GMlle kohtuulliset tappiot
GMlle kohtuulliset tappiot
Aikamoinen paukku oli viime vuosi GM:lle, 100 milliä päivässä tuli takkiin
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... p?oid=9886
Tosin on ihan kohtalaisen reilu potkupalkkiokin:
"Se yrittää eroon työväestään maksamalla lähtijöille kertakorvauksia. Jos työntekijä suostuu katkaisemaan kaikki yhteytensä yhtiöön eläke- ja sosiaalietuja myöten, GM maksaa liikkeestä 140 000 dollarin kertakorvauksen."
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... p?oid=9886
Tosin on ihan kohtalaisen reilu potkupalkkiokin:
"Se yrittää eroon työväestään maksamalla lähtijöille kertakorvauksia. Jos työntekijä suostuu katkaisemaan kaikki yhteytensä yhtiöön eläke- ja sosiaalietuja myöten, GM maksaa liikkeestä 140 000 dollarin kertakorvauksen."
#3642
1.8t 9-3SS -07 Jet Black, BSR Steg1
1.8t 9-3SS -07 Jet Black, BSR Steg1
Re: GMlle kohtuulliset tappiot
Jee jee, anna mennä alamäki...
Ei tosin hyvin mene muillakaan vanhoilla autofirmoille. Nyt kun joku miljardööri ostais Saabin pois ja alettaisiin tekemään taas persoonallisia ja kestäviä saappeja ilman ooppelin osia...
Ei tosin hyvin mene muillakaan vanhoilla autofirmoille. Nyt kun joku miljardööri ostais Saabin pois ja alettaisiin tekemään taas persoonallisia ja kestäviä saappeja ilman ooppelin osia...
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
Re: GMlle kohtuulliset tappiot
No hui! Ei saa säikytellä!Musti kirjoitti:Nykysuuntauksen mukaan joku kiinalainen voisi hyvinkin ostaa näitä vanhoja merkkejä ja aloittaa tuotannon... Ajatelkaa nimenmuutos Landwind(tms) => Saab... Kerralla imago kuntoon.mjava kirjoitti:Jee jee, anna mennä alamäki...
Ei tosin hyvin mene muillakaan vanhoilla autofirmoille. Nyt kun joku miljardööri ostais Saabin pois ja alettaisiin tekemään taas persoonallisia ja kestäviä saappeja ilman ooppelin osia...

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: GMlle kohtuulliset tappiot
Mahtaa olla Saabin ns. imago nykyään hyvä muutenkaan enää meidän vanhojen saabistien korvien välissä. Ne vahvuudet millä saabin imagoa on joskus luotu eivät taida olla enää markkinakelpoisia jos myyntiluvuista voi mitään päätellä.
Milloin olette viimeksi nähneet automainoksessa sanat turvallinen. luotettava, kestävä, kotimainen, varma.. jne?
Keskiverto tyhmälle myydään auto paljon helpommin kun mainoksessa lukee että "tänä viikonloppuna dvd autoteatteri kaupan paalle".
Milloin olette viimeksi nähneet automainoksessa sanat turvallinen. luotettava, kestävä, kotimainen, varma.. jne?
Keskiverto tyhmälle myydään auto paljon helpommin kun mainoksessa lukee että "tänä viikonloppuna dvd autoteatteri kaupan paalle".

9000CS 2,3
Re: GMlle kohtuulliset tappiot

Viimeksi muokannut tomaatti, Ke Helmi 13, 2008 09:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 97
- Liittynyt: Su Marras 18, 2007 16:31
Re: GMlle kohtuulliset tappiot
Eipä todellakaanBob kirjoitti:Se, että GM otti Saabin "huomaansa" on parasta mitä Saabille on tapahtunut.

