MOI! Onko kenelläkään muulla kokemuksia. Minun lämppäri vaihdettiin takuuseen, kun se oli 1v ja 2 kk vanha, ajettu 75000 km, eikä "metriäkään kaupungissa". Lakkasi vain toimimasta, kun pakkasta oli 27 astetta, eikä siitä sitten enää vironnut. Tilanne ei kuitenkaan paljoakaan korjaantunut, sillä nyt on uusittu lämmitinkin ihan jumissa. Kilometrejä on tullut 100 000 lisää, mutta toimintahäiriöt tulivat jo alle 50 000 km:n käytöllä. Epäilen että vika on muualla. koska tämä on minulle eka polttoaineella toimimaton lämmitin. Toimivista Webastoista on noin 1 000 000 km kokemus kolmessa autossa. Akkuongelmia on ollut kaikkien kanssa aina, kunne s on vaihdettu noin 80 Ah akku.
Kysyjänä Marri Similä
Hiukan offtopic, mutta 3.0TiD:ssä on aivan sikamaisen työn takana vaihtaa polttoainekäyttöinen lämmitin, mm. jarrutehostin ja hydrauliikkayksikkö ym. pois, melkein päivän homma irroittaa ja asentaa...
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
LR kirjoitti:Hiukan offtopic, mutta 3.0TiD:ssä on aivan sikamaisen työn takana vaihtaa polttoainekäyttöinen lämmitin, mm. jarrutehostin ja hydrauliikkayksikkö ym. pois, melkein päivän homma irroittaa ja asentaa...
On ahtaassa paikassa, mutta ei tarvitse poistaa. Homma onnistuu osaavalta asentajalta alle puoleen siitä mitä ohjeaika ( 6h ).
Nämä eberit tuntuvan olevan tuomiopäivän vehkeitä joiden ongelmaton käyttöikä on lyhyehkö.
Lisää 9-5 TID infoa, siis tarkennuksia, kun alkoi tuo toimimattomuus suututtaa. 8.1.2006 - Valitin, ettei lämmitin toimi, vaan tulee sankka savu auton alta.
9.1.2006 - 60 000 km huolto, lämmittimen vikakoodi B0484, tilattu uusi lämmitin.
20.1.2006 - 65 439 km Auto ei meinannut käynnistyä, kun lämmitin ei ollut toiminut, pakkas-ta 27 astetta
26.1.2006 - 66 412 km Vaihdettu takuuseen uusi lämmitin Ebersprächer, syy litistynyt polttoaineputki, joka on nokeennuttanut polttimen.
19.2.2007 -119 509 km, 120 000 km huolto, jossa valitin, että lämmitin savuttelee, mutta mitään vikakoodia ei löytynyt
150 000 km huolto oli niin lämpöiseen aikaan, että en varmaan silloin ole aiheesta puhunut.
7.11.2006 - 104 486 km Uusi akku, 74 Ah, syy oli, ettei lämmitin käynnistynyt. Kaikki mittarit näyttivät, että alkuperäinen akku on 100 % kunnossa.
4.12.2007 - 164103 km Uusi akku, kun ei lämmitin käynnistynyt. Jälleen kaikki mittarit näyttivät, että akku on 100 % kunnossa. Akulla on ajettu vain alle 60 000 km. Laitoin akun Opel Rekordiin, vm 67, 3 litran suora kuutonen, joka käynnistyi hyvin joulun aluksen 2 viikoa, jos tosin ei paljoa pakkastakaan ollut.
Saabin lämmitin käynnistyi, mutta savutti aika ajoin kovasti.
Nyt mennään taas lämmittimen vaihtoon. Takuusta takuulla tapellaan. Vikakoodi kertoo, että puhallin on rikki, ohjainkortti on rikki ja sytytin ei toimi.
Eberin Marrko Niemi Wihurilta kertoi, että viime talvena huoltoasemat ovat sekottaneen kesä ja talvi naftaa, jolloin imusiivilä on tukkeutunut parafiinilla. Tämäkin nyt sitten tarkastetaan.
Terveisin Martti Similä
Muutama viikko sitten eberin osia paikallisesta merkkiliikkeestä ostaessani ihmettelin niiden huonoa saatavuutta. Myyjä kertoi etteivät he korjaa lämmittimiä vaan vaihtavat viallisen uuteen, kuulemma pitää antaa puolen vuoden korjaamotakuu ja yleensä korjattu lämmitin ei toimi tuota aikaa. Kyselin mihinkähän ne vialliset sitten menevät. (niistähän saisi pikku fiksauksella toimivia pelejä) Ei osannut varmaksi sanoa epäili, että roskiin.
Saab 9-3 2.2Tid -99 475tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi