Kysyjänä Marri Similä
9-5 TID ja naftalla toimimaton lämmitin
9-5 TID ja naftalla toimimaton lämmitin
Kysyjänä Marri Similä
Re: 9-5 TID ja naftalla toimimaton lämmitin
Hiukan offtopic, mutta 3.0TiD:ssä on aivan sikamaisen työn takana vaihtaa polttoainekäyttöinen lämmitin, mm. jarrutehostin ja hydrauliikkayksikkö ym. pois, melkein päivän homma irroittaa ja asentaa... 
			
			
									
									Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
						-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Re: 9-5 TID ja naftalla toimimaton lämmitin
On ahtaassa paikassa, mutta ei tarvitse poistaa. Homma onnistuu osaavalta asentajalta alle puoleen siitä mitä ohjeaika ( 6h ).LR kirjoitti:Hiukan offtopic, mutta 3.0TiD:ssä on aivan sikamaisen työn takana vaihtaa polttoainekäyttöinen lämmitin, mm. jarrutehostin ja hydrauliikkayksikkö ym. pois, melkein päivän homma irroittaa ja asentaa...
Nämä eberit tuntuvan olevan tuomiopäivän vehkeitä joiden ongelmaton käyttöikä on lyhyehkö.
Re: 9-5 TID ja naftalla toimimaton lämmitin
Lisää 9-5 TID infoa, siis tarkennuksia, kun alkoi tuo toimimattomuus suututtaa. 8.1.2006 - Valitin, ettei lämmitin toimi, vaan tulee sankka savu auton alta.
9.1.2006 - 60 000 km huolto, lämmittimen vikakoodi B0484, tilattu uusi lämmitin.
20.1.2006 - 65 439 km Auto ei meinannut käynnistyä, kun lämmitin ei ollut toiminut, pakkas-ta 27 astetta
26.1.2006 - 66 412 km Vaihdettu takuuseen uusi lämmitin Ebersprächer, syy litistynyt polttoaineputki, joka on nokeennuttanut polttimen.
19.2.2007 -119 509 km, 120 000 km huolto, jossa valitin, että lämmitin savuttelee, mutta mitään vikakoodia ei löytynyt
150 000 km huolto oli niin lämpöiseen aikaan, että en varmaan silloin ole aiheesta puhunut.
7.11.2006 - 104 486 km Uusi akku, 74 Ah, syy oli, ettei lämmitin käynnistynyt. Kaikki mittarit näyttivät, että alkuperäinen akku on 100 % kunnossa.
4.12.2007 - 164103 km Uusi akku, kun ei lämmitin käynnistynyt. Jälleen kaikki mittarit näyttivät, että akku on 100 % kunnossa. Akulla on ajettu vain alle 60 000 km. Laitoin akun Opel Rekordiin, vm 67, 3 litran suora kuutonen, joka käynnistyi hyvin joulun aluksen 2 viikoa, jos tosin ei paljoa pakkastakaan ollut.
Saabin lämmitin käynnistyi, mutta savutti aika ajoin kovasti.
Nyt mennään taas lämmittimen vaihtoon. Takuusta takuulla tapellaan. Vikakoodi kertoo, että puhallin on rikki, ohjainkortti on rikki ja sytytin ei toimi.
Eberin Marrko Niemi Wihurilta kertoi, että viime talvena huoltoasemat ovat sekottaneen kesä ja talvi naftaa, jolloin imusiivilä on tukkeutunut parafiinilla. Tämäkin nyt sitten tarkastetaan.
Terveisin Martti Similä
			
			
									
									
						9.1.2006 - 60 000 km huolto, lämmittimen vikakoodi B0484, tilattu uusi lämmitin.
20.1.2006 - 65 439 km Auto ei meinannut käynnistyä, kun lämmitin ei ollut toiminut, pakkas-ta 27 astetta
26.1.2006 - 66 412 km Vaihdettu takuuseen uusi lämmitin Ebersprächer, syy litistynyt polttoaineputki, joka on nokeennuttanut polttimen.
19.2.2007 -119 509 km, 120 000 km huolto, jossa valitin, että lämmitin savuttelee, mutta mitään vikakoodia ei löytynyt
150 000 km huolto oli niin lämpöiseen aikaan, että en varmaan silloin ole aiheesta puhunut.
7.11.2006 - 104 486 km Uusi akku, 74 Ah, syy oli, ettei lämmitin käynnistynyt. Kaikki mittarit näyttivät, että alkuperäinen akku on 100 % kunnossa.
4.12.2007 - 164103 km Uusi akku, kun ei lämmitin käynnistynyt. Jälleen kaikki mittarit näyttivät, että akku on 100 % kunnossa. Akulla on ajettu vain alle 60 000 km. Laitoin akun Opel Rekordiin, vm 67, 3 litran suora kuutonen, joka käynnistyi hyvin joulun aluksen 2 viikoa, jos tosin ei paljoa pakkastakaan ollut.
Saabin lämmitin käynnistyi, mutta savutti aika ajoin kovasti.
Nyt mennään taas lämmittimen vaihtoon. Takuusta takuulla tapellaan. Vikakoodi kertoo, että puhallin on rikki, ohjainkortti on rikki ja sytytin ei toimi.
Eberin Marrko Niemi Wihurilta kertoi, että viime talvena huoltoasemat ovat sekottaneen kesä ja talvi naftaa, jolloin imusiivilä on tukkeutunut parafiinilla. Tämäkin nyt sitten tarkastetaan.
Terveisin Martti Similä
Re: 9-5 TID ja naftalla toimimaton lämmitin
Muutama viikko sitten eberin osia paikallisesta merkkiliikkeestä ostaessani ihmettelin niiden huonoa saatavuutta. Myyjä kertoi etteivät he korjaa lämmittimiä vaan vaihtavat viallisen uuteen, kuulemma pitää antaa puolen vuoden korjaamotakuu ja yleensä korjattu lämmitin ei toimi tuota aikaa. Kyselin mihinkähän ne vialliset sitten menevät. (niistähän saisi pikku fiksauksella toimivia pelejä) Ei osannut varmaksi sanoa epäili, että roskiin.
			
			
									
									Saab 9-3 2.2Tid -99 475tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi
						Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi
Re: 9-5 TID ja naftalla toimimaton lämmitin
Enpä ole heittänyt yhtään roskikseen vaik niitä aika kasa onkin kertynyt, viimesin 08 S-S lämmitin...