http://www.hirsch-performance.ch/Conten ... F270006001
1,8t + Hirsch 195hp SSEDAN M5 laatikolla
60-100 km/h IV-vaihteella 5,9 s
80-120 km/h V-vaihteella 9,2 s
Aika laiskalta näyttää siis tuo 2.8T V6 tilastojen valossa!

Ostitkos auton Oulusta vai jostain läheltä Deltalta? Ei muuten mutta aattelin vaan jos sattuis eksymään samaan puljuun ihastelemaan ennen luovutustaMarko A kirjoitti:No myönnetään nyt, että meillekin tulee myöskin Snow silver SC Vector TTiD A. Haetaan liikkeestä huomennajouniaslak kirjoitti:Hei, perjantaille 1.2 on sovittu uuden 9-3 SS 1,9TTiD Vector Activen luovutus. Tilasin syyskuussa joten on sitä odotettukin. Toimitus siirtyi kuukauden alkuperäisestä. Pitää palata kokemuksiin kun kilometrejä kertyy.Tilattu syyskuun ekaviikolla, joten melkein 5 kuukautta on odoteltu. Ymmärtänette siis varmaan miksi tässä on tuskailtu kaikkea tuohon moottoriin liittyvää niin runsaasti....
Eikä takaoveja. Eikä sen nimi ole SaabRistom kirjoitti: ps. Urheiluautossa ei ole automaattivaihteita..
Aika laiskalta tosiaan. Mun vakio 9000 aero menee 60-100km/h optimivaihteella 2.9sekRistom kirjoitti:Vertailun vuoksi myös:
http://www.hirsch-performance.ch/Conten ... F270006001
1,8t + Hirsch 195hp SSEDAN M5 laatikolla
60-100 km/h IV-vaihteella 5,9 s
80-120 km/h V-vaihteella 9,2 s
Aika laiskalta näyttää siis tuo 2.8T V6 tilastojen valossa!
Nämä kaverukset haluaa ajella mahdollisimman vähän oikeaa kättä rasittaen...Henkka #2283 kirjoitti:Aika laiskalta tosiaan. Mun vakio 9000 aero menee 60-100km/h optimivaihteella 2.9sekRistom kirjoitti:Vertailun vuoksi myös:
http://www.hirsch-performance.ch/Conten ... F270006001
1,8t + Hirsch 195hp SSEDAN M5 laatikolla
60-100 km/h IV-vaihteella 5,9 s
80-120 km/h V-vaihteella 9,2 s
Aika laiskalta näyttää siis tuo 2.8T V6 tilastojen valossa!
Nii-in. Teki sen jo vuonna 1993. Ja oikeastaan 9000 2.3T (edit: siis M91-93) Saabin 220hp sarjalla tais olla nopein tonnari 0-100kmh arvoissa. Mitään faktaa en muista, mutta jostain Ruotsalaisista autolehdistä on luettu melkoisia haamuaikoja 0-100kmh:lle sekä 0-400m.Henkka #2283 kirjoitti: Aika laiskalta tosiaan. Mun vakio 9000 aero menee 60-100km/h optimivaihteella 2.9sek
Optimivaihde: Keppiä kakkoseen ja sata lasissa 2.9 sekunnissa.Henkka #2283 kirjoitti: Aika laiskalta tosiaan. Mun vakio 9000 aero menee 60-100km/h optimivaihteella 2.9sek
Jep, on on. Eikä minimiajalla oikeasti niin väliksi, piti vaan jotain jorista illan ratoksi. Käyttövääntö kunniaanMarko A kirjoitti: Nii-in. Teki sen jo vuonna 1993. Ja oikeastaan 9000 2.3T Saabin 220hp sarjalla tais olla nopein tonnari 0-100kmh arvoissa. Mitään faktaa en muista, mutta jostain Ruotsalaisista autolehdistä on luettu melkoisia haamuaikoja 0-100kmh:lle sekä 0-400m.
Silti väittäisin, että ajokokemuksena vanha kunnon satku (ja se hieno potku!) on ehkä jopa suurempi elämys.
Kyl kylRaimo Miettinen kirjoitti:Optimivaihde: Keppiä kakkoseen ja sata lasissa 2.9 sekunnissa.Eipä ole tullut mitattua omalla, mutta kyllä se tuonne 100km/h menee.