"Oma takki kaappiin, sitten heti Saabbiin"
Saab 900 T16
Saab 900 T16
Re: GMlle kohtuulliset tappiot
tuskin menisi og satkut ja tonnarit nykyään kauheasti kaupaksi.Jussi&Saab 900 kirjoitti:Eipä todellakaanBob kirjoitti:Se, että GM otti Saabin "huomaansa" on parasta mitä Saabille on tapahtunut.. Myyntihän siinä heti kärsi, kuten myös etenkin 900:n kanssa ulkonäkökin pilattiin täysin.


Itseä ei myöskään yhtään haittaa se että uusi Saab on harvinaisempi näky nykyään kuin esim, Toyota tai Volvo.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Re: GMlle kohtuulliset tappiot
Ilman tuota ei Saabia olisi enää olemassa.Bob kirjoitti:Se, että GM otti Saabin "huomaansa" on parasta mitä Saabille on tapahtunut.
Kokeiltu on. Ennen GM:n mukaantuloa tilannehan oli se, että Saab-henkilöautotuotanto oli osana Saab-Scania-konsernia, jossa pääomistajana oli Pohjoismaiden vaurain teollisuussuku.mjava kirjoitti:Nyt kun joku miljardööri ostais Saabin pois
Wallenbergien suvulla riitti rutkasti rahaa, kärsivällisyyttä ja intoa leikkiä autotehtailijoita, mutta ei loputtomiin kun tappiot valmistettua autoa kohden kohosivat järjettömiksi. Kun kustannukset nousivat nousemistaan, tuotteet vanhenivat eikä seuraajien suunnittelu edistynyt, kruunun kurssi muuttui epäedullisemmaksi ja Saab maksoi komponenteista huomattavasti enemmän kuin suuret valmistajat, ainoat vaihtoehdot olivat fuusioituminen johonkin suureen, ammattimaisesti johdettuun ja organisoituun henkilöautoyritykseen (jos ei GM niin sitten Fiat tai Ford) tai pillien paneminen pussiin.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Re: GMlle kohtuulliset tappiot
Eiköhän tässä ole ihan lupaavat ajat edessä, kun uusia malleja tulee lähiaikoina ennätysmäärä.
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Re: GMlle kohtuulliset tappiot
Eikös vain pitäs olla iloinen että on näitä vanhoja saabeja kellä on, pitää mölyt mahassa ja antaa muiden ajella GM saabeilla ketkä niistä tykkää. Itse tajusin vasta kun omistin MY00 9-5 Aerowagonin, että enpä oikeastaan olisi uutta autoa tarvinnutkaan. Nyt voin tyytyväisenä ajella vanhalla ja tietää varmaksi että sillä ajelen vielä kauan. Toistuvassa autokuumeessa paras lääke on kokeilla sitä uutta, niin eipähän tarvitse jälkikäteen ihmetellä. Aika yhdentekevää mulle nyt tässä tilanteessa että mitä nykyautojen valmistajille tapahtuu tai miten niillä menee:)
Re: GMlle kohtuulliset tappiot
Kuka kehtaa morkata NG-satkua?Jussi&Saab 900 kirjoitti:Myyntihän siinä heti kärsi, kuten myös etenkin 900:n kanssa ulkonäkökin pilattiin täysin.

- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Re: GMlle kohtuulliset tappiot
Joo ja uus 9-3 vasta onkin hienon näköinen...VVV kirjoitti:Kuka kehtaa morkata NG-satkua?Jussi&Saab 900 kirjoitti:Myyntihän siinä heti kärsi, kuten myös etenkin 900:n kanssa ulkonäkökin pilattiin täysin.Kun vanha OG antautui kolarissa uuden BMW:n kanssa, tuli taloon NG 900 ja eipä se enää mitenkään oudolta tai huonommalta näytä. Ja mieluummin ajan nykyään NG:llä kuin OG:llä. Kenties päässä on vikaa (tai sehän nyt oli jo tiedossa aikaisemminkin).

