Jos niitä on ilmennyt, niin ne ovat olleet itseaiheutettuja (kuten tuon nykyisen HTC TyTn II:n mini-USB tärväys :evil: ).
saapasjalkakissa kirjoitti:Viimeiset toimivat nokiat tehtiin 90-luvun lopussa, uskon.
Onko sellaisia olemassakin? Mitä olen itse kuullut, niin näyttöongelmat, saranoiden hajoamiset (9500 Communicatorissa) jne. ovat olleet ainaisia ongelmia. Työpaikallani on yksi kaveri käynyt "yhden miehen sotaansa" Nokiaa vastaan 9500 Communicatorin hajonneista saranoista. Nokia väittää edelleen sitkeästi, että saranat eivät kuulu takuun piiriin, vaikka kyseessä on aivan selvä tyyppivika. No noita puhelimia on varmaan myyty kuusinumeroinen luku, joten ymmärrän, miksi he ottavat asiaan kielteisen kannan. Jos he myöntyisivät korjaamaan yhden puhelimen takuuseen, niin sitten he joutuisivat korjaamaan kaikki muutkin. Ja sehän maksaisi...
saapasjalkakissa kirjoitti:Kokeile jotain muuta, vaihtelu virkistää. :wink:
Olen aivan samaa mieltä :wink: Voi jopa säästyä joltain em. ongelmilta.
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Svc
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Svc »

saapasjalkakissa kirjoitti:Mutta liian monen oman huonon kokemuksen perusteella en kyllä puhelimeksi uudehkoa nokialaista suosittele, ihan yhtälailla voisit laittaa rahasi vaikka takan sytykkeeksi. Viimeiset toimivat nokiat tehtiin 90-luvun lopussa, uskon. Kokeile jotain muuta, vaihtelu virkistää. :wink:
Tämä on totta. Nokialaisiin alkaa löytyä toimivat softat yleensä vasta n. vuoden kuluttua julkistuksesta. Tosin tilannetta helpottaa se, että softat pystyy nykyään päivittämään USB-kaapelilla itsekin huoltoon lähettämisen sijasta.

N70:n softa tuli "valmiiksi" vasta vuosi sitten. Mutta viimeisimmän päivityksen jälkeen luuri on toiminutkin kuin se kuuluisa valtiollisen rautatieyhtiön vaunukaluston mukavuuslaitos.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
lordofgreed
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Svc kirjoitti: N70:n softa tuli "valmiiksi" vasta vuosi sitten. Mutta viimeisimmän päivityksen jälkeen luuri on toiminutkin kuin se kuuluisa valtiollisen rautatieyhtiön vaunukaluston mukavuuslaitos.
Paskat raiteille...? :roll:
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

13. vuosi nokialaisia menossa ja yhden kerran on jouduttu viemään puhelin huoltoon ja silloinkin tuli takuuseen uusi. Sentään taloudessa neljä puhelimen käyttäjää ja viisi puhelinta käytössä. Arvatkaa monta laturia tarvitaan?
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
dimebak
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Mulla on kahdeksas Nokia-luuri vuorossa. Eka kännykkä kävi huollossa, kun jäi "pannutuksessa" lonkan ja betonilaattojen väliin. Nilkutin samaa kuumaa huoltoon ja sen verran meni osia vaihtoon, että akku ja puhelimen sisällä ollut piirilevy jäi alkuperäisiksi osiksi. Kolmannen ja ainoan käytettynä ostetun luurin kaitsariin pääsi metallipurua, kun oli haalarin taskussa työharjoittelussa ja siitä selvisi uudella kaitsarilla. Siinäpä viat luureissa 8)

8110i => 3210 => 6110 => 6210 => 6310 => 6310i => 6021 => N73ME
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
hz81
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Itselle ei tule vähässä kummassa Nokiaa! Kolmen kuukauden työharjoittelu vuosituhannen alussa Nokian huollossa sai minut vakuuttuneeksi riittävästi siitä että tuotteet ovat ohjelmistoiltaan erittäin keskeneräisiä myyntiin tullessaan. Tokihan tilanne on voinut muuttua, mutta ei silti kiinnosta!
Tällä hetkellä Samsungin SGH-E250 liukukansi puhelin ja tyytyväinen olen ollut ja ominaisuudet riittää minulle. Ja edullinen.
Kokemusta myös Sony-Ericssonista, Siemenssistä ja BenQ-Siemenssistä ja posiviitisiä sellaisia.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
Vastaa Viestiin