
Saabin oma viri
Saabin oma viri
Kuluvan talven aikana tuli laitettua tuo saabin oma 192 kaakin boksi kiinni, mutta vastaa tänään törmäsin sellaiseen tietoon että tuohon Baassin omaan viriin kuuluisi myös Suuttimien vaihto. Jos jollain on kyseisestä asiasta mitään tietoa niin kertokaa nyt ihmeessä. 

#3272
Re: Saabin oma viri
Eli kolkki toimii vitosen purkillakin
9-3 matalapaineisen Trionic-7 viri on paperilla 170hv (tod.185hv) ja ilmeisesti toiset tulpat.
192hv on 9-5 viripurkki ja siihen tosiaan taitaa kuulua isommat suuttimet ja tulpat.

9-3 matalapaineisen Trionic-7 viri on paperilla 170hv (tod.185hv) ja ilmeisesti toiset tulpat.
192hv on 9-5 viripurkki ja siihen tosiaan taitaa kuulua isommat suuttimet ja tulpat.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Re: Saabin oma viri
Jos tuo boksi on myyty 170 hv boksina (muita Saabin omia ei ole tarjolla) niin suuttimia ei tarvitse vaihtaa. Boksin mukana tulee platinatulpat, mutta itse ajelen NGK:n BCPR7ES-11 tulpilla eikä ongelmia ole ollut.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: Saabin oma viri
Juu, purkki tosiaan on ysifemmasta irroitettu ja menee heittämällä kolkin boksin tilalle. Eipä tullut suuttimia sen enempää kuin tulppiakaan mukana.
Minkäs kokoset suuttimet tohon nyt olisi hyvä laittaa?
Entä onko mitään haittaa siitä että ajaa kyseisellä softalla vanhoilla tulpilla ja suuttimilla?
Minkäs kokoset suuttimet tohon nyt olisi hyvä laittaa?
Entä onko mitään haittaa siitä että ajaa kyseisellä softalla vanhoilla tulpilla ja suuttimilla?

#3272
Re: Saabin oma viri
9-5:een (2.0t) löytyy 98-00 kahta eri versiota softasta - toinen vihreille suuttimille ja toinen punaisille suuttimille. Vakiona autosta löytyvät vihreät. 01-> on pelkästään punaisille suuttimille ja tuonikäisistä löytyvät vakiona punaiset suuttimet. 9-3:ssa ei vihreitä ole käytetty. Suuttimista on vielä kolmaskin versio - ruskeissa on sama tuotto kuin punaisissa.
Mitään platinatulppia en itse laittaisi suorasytkän kaveriksi, ainakin LH/DI-vehkeissä on sytkäkasettiongelmia ollut riittävästi platinatulppien kanssa. Trionicissa perustulpilla kukaan ei ole ainakaan myöntänyt törmänneensä ongelmiin.
Mitään platinatulppia en itse laittaisi suorasytkän kaveriksi, ainakin LH/DI-vehkeissä on sytkäkasettiongelmia ollut riittävästi platinatulppien kanssa. Trionicissa perustulpilla kukaan ei ole ainakaan myöntänyt törmänneensä ongelmiin.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Saabin oma viri
Juuri näin.Pola kirjoitti:Hyvä hyvä. Ei siis muuta kun turvallista matkaa ja onnellisia ohituksia?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Saabin oma viri
Mites löytyykö noille purkeille tuotekoodeja jotta vois varmistua mikä autossa oikeesti on. On vissiin siinä päällä jokin tarra ?.
Omassa 9-3:ssa on vaihdettu ohjausboxi mutta olis mukava varmistua onko se 170hv vaiko 185hv versio.
Omassa 9-3:ssa on vaihdettu ohjausboxi mutta olis mukava varmistua onko se 170hv vaiko 185hv versio.
#3659
9000CS 2.0lpt -96
9-3 Cabriolet 2.0t/185hp -01
9000CS 2.0lpt -96
9-3 Cabriolet 2.0t/185hp -01
Re: Saabin oma viri
Parhaiten tuntuu varsinkin virisoftilla toimivan ne yksinkertaiset ja halvat perustulpat eli BCPR7ES-11. Kutosen lämpöarvoilla olevilla platinoilla tuli heti tehottomuutta ja ilmamassojen pudottelua, seiskan perustulpat korjasivat tilanteen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Saabin oma viri
Kuten tossa joku jo mainitsikin "Trionic-7 viri on paperilla 170hv (tod.185hv)"oh6hfj kirjoitti:Mites löytyykö noille purkeille tuotekoodeja jotta vois varmistua mikä autossa oikeesti on. On vissiin siinä päällä jokin tarra ?.
Omassa 9-3:ssa on vaihdettu ohjausboxi mutta olis mukava varmistua onko se 170hv vaiko 185hv versio.

#3272
Re: Saabin oma viri
Juu, tarrahan siinä on. Ohessa muutama osanumero:oh6hfj kirjoitti:Mites löytyykö noille purkeille tuotekoodeja jotta vois varmistua mikä autossa oikeesti on. On vissiin siinä päällä jokin tarra ?.
Omassa 9-3:ssa on vaihdettu ohjausboxi mutta olis mukava varmistua onko se 170hv vaiko 185hv versio.
alkuperäinen virityssarja "170 hv"
5381512 (vm. -01)
5382551 (vm. -02)
185 hv:n 9-3:n alkuperäinen boksi
5169891 (vm. -01 ja -02)
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: Saabin oma viri
Kiitos tiedoista. Täytyy vilikasta seuraavan kerran kun menee "varastolle" mikä boxi siellä lymyilee. Edellinen omistaja (ennen liikettä) kertoili olevan tehtaan asentama viritoosa 185hv, mutta silti rekisteriote sanoo 110kW eli ei ainakaan muutoskatsastettu jos tehtaalta asti on lähtöisin. Joka tapauksessa huomattavasti pirteämpi kuin oma 9k lpt ja kaverin 9-3 lpt noin niinkuin persdynolla. Ehkä tuota allekirjoituista joutuu vielä muokkaamaan 

#3659
9000CS 2.0lpt -96
9-3 Cabriolet 2.0t/185hp -01
9000CS 2.0lpt -96
9-3 Cabriolet 2.0t/185hp -01