Toimii moitteetta, liikkuu eleettömästi, eipä ole valittamista

Re: GMlle kohtuulliset tappiot
Asian sivusta menee taas vähän mutta pitää kommentoida tota muotoilua ja GM:n osuutta.
Meikäläisen mielestä NG satkussa on yllättävän paljon sukunäköä esi-isäänsä - varsinkin sivuprofiilissa. Kaippa se johtuu lähinnä kylkilinjan nousemisesta ja sen päättymisestä kaareen josta nousee C-pilari (kohta josta tonnari ei näytä saabilta). Samoin C-pilarin muoto on hyvin paljon samanlainen kuin OG:ssa. Samoin pyöränkaaret, kylkilinjan pokkaus jne.
Minusta tuo nouseva kylkilinja loppukaarineen sais pysyä saabin tavaramerkkinä vähän kuin bemarin vänkkyrä C-pilarin alareunassa.
Rumimmillaan NG on lähinnä suoraan takaa katsottuna. Jotenkin pullamainen korkea törö. Samoin edestä katsoessa auto näyttää kapealta ja korkealta.
Katsokaa sitä yhtä mainoskuvaa kuvaa missä on ursaab, OG Aero ja NG päällekkäin. Kyllä NG on aidosti saabin näköinen.
EDIT: siis tämä kuva
http://i169.photobucket.com/albums/u220 ... /ur-gm.jpg
Kylmä totuus on että pakko sitä mallistoa on joskus uudistaa jos autoja haluaa myydä.
Paljon tuli huonoa GM:n myötä mutta ainakin merkki säilyi toistaiseksi hengissä. Siitä heille kiitos.
Ja pirun hyvä auto tuo oma 9-5 on vaikka onkin ooppelin moottorilla ja alustalla ja millä lie muullakin doupattu.
Meikäläisen mielestä NG satkussa on yllättävän paljon sukunäköä esi-isäänsä - varsinkin sivuprofiilissa. Kaippa se johtuu lähinnä kylkilinjan nousemisesta ja sen päättymisestä kaareen josta nousee C-pilari (kohta josta tonnari ei näytä saabilta). Samoin C-pilarin muoto on hyvin paljon samanlainen kuin OG:ssa. Samoin pyöränkaaret, kylkilinjan pokkaus jne.
Minusta tuo nouseva kylkilinja loppukaarineen sais pysyä saabin tavaramerkkinä vähän kuin bemarin vänkkyrä C-pilarin alareunassa.
Rumimmillaan NG on lähinnä suoraan takaa katsottuna. Jotenkin pullamainen korkea törö. Samoin edestä katsoessa auto näyttää kapealta ja korkealta.
Katsokaa sitä yhtä mainoskuvaa kuvaa missä on ursaab, OG Aero ja NG päällekkäin. Kyllä NG on aidosti saabin näköinen.
EDIT: siis tämä kuva
http://i169.photobucket.com/albums/u220 ... /ur-gm.jpg
Kylmä totuus on että pakko sitä mallistoa on joskus uudistaa jos autoja haluaa myydä.
Paljon tuli huonoa GM:n myötä mutta ainakin merkki säilyi toistaiseksi hengissä. Siitä heille kiitos.
Ja pirun hyvä auto tuo oma 9-5 on vaikka onkin ooppelin moottorilla ja alustalla ja millä lie muullakin doupattu.
Viimeksi muokannut mike, Ke Helmi 20, 2008 23:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Re: GMlle kohtuulliset tappiot
Muistaakseni tuosta 9-4X:n konseptista joku muotoilijoista kertoi, että c-pilarin linjoja olisi haettu juuri vanhasta klassisesta 900:sta. Jos tuota nyt katsoo hyvällä mielikuvituksella niin samat muodot siinä saattavatkin toistua.
9-4X
http://www.ultimatecarpage.com/pic.php? ... arnum=3566
900
http://www.saabnet.com/tsn/class/photos/4587/1.jpg
9-4X
http://www.ultimatecarpage.com/pic.php? ... arnum=3566
900
http://www.saabnet.com/tsn/class/photos/4587/1.jpg
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t