Onnea uuden auton johdosta. Minusta hyvä värivalinta 2008:iin.Marko A kirjoitti:No myönnetään nyt, että meillekin tulee myöskin Snow silver SC Vector TTiD A. Haetaan liikkeestä huomennaTilattu syyskuun ekaviikolla, joten melkein 5 kuukautta on odoteltu. Ymmärtänette siis varmaan miksi tässä on tuskailtu kaikkea tuohon moottoriin liittyvää niin runsaasti...
Ei ainakaan omalla SS:lla tulisi mieleenkään yrittää kiihdyttää 60-100:een nelosella - nopeutta sillä toki voi lisätä. Kiihdytyksen voi sitten tehdä kolmosella tai ehkä jopa kakkosella. Nelonen on kyllä täysin väärä vaihde moiseen, koska välitys on aivan liian pitkä, eivätkä kierrokset pääse nousemaan 2500 pintaan, jolloin oltaisiin väännöissä koko ajan päälle 300Nm. Dieselille tuo nelosella kiihdyttely varmaan sopiikin, mutta ei pitäisi verrata bensoja dieseleiden ehdoilla, eikä toisinpäin - vertailumielessä 0-100km/h kiihdytys on kaikille tasapuolinen, kuka siihen ensin ehtii keinot ja vaihteet vapaat - automaatitkin vertailukelpoisia. 0-100 km/h kiihdytys ei varmaankaan ole järkevä "ominaisuus", mutta vertailuna järkevämpi kuin tuollaiset "yhden sallitun vaihteen kiihdytykset".Ristom kirjoitti:Jos sinulle on tärkeää kiihtyvyys 0-100km/h, niin veikkaanpa että useimmille Saabisteille se on se 60 - 100km/h nelosella. Luulen myös, että harvempi kuski ottaa jatkuvasti kaikkea irti vehkeistään, ei nämä mitään kilpa-autoja ole.Petter kirjoitti:Minusta Aero nimi kärsii inflaatiota, kun se yhdistetään TTiD. Minusta suorituskyky ei oikeuta nimeen. 0-100 km/h 9,1 s on korkeintaan hyvää perheauto tasoa.
Onnea uudelle pelille! Väri sopii tod. hyvin. Pitäisi itsekin saada dieseli vaihdettua.Marko A kirjoitti:Karitammin kanssa(kin) samaa mieltä, eli toisaalta kun Saab ei koskaan ole ollut mikään rataohjus, vaan äärimmäisen mukava ns pitkänmatkan urheilija, jos näin voi sanoa. Uusi Aero jatkaa samalla linjalla vaikka olisikin Dieseli. Alusta on jämäkkä ja silti miellyttävä eikä pintakova. Jarrut on huippuluokkaa, esim verrattuna aero tonnariin josta parannusta on tapahtunut. Eli sporttisuutta on jokatapauksessa enemmän, vaikka suoran tien suorituskyky ei olisikaan samaa luokkaa. Mulla on vertailupohjaa, kun entinen oli 9000 Aero (250hv/400Nm) ja nykyinen on sporttialustalla oleva SC + pirteä 1.8t. Kyllä tonnari jää, jos mutkaista tietä mennään. Ja Aerossa kun on vielä paremmat jarrut niin kyllä se hieno paketti on.
Vastausta tuonne hieman aiempiin kommentteihin. Auto tulee Kajaanista. Eikä varmaan ehdi olla juurikaan sisällä näytillä vaan lähtee hetimiten luovutushuollon valmistuttua liikenteeseen..hieman malttamattomana odottelen ikäänkuin...
Joo, ja ne cittari kokeilut. Hyviä autoja ovat, ei siinä mitään. Silti en (ainakaan vielä) ole valmis tinkimään Saabin äärimmäisen hyvistä ajo-ominaisuuksista ja ehdottomasta viihtyvyydestä myöskin pitkällä matkalla. Cittareita testattiin ja ajettiin aika paljon. Mielikuva niistä jäi ihan positiivinen. Mutta ei silti mun auto.
Uudesta, Snow silver on väri ja sisustus on musta niillä Vectorin perus puolinahkapenkeillä. Varustuksessa ei mitään erityistä, Pilot paketti ja vähän jotain tummennosta ikkunoihin yms. Laitan kyllä kuvaa autosta kunhan ehdin.
