aeron korisarja 5oviseen

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

aeron korisarja 5oviseen

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

ihan vaan tyhmyyttäni kyselen, että sopiiko aeron puskurit suoraan?? ja miten on niiden kylkihelmojen kanssa...
saako ne pätkittyä ja liimailtua sellaiseen muotoon että sopisivat??
oikeastaan siis... onko ne oikean mittaiset??

tiedän jo, että aero-miehet näkevät punaista, ja muutkin pitävät älyttömyytenä tuhota aitoa sarjaa, mutta kun olisi korjauskelpoinen edullisesti tiedossa...

mahdollisesti myös jokin muu systeemi... onko joku tehnyt helmoja??
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Turbo900
"Saabisti"
Viestit: 877
Liittynyt: La Loka 25, 2003 18:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

Puskurithan menee paikalleen ongelmitta, mutta kylkipalaruljanssin jättäisin tekemättä.
2/3 ovisessa vain yksi kylkilistan pala on suoraan sopiva 4/5-oviseen (etukaaren pala).
2/3 ovisessa etuovi on ensinnäkin pidempi eli palasta joutuis harventaan pätkän pois.
Ja sitten se takapala jää armotta lyhyeksi 4/5 oviseen vaikka miten taiteilee (katkastakkin se pitäs).
Kannattaa kytätä 4/5ovisen airflow satsia ennemmin kuin ryhtyä nuin rankkaan puuhaan, mutta jos tykkää värkätä niin mikä ettei :D .
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

mulle kelpaa ne rikkinäiset kylkipalat ?

ilmoo mulle jos et ite tarvi ?
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

kas kun ei ole ikinä tullut vastaa 4/5 ovista aeroa.... ettei nyt vaan olis tullu puhuttua höpöjä...
jokatapauksessa k.o. yhdistelmä mahtaa olla äärettömän harvinainen.
siksi se modaus olisikin tarpeen. ja olen kyllä tietoinen että pätkimään joutuu... ...ja jatkamaan, mutta onko tuo lokasuojien väli yhtä pitkä molemmissa malleissa...
tietysti mahdollista olis semmonenkin, että tekisin niistä 3 ovisen helmoista muotit... ja sit siitä "leikkaa liimaa" ne 4/5 oviseen... Hmm... eipä käyny tommonen mielessä... jos tommosen tekis, niin mahtaisko kellään muulla olla kiinnostusta?? LUULIS ETTÄ ON...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

No jos teet useammat 5-oviseen sopivat helmat niin mulla ainakin on kiinnostusta.. :wink: Toki myös puskurit kelpaa.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mulla on sellainen muistikuva että joku saabklubilainen oli tehnyt molemmista malleista muotit, eli 3- ja 5-ovisista. Ettei vaan ollut postituslistalla puhetta aiheesta?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Mul on olemassa vanhammallisen 4d airflow helmojen muotit :lol: tuli joskus ne tehtyä. Ja ensi viikolla aletaan tekemään isoista puskureista muotteja kun se mulle ensin tulee. Pitää varalle tehdä :wink:
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

paljon tulee helmat kustantamaan ??

mihin hintaan niitä saa ? 3 oviseen kiinnostaa, mutta myös 4 ovinen... molempi parempi...
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Et ole laakkoselta käynyt kysyys paljon uudet alkuperäiset maksaa?? :wink:
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Saabi C900
"Saabisti"
Viestit: 351
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
Paikkakunta: Vöyri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saabi C900 »

turkkaki kirjoitti:kas kun ei ole ikinä tullut vastaa 4/5 ovista aeroa.... ettei nyt vaan olis tullu puhuttua höpöjä...
Aero-sarjaa ei tietääkseni ole olemassa 4/5 oviseen, kun ei sellaisia aeroja pitäisi olla, Airflowta on olemassa, jopa alkuperäisenä, tosin varmaan erittäin harvinainen.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Jamppa kirjoitti:Et ole laakkoselta käynyt kysyys paljon uudet alkuperäiset maksaa?? :wink:

3000mk pintaan...

ei haluta maksaa muoveista mansikoita, kun 400mk saa kusilaituri helmoja, tosin ei ole aero, mutta ajaa asiansa...
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Nyt on ihan pakko kysyä että mistä 400mk, eli noin 70€ saa helmoja. Sillä tuo hartsi kun ei pelkästään ihan halpaa ole, ja sitä menee kuitenkin. vai mistä olette hartsia ostaneet??
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
jmo
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: Su Elo 17, 2003 10:55

Viesti Kirjoittaja jmo »

Jamppa kirjoitti:Mul on olemassa vanhammallisen 4d airflow helmojen muotit :lol: tuli joskus ne tehtyä. Ja ensi viikolla aletaan tekemään isoista puskureista muotteja kun se mulle ensin tulee. Pitää varalle tehdä :wink:
Ei sulla viistokeulan helmamuotteja olis?
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Mulla on olemassa ne 4d:n kylkipalojen muotit. Ja ensi viikolla saan sen viistokeulan ison etupuskurin(alkuperäisen) mistä on tarkoitus tehdä aika nopeesti myös muotti. Takapuskurikin jos jostai löytyisi, niin sitten alkaisi olla kaikista korisarjan osista muotit, paitsi noista aeron helmoista.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

kivijärvellä oli myytävänä vähän aikaa sitten myynnissä semmonen -84 turbo 5D jossa oli airflow sarja. Ja kyllähän niitä ruotsista löytyy.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Vastaa Viestiin