900S tehottomuus
Re: 900S tehottomuus
Onko mitattu puristukset? Kannattaa huomioida mahdollinen venttiilivika moottorissa. Vuotava pakovena sotkee seosmittauksen ja seosarvoksi voidaan saada rikkaita, vaikka tosiasiassa kone käy laihalla ja yks pytty tai useempi vuotaakin palamatonta bensaa pakosarjaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 900S tehottomuus
Puristuksia en ole mitannut. Venttiilit on läpätty samalla kuin kannentiiviste vaihdettu n. 2kk sitten. Mites jos puristukset olisi kateissa, esim. puhaltaisi renkaista ohi, niin eikös mm. öljyn pitäs tulla koneesta kurkistelemaan?, kaikkihan tieten on mahdollista. Kone käy muuten normaalisti.Mertmi kirjoitti:Onko mitattu puristukset? Kannattaa huomioida mahdollinen venttiilivika moottorissa. Vuotava pakovena sotkee seosmittauksen ja seosarvoksi voidaan saada rikkaita, vaikka tosiasiassa kone käy laihalla ja yks pytty tai useempi vuotaakin palamatonta bensaa pakosarjaan.
Tuosta kaasuläppäpotikasta vielä, eli korjaamokäsikirjan mukaan tosiaan ohjearvo boksin liittimeltä mitattuna on 51 kOhm, ja tässä forumia selattua osa on mitannut arvon suoraan potikalta, lienekkö merkitystä asiaan?.
SAAB 99 -83 GL
Re: 900S tehottomuus
Jos sulla on vielä alkuperäinen sisäinen huohotus käytössä, niin vois olla hyvä vilkaista putkiin onko pukannut paljonkin öljyä. Huntu siellä on varmaan joka tapauksessa, mutta voi jonnekin painepuolelle mutkaan kerätä enemmän jos oikeasti puhaltaisi rajusti läpi. Ulkoinen huohotus on siitä kiva, jos se nyt on kivaa, että huomaa helposti kun alkaa puhaltaa rajummin läpi.
Vain yhden poltetun alakerran kokemuksella väittäisin että sen huomaa ensin heikossa alakierrosväännössä miuluummin kuin yläkierroksilla. Rajallisella kokemuksella uskoisin vian olevan kyllä jossain muualla.
Onko kokeiltu jotain toista S:ssää vastaan? Saisi hiukan referenssiä, että onko todella jotain mätää. Vai oletko ihan varma? En tunne sinua henkilönä ollenkaan niin pitää vähän tentata
Vain yhden poltetun alakerran kokemuksella väittäisin että sen huomaa ensin heikossa alakierrosväännössä miuluummin kuin yläkierroksilla. Rajallisella kokemuksella uskoisin vian olevan kyllä jossain muualla.
Onko kokeiltu jotain toista S:ssää vastaan? Saisi hiukan referenssiä, että onko todella jotain mätää. Vai oletko ihan varma? En tunne sinua henkilönä ollenkaan niin pitää vähän tentata

Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Re: 900S tehottomuus
Jep, on testailtu toista ässää vastaan ja kyllä se perävalot näyttää aika äkkiä, siitähän se ajatus sitten lähtikin. Joo kevyttä huntua siellä ahdoputkissa on muttei kuitenkaan siinä määrin, että alkaisin vielä panikoimaan 