Ja tiukka vertailu M07 SC 1.8t Vector vs M08 SC 1.9TTiD A Vector.
Muita eroja; sportti alustan jätin pois ja samaten kattokaiteet. Ihan omista syistäni. Kattoluukkua ei edelleenkään raaskinut ostaa, vaikka valtavasti ois haluttanut!
Nykyisestä tykkään kuin hullu puurosta, joten uutukaisella on iso paikka täytettävänä. Vaihdon pääsyynä Automaatti sekä siitä johtuen Diesel. Ja vielä kun TTiD antaa mukana kohtuu hyvän suorituskyvyn.
Ollaan täysin käyttökelpoisella alueella 1500 - niin bensalla kuin dieselillä. Kakkosvaihteen silmään iskeminen 60:stä ei ole "normaalia arkiliikennettä", kolmonen on sitten jo ripeää menoa. Kukin ajakoon kuinka tykkää, itse käytän mieluiten alle 2500 kierroksia.Bob kirjoitti:Ei ainakaan omalla SS:lla tulisi mieleenkään yrittää kiihdyttää 60-100:een nelosella - nopeutta sillä toki voi lisätä. Kiihdytyksen voi sitten tehdä kolmosella tai ehkä jopa kakkosella. Nelonen on kyllä täysin väärä vaihde moiseen, koska välitys on aivan liian pitkä, eivätkä kierrokset pääse nousemaan 2500 pintaan, jolloin oltaisiin väännöissä koko ajan päälle 300Nm.
Kukin verratkoon kuinka tykkää, itselleni juuri 60-100 kertoo paljon koneen arkikäytöstä. 0-100 arvoja tuijottaen voidaan todeta, 2.8T ja 1,8t+Hirsch ja TTiD ovat random-kuskeilla tasavertaiset, se voittaa kenellä on nopeammat vaihdot ja tarpeeksi tyhmyyttä kiljuttaa kone punaiselle.. Automaatista en viitsi edes puhua. 0-100 vertailu ei tällaiselle alle 2500rpm kuskille kerro siis hevon peetä.Bob kirjoitti:Dieselille tuo nelosella kiihdyttely varmaan sopiikin, mutta ei pitäisi verrata bensoja dieseleiden ehdoilla, eikä toisinpäin - vertailumielessä 0-100km/h kiihdytys on kaikille tasapuolinen, kuka siihen ensin ehtii keinot ja vaihteet vapaat - automaatitkin vertailukelpoisia. 0-100 km/h kiihdytys ei varmaankaan ole järkevä "ominaisuus", mutta vertailuna järkevämpi kuin tuollaiset "yhden sallitun vaihteen kiihdytykset".
Vau ja onnea!!Marko A kirjoitti:No myönnetään nyt, että meillekin tulee myöskin Snow silver SC Vector TTiD A. Haetaan liikkeestä huomennajouniaslak kirjoitti:Hei, perjantaille 1.2 on sovittu uuden 9-3 SS 1,9TTiD Vector Activen luovutus. Tilasin syyskuussa joten on sitä odotettukin. Toimitus siirtyi kuukauden alkuperäisestä. Pitää palata kokemuksiin kun kilometrejä kertyy.Tilattu syyskuun ekaviikolla, joten melkein 5 kuukautta on odoteltu. Ymmärtänette siis varmaan miksi tässä on tuskailtu kaikkea tuohon moottoriin liittyvää niin runsaasti...
Viivästys autoissa johtui alihankkijan toimittamasta osasta laaduntarkastuksessa löydetystä virheestä. Kaikki autot joihin kyseinen osa oli asennettu (TTiD:t) jäi tehtaalle "jumiin" ja odotti tarkistusta/korjausta. Asia siis kunnossa niiltä osin.
Olen samaa mieltä tuosta diesel Aerosta. Suorituskyky (siis kiihtyvyys) on hieman vaisu ollakseen Aero, varsinkin jos vertaa 2.8t ja 1.9ttid koneita keskenään. Muutenhan auto on varmasti kykenevämpi kuin esim vanhemmat Aero mallit. Nimenomaan alustan toiminnan osalta, sekä jarrujen tehokkuus.