Tonttu tuli taloon toisen kerran (Vika löytyi)

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3645
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: Tonttu tuli taloon toisen kerran

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Minua kyllä ihmetyttää tämä ainainen kinastelu siitä mitä kukin autostaan maksaa,eiköhän se ole jokaisen oma asia...Itsekkin sen tiedän etten omaa autoani kaupaksi tuolla pyyntihinnalla saa koska on niin rajusti vedetty yläkanttiin hinta mutta jos sitä tuntuvasti pudottaisin niin voisin ehkä saada kaupaksi :D

Tässä ainaisessa hintakinastelussa taitaa olla se pointtina että joku kadehtii toista joka on maksanut paljon vähemmän autosta jolla on ajettu vähemmän ja joka on myöskin uudempi kuin hänen omansa ja siksi häntä suoraan sanottuna vituttaa ....


Mutta omasta mielestäni tuo lefa42:den tonttu on kertakaikkisen upea auto vähillä kilometreillä,en ole montaa saman ikäistä suomi-autoa nähnyt myynnissä. Itselläkin pieni kade kyseistä autoa kohtaan mutta hyvä kun joku onnistui sen nappaamaan itselleen ja tietää että autolla on vielä paljon kilometrejä nieltävänä :D
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Tonttu tuli taloon toisen kerran

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

lefa42 kirjoitti: Pysyy, kunhan muistaa tenulla putsata lasin ensin, ja antaa haihtua. Tupakoivat toverini og:ssä pysyi 4s. :)
Tenttua voisi kokeilla, tuulilasi pesty lasipesuspraylla tuloksetta, laite tippuu yhä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Re: Tonttu tuli taloon toisen kerran

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

ng900aero kirjoitti:
lefa42 kirjoitti: Pysyy, kunhan muistaa tenulla putsata lasin ensin, ja antaa haihtua. Tupakoivat toverini og:ssä pysyi 4s. :)
Tenttua voisi kokeilla, tuulilasi pesty lasipesuspraylla tuloksetta, laite tippuu yhä.
Noista spray- yms. pesuaineista jää aina lasiin jotain, lasolia tai tenua kehiin.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: Tonttu tuli taloon toisen kerran

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Tuossa 0481 kuvassa meinaa vähän näyttää kultaselta. Onkohan siinä kamerassa minkälaiset säädöt, saakohan siihen väriä ja white balancea säädettyä? Vähän meinaa valkonen lumi sinertää kans.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Re: Tonttu tuli taloon toisen kerran

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

liteFun kirjoitti:Tuossa 0481 kuvassa meinaa vähän näyttää kultaselta. Onkohan siinä kamerassa minkälaiset säädöt, saakohan siihen väriä ja white balancea säädettyä? Vähän meinaa valkonen lumi sinertää kans.
Täytyy tutkia säätöjä. Kamera on nykymittapuun mukaan jo antiikkinen Canon Powershot A60, mutta silti ikäänsä nähden loistolaite, pesee mm. vaimon "5 megapixelin" halpiskameran mennen tullen kuvanlaadussa, värit vaan tosiaan vähän heittelevät..
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Re: Tonttu tuli taloon toisen kerran

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Jahas, pääsee viikonloppuna jarruhommiin. Vasen etujarru alkaa yli 20km ajon jälkeen laahaamaan ja kuumentaa itseään edelleenkin, näkyy jo kulutuksessakin. Liukupinnat hieman ruosteiset ja täysin kuivat (itse yleensä käytän kuparitahnaa tai graffitivaseliinia). Sääli, että etulevyt tarvitsee myös vaihtaa, kuten palatkin (vasen levy kulunut reilusti oikeaa enemmän).

Pääasia, että on harrastetta. :D
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tonttu tuli taloon toisen kerran

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Tuli vain mieleen :oops: , tarkista samalla että napamutteri on kireällä.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Tonttu tuli taloon toisen kerran

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

ja osta etujarrusatulan tiivistesarja varalle (jos tonnarista kyse).
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tonttu tuli taloon toisen kerran

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Suosittelen, joka paikassa, LUCAS osia. Laikkoja ja paloja.

Eivät ole sen kalliimpia, mutta pirun hyviä osia.
Etupalojen vaihto 1 1/2 vuotta ja palat vasta puoliksi kuluneet. Laikka on kaunis ja mitoissaan, lähes viiden vuoden käytön jälkeenkin.
Tarvinneeko muuta puhua :lol:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Re: Tonttu tuli taloon toisen kerran

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Firges9000 kirjoitti:Suosittelen, joka paikassa, LUCAS osia. Laikkoja ja paloja.

Eivät ole sen kalliimpia, mutta pirun hyviä osia.
Etupalojen vaihto 1 1/2 vuotta ja palat vasta puoliksi kuluneet. Laikka on kaunis ja mitoissaan, lähes viiden vuoden käytön jälkeenkin.
Tarvinneeko muuta puhua :lol:
Ei tarvitse, olihan mulla BSA:ssa Lucas K2F magneettosytytys, ja kerran kunnostettuna antanee tänäkin päivänä komeata kipinää. :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tonttu tuli taloon toisen kerran

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

YES öör.
Mä vaan kyllästyin noihin raapparautojen pyyhekumeihin. Kolme kuukautta ja palat metallilla ja levyt urilla. Oikea myyjän unelma = paskaa paketissa viikon välein.

