Mistä ohjaus toiselle flektille
Mistä ohjaus toiselle flektille
syylärissä olis kiinni kaksi flektiä:
toinen kytkettynä normaalisti
Mutta mistä kannattaa ottaa ohjaus toiselle ropellille, jotta olis paras hyöty.
toinen kytkettynä normaalisti
Mutta mistä kannattaa ottaa ohjaus toiselle ropellille, jotta olis paras hyöty.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: Mistä ohjaus toiselle flektille
1) releen kautta samasta kuin alkuperäinen flekti (rele siksi koska lämpöanturin kärjet ei varmaan tykkää 2x kuormasta)
2) toinen lämpökytkin. Semmonen joka sulkeutuu vähän kuumemmassa kuin ensimmäinen = vaiheittainen flektien käynnistys tarpeen mukaan.
3)Releen kautta ja ohjaus kabiinista.
Kysymys?
Miksi tarvitset kaksi flektiä?
Normaalisti tuplaflektit on vain ilmastoidussa mallissa jolloin kakkosflekti käynnistyy kun napsauttaa ilmastoinnin päälle.
2) toinen lämpökytkin. Semmonen joka sulkeutuu vähän kuumemmassa kuin ensimmäinen = vaiheittainen flektien käynnistys tarpeen mukaan.
3)Releen kautta ja ohjaus kabiinista.
Kysymys?
Miksi tarvitset kaksi flektiä?
Normaalisti tuplaflektit on vain ilmastoidussa mallissa jolloin kakkosflekti käynnistyy kun napsauttaa ilmastoinnin päälle.
Re: Mistä ohjaus toiselle flektille
Eiköhän noilla vinkeillä saa aikaiseksi. Kiitos.
Niin, vaihdoin syylärin lähes uuteen ja siinä oli kaksi flektiä kiinni. Niin ajattelin että olkoon siinä ja pannaan pyörimään, tuskin haittaakaan on. Toki viime kesänä tuli kokemuksia, kun mikään jäähdytys ei riittänyt.
Niin, vaihdoin syylärin lähes uuteen ja siinä oli kaksi flektiä kiinni. Niin ajattelin että olkoon siinä ja pannaan pyörimään, tuskin haittaakaan on. Toki viime kesänä tuli kokemuksia, kun mikään jäähdytys ei riittänyt.
Re: Mistä ohjaus toiselle flektille
Edellä oli ihan perusteltu selostus releen käytöstä. Itse kytkisin molemmat flektit samaan vaivaan releen taakse ( mielellään juottaen flektin johdot ) ja ainoastaan releen ohjaus lämpökytkimeltä. Tuntuu olevan melko hepponen menevään virtaan nähden se anturin kaapelikenkä liitos.
Vanha syöpynyt/tukkeutunut jäähdytin ei tosiaan välttämättä riitä jäähdyttämään. Termostaatin arvoonkin kannattaa kiinnittää huomiota...
Vanha syöpynyt/tukkeutunut jäähdytin ei tosiaan välttämättä riitä jäähdyttämään. Termostaatin arvoonkin kannattaa kiinnittää huomiota...
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: Mistä ohjaus toiselle flektille
Oliko luovuttaja mahd. AC:llä?h3k kirjoitti:Niin, vaihdoin syylärin lähes uuteen ja siinä oli kaksi flektiä kiinni.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Mistä ohjaus toiselle flektille
oletettavasti oli ilmastoitu malli, mistä elin testamentattu
Re: Mistä ohjaus toiselle flektille
rakennetaan kun saadaan tuo toinen topic hoidettua ensin.
"mikä pätkii menoa"
"mikä pätkii menoa"
Re: Mistä ohjaus toiselle flektille
Tarvike tiskiltä saat flektin anturin joka on kaksilla kärjillä ja kahdella eri kytkentä lämpötilalla, voit käyttää sitä ohjaamaan kahta puhallinta jäähdytystarpeen mukaan. Releiden käyttö on aina suositeltavaa.
Re: Mistä ohjaus toiselle flektille
Eräästä toisenmerkkisestä paloi kannentiiviste parikertaa, ennenkuin tajusin, että se flektin "anturi" ei vaan kestä. Onneton anturi meni useaan otteeseen rikki, ja seurauksena oli aina pahvin palaminen. No, muutin sen anturin ohjaamaan relettä, ja rele kytkee puhaltimen. Eipä mulla ainaskaan ollut ongelmaa sen kanssa. Tosin kuulin seuraavan omistajan vaihtaneen siitä kannentiivisteen. Eli kaippa siinä oli jotakin muutakin ongelmaa ollut.audisti kirjoitti:Tarvike tiskiltä saat flektin anturin joka on kaksilla kärjillä ja kahdella eri kytkentä lämpötilalla, voit käyttää sitä ohjaamaan kahta puhallinta jäähdytystarpeen mukaan. Releiden käyttö on aina suositeltavaa.

Oudosti tuosta flektin releestä on luovuttu saabeissakin. Onhan esim. 99:ssä flektille rele, mutta og900:ssa ei olekaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Mistä ohjaus toiselle flektille
Selailin vähän kytkentäkaavioita. Näyttäisi, että tonnariin tuli jäähdytysnesteen termostaattikytkimen kaveriksi rele vm 89 ja satkuun vm 91. Ilmastoiduissa tietysti flektiä on pyöritetty releellä jo noita vuosimalleja aiemmin.Mertmi kirjoitti: Onhan esim. 99:ssä flektille rele, mutta og900:ssa ei olekaan.
99:stä flektin rele oli viimeisen kerran vm 81.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Mistä ohjaus toiselle flektille
kaikissa m90 satkuissani on kyllä ollut jo releellä..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Mistä ohjaus toiselle flektille
-88 ei ollu releellä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Mistä ohjaus toiselle flektille
olisko mahdollista, että johtosarjoista löytyis valmis piuha tuolle toisellekkin.
Ainakin sopiva pää löytyy samasta paikkaa kuin yhdellekin flektille akun vierestä. ja onkos ne toiset liittimet (oranssit suojakumit)siinä virranajakajan/imusarjan tienoilla lämpötila-anturille. kuvista kun katsoo niin ilmastoidussa mallissa ovat kiinni jäähdyttimelle menevän letkun välissä olevassa anturissa.
Ainakin sopiva pää löytyy samasta paikkaa kuin yhdellekin flektille akun vierestä. ja onkos ne toiset liittimet (oranssit suojakumit)siinä virranajakajan/imusarjan tienoilla lämpötila-anturille. kuvista kun katsoo niin ilmastoidussa mallissa ovat kiinni jäähdyttimelle menevän letkun välissä olevassa anturissa.