Firges9000 kirjoitti:
Testitulos on täysin riippuvainen siitä, mistä lehdestä niitä lukee.
Mun oma testi, eli käyttökokemus, merkkaa mulle eniten ja ajattelin vain tätä kokemustani hyödyntää muidenkin pirsseihin.
muuten noi Lucas-osat on ostettu Pihliksen Varaosasta.
jk. sanoit tuossa; Jarruissa kun olennaisin ominaisuus ei oo toi osien kilsakestävyys.
Nyt kiinnostaa mikä on tärkeintä ( jarrudynossa nuo Lucas antavat huiman hyviä lukemia)

No tuosta voi itse kukin laskea painotukset uudelleen, itselle noi kaksi ekaa riviä ovat tärkeimmät. Testissä mainitaan esim. että huonoimman ja parhaimman palan ero tuossa märkäpidossa tarkoittaa seitsämää metriä jarrutusmatkassa.
Jarrudynolla tarkoitat varmaan katsastuksen testiä? En itse ole perehtyny noitten tekniikkaan mutta kerran katsastusinssi vähän perehdytti kun kyselin että miksi jarrulevyistä tuli hylsy vaikka dyno näytti hyvät lukemat.
Sanoi että dyno ei kerro jarrujen tehosta oikeessa käyttötilanteessa koska pyörintänopeudet ovat niin erit mutta ei oikein muutakaan mahdollisuutta ole testata toisin kuin esim. noissa TM:n testeissä. Eli käytännössä katsastuksen testissä mitataan että jarruissa on "puristusvoima" talles.
Hiukan tää tietenkin on offtopiikkia täs Lefan topiikissa mutta kuhan nyt aattelin tuoda toisenki mielipiteen ilmi koska toi Lucaksen menestymättömyys oli itsellekin yllätys testin tullessa.
Itsellänikin on olleet Lucaksen palat useammassa autossa ja suurimmat onkelmat on olleet että tahtovat helposti jäädä kitisemään, yhtään autoa ei ole ollut niin kauan että olisin toiset joutunut vaihtamaan.