SAAB 99 -83 GL
Re: 900S tehottomuus
Jos saat Luuccaan IMM:n ja/tai läppäkotelon/potentiometrin niin voisihan sitäkin tietysti kokeilla. Vai mitä Lucas-fanit on mieltä?
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Re: 900S tehottomuus
Märkää, kuivaa?alustar kirjoitti:Joo kevyttä huntua siellä ahdoputkissa on muttei kuitenkaan siinä määrin, että alkaisin vielä panikoimaan
Joo-o. Tai no, mittaa immusta napojen väliltä 1-6 vastus. Mulla heitti toistasataa ohmia melko varmasti paskottumisen myötä ja käynti parani, kun pudotti sitä. Ilmansuodatin ja tulpatkin vaihtuivat.tema kirjoitti:Jos saat Luuccaan IMM:n ja/tai läppäkotelon/potentiometrin niin voisihan sitäkin tietysti kokeilla. Vai mitä Lucas-fanit on mieltä?
Hmm, sytytyspuola? Mulla katosi voimat 99:stä pikku hiljaa ja käynnissä ilmeni "SUbarusoundia" kunnes se jäi kotipihaan. Puolalla selvisin, auto lähti käyntiin ja pakokaasuanalyysin kautta vauhtia.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: 900S tehottomuus
En kyllä luottais "lepotilan" vastusarvoihin vaan kokeilisin, niin ei tartte spekuloida.dimebak kirjoitti: Joo-o. Tai no, mittaa immusta napojen väliltä 1-6 vastus. Mulla heitti toistasataa ohmia melko varmasti paskottumisen myötä ja käynti parani, kun pudotti sitä. Ilmansuodatin ja tulpatkin vaihtuivat.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Re: 900S tehottomuus
Aivan joo, tässähän oli kyse täyskaasulla ajosta.tema kirjoitti:En kyllä luottais "lepotilan" vastusarvoihin vaan kokeilisin, niin ei tartte spekuloida.dimebak kirjoitti: Joo-o. Tai no, mittaa immusta napojen väliltä 1-6 vastus. Mulla heitti toistasataa ohmia melko varmasti paskottumisen myötä ja käynti parani, kun pudotti sitä. Ilmansuodatin ja tulpatkin vaihtuivat.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: 900S tehottomuus
Usko nyt dimebak,ne on ollut tehtaalta lähtiessään 500 ohm.Ei kai voi olla sattumaa että sulla oli 501 ja mulla orjallisesti 500 3:ssa erissä immussa.tema kirjoitti:En kyllä luottais "lepotilan" vastusarvoihin vaan kokeilisin, niin ei tartte spekuloida.dimebak kirjoitti: Joo-o. Tai no, mittaa immusta napojen väliltä 1-6 vastus. Mulla heitti toistasataa ohmia melko varmasti paskottumisen myötä ja käynti parani, kun pudotti sitä. Ilmansuodatin ja tulpatkin vaihtuivat.
Eli mittasin nuo immut silloin kun sulta sen opuksen sain.
Vitsi on siinä että kyllä se lucas korjaa sen lukeman orjallisesti labdaa lukemalla.
Ja hyvin ne autot on uutena toiminut sillä 500ohmilla.
Mutta itse kanssa säädin kaikki 3 immua lucas oppaan antamaan arvoon kun sen sieltä manuskasta näin.
Re: 900S tehottomuus
Aivan varmasti korjaa ja veikkaan, että nykyään tekee sen paljon paremmin. Vaikka kierrosluku asettuikin tuonne about 850 varvin tienoille niin viisarissa näkyy pientä huojuntaa kuten Lucas-peleissä lienee aina ollut. Tätä ei nimittäin aiemmin ollut vaan kone kävi tasaista tyhjäkäynti juuri alta 1000rpm.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: 900S tehottomuus
Noniin, sen verran tuossa taas tutkittu, että läppäpotikka on tosiaan ehjä ja puristuksiaki näyttäisi olevan kaikissa yli 9.5 bar. Tulpat olivat juuresta mustat ja kärki puhdas (platinat). Entäs sitten... 

SAAB 99 -83 GL
Re: 900S tehottomuus
Joskus aikanaan velipojan ja omaa ässää tuli ajettua vuorotellen ja eroa tuntu kanssa olevan. Ei kyllä tullu koskaan vaihdeltua osia ristiin mutta sellanen ero ainakin oli että tuossa omassa(laiskemmassa) exässä oli jakoketju ihan vaihtorajalla. Ei tullu kyllä vaihdettua että ois selvinny et mitenkä vaikutti.
Venyneestä jakoketjusta ja sen aiheuttamista harmeista kyllä on ollu täälläkin juttua.
Venyneestä jakoketjusta ja sen aiheuttamista harmeista kyllä on ollu täälläkin juttua.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: 900S tehottomuus
Jep, kansipahvin vaihdon yhteydessä ketjun kunto tarkistettu, oli oktetammi kirjoitti:Joskus aikanaan velipojan ja omaa ässää tuli ajettua vuorotellen ja eroa tuntu kanssa olevan. Ei kyllä tullu koskaan vaihdeltua osia ristiin mutta sellanen ero ainakin oli että tuossa omassa(laiskemmassa) exässä oli jakoketju ihan vaihtorajalla. Ei tullu kyllä vaihdettua että ois selvinny et mitenkä vaikutti.
Venyneestä jakoketjusta ja sen aiheuttamista harmeista kyllä on ollu täälläkin juttua.
SAAB 99 -83 GL