Nyt hoen aina "Lucas" :D ja nautin naurusta :wink:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Tonttu tuli taloon toisen kerran

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Firges9000 kirjoitti:YES öör.
Mä vaan kyllästyin noihin raapparautojen pyyhekumeihin. Kolme kuukautta ja palat metallilla ja levyt urilla. Oikea myyjän unelma = paskaa paketissa viikon välein.

Nyt hoen aina "Lucas" :D ja nautin naurusta :wink:
Ostin juuri Girlingin palat taakse ja oli ensimmäiset tarvike palat, joissa oli kitinän vaimennus "kumit" paloissa kiinni.

Toiseen tonnariin päivitin etujarrut paketilla Brembon levyt ja Juridin palat (palat yllättävän hinnakkaat).
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7682
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tonttu tuli taloon toisen kerran

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Firges9000 kirjoitti:Suosittelen, joka paikassa, LUCAS osia. Laikkoja ja paloja.

Eivät ole sen kalliimpia, mutta pirun hyviä osia.
Etupalojen vaihto 1 1/2 vuotta ja palat vasta puoliksi kuluneet. Laikka on kaunis ja mitoissaan, lähes viiden vuoden käytön jälkeenkin.
Tarvinneeko muuta puhua :lol:
Testitulosten perusteella en noita ihan noin varauksetta suosittelis.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=16534

Jarruissa kun olennaisin ominaisuus ei oo toi osien kilsakestävyys.
Tosin bilteman palojakaan en välttämättä ostais kuin volvoon jolloin bilteman palat oli samoja kuin testivoittajat, ei pätene joka automerkin kohdalla.

Saattaa noi Lucakset silti olla parhaat mitä motonetista löytyy.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tonttu tuli taloon toisen kerran

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

tetammi kirjoitti:
Firges9000 kirjoitti:Suosittelen, joka paikassa, LUCAS osia. Laikkoja ja paloja.

Eivät ole sen kalliimpia, mutta pirun hyviä osia.
Etupalojen vaihto 1 1/2 vuotta ja palat vasta puoliksi kuluneet. Laikka on kaunis ja mitoissaan, lähes viiden vuoden käytön jälkeenkin.
Tarvinneeko muuta puhua :lol:
Testitulosten perusteella en noita ihan noin varauksetta suosittelis.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=16534

Jarruissa kun olennaisin ominaisuus ei oo toi osien kilsakestävyys.
Tosin bilteman palojakaan en välttämättä ostais kuin volvoon jolloin bilteman palat oli samoja kuin testivoittajat, ei pätene joka automerkin kohdalla.

Saattaa noi Lucakset silti olla parhaat mitä motonetista löytyy.
Testitulos on täysin riippuvainen siitä, mistä lehdestä niitä lukee.
Mun oma testi, eli käyttökokemus, merkkaa mulle eniten ja ajattelin vain tätä kokemustani hyödyntää muidenkin pirsseihin. :oops:

muuten noi Lucas-osat on ostettu Pihliksen Varaosasta. :idea:

jk. sanoit tuossa; Jarruissa kun olennaisin ominaisuus ei oo toi osien kilsakestävyys.
Nyt kiinnostaa mikä on tärkeintä ( jarrudynossa nuo Lucas antavat huiman hyviä lukemia) 8O
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7682
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tonttu tuli taloon toisen kerran

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Firges9000 kirjoitti: Testitulos on täysin riippuvainen siitä, mistä lehdestä niitä lukee.
Mun oma testi, eli käyttökokemus, merkkaa mulle eniten ja ajattelin vain tätä kokemustani hyödyntää muidenkin pirsseihin. :oops:

muuten noi Lucas-osat on ostettu Pihliksen Varaosasta. :idea:

jk. sanoit tuossa; Jarruissa kun olennaisin ominaisuus ei oo toi osien kilsakestävyys.
Nyt kiinnostaa mikä on tärkeintä ( jarrudynossa nuo Lucas antavat huiman hyviä lukemia) 8O
Kuva
No tuosta voi itse kukin laskea painotukset uudelleen, itselle noi kaksi ekaa riviä ovat tärkeimmät. Testissä mainitaan esim. että huonoimman ja parhaimman palan ero tuossa märkäpidossa tarkoittaa seitsämää metriä jarrutusmatkassa.

Jarrudynolla tarkoitat varmaan katsastuksen testiä? En itse ole perehtyny noitten tekniikkaan mutta kerran katsastusinssi vähän perehdytti kun kyselin että miksi jarrulevyistä tuli hylsy vaikka dyno näytti hyvät lukemat.
Sanoi että dyno ei kerro jarrujen tehosta oikeessa käyttötilanteessa koska pyörintänopeudet ovat niin erit mutta ei oikein muutakaan mahdollisuutta ole testata toisin kuin esim. noissa TM:n testeissä. Eli käytännössä katsastuksen testissä mitataan että jarruissa on "puristusvoima" talles.

Hiukan tää tietenkin on offtopiikkia täs Lefan topiikissa mutta kuhan nyt aattelin tuoda toisenki mielipiteen ilmi koska toi Lucaksen menestymättömyys oli itsellekin yllätys testin tullessa.
Itsellänikin on olleet Lucaksen palat useammassa autossa ja suurimmat onkelmat on olleet että tahtovat helposti jäädä kitisemään, yhtään autoa ei ole ollut niin kauan että olisin toiset joutunut vaihtamaan. :D
Viimeksi muokannut tetammi, Ma Marras 23, 2009 09:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Vastaa Viestiin