Imuvuoto vai ? Ongelma ratkaistu, dumppi veke :D
Re: Imuvuoto vai ?
Ilmamassamittaria.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
ai että ilmamassamittari olisi rikki
tossa kun vaparia asentelin jokunen päivä sitten niin tarkistin sen silloin ja näytti puhtaalta ja asialliselta.

Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Mutta onko se "Immu" sitä enääFamnium kirjoitti:tossa kun vaparia asentelin jokunen päivä sitten niin tarkistin sen silloin ja näytti puhtaalta ja asialliselta.

Ilmaantuivatko käyntiongelmat vv-suodattimen asennuksen jälkeen ja jos, niin paljonko annostelit suodatinöljyä jos annostelit?
ei ilmaantunut vv:n jälkeen, ennestään tyhjäkäynti seilasi eestakas, ei nyt haittaa mutta hiukan rasittaa.
kun mulla on automaattilaatikko ja jos pysähtyy valoihin jarrua pitäen pohjassa D vaihde päällä ollessa tyhjis ei seilaa yhtään, mutta jos laittaa N tai P niin johan seilaa ja pahimmassa tapauksessa sammuu kokonaan.
kun mulla on automaattilaatikko ja jos pysähtyy valoihin jarrua pitäen pohjassa D vaihde päällä ollessa tyhjis ei seilaa yhtään, mutta jos laittaa N tai P niin johan seilaa ja pahimmassa tapauksessa sammuu kokonaan.
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Volvo V70 2.5T AWD ´98
-
- "Hölösuu"
Niin eikös tässä ole "tyhjäkäyntimoottori". Tuli vain mieleen, etä jos on sädetty esim kaasuläpästä tyhjäkäyntiä, niin sekaisin tuo kai menee. En varmaksi tiedä.
Mulla on itellä semmosta vikaa ollu, et alkaa tyhjäkäynti seilaamaa, vippailee n. 300-500 rundia. Kaasun polkaisu on välillä auttanut asiaan, ja seilaus on asettunut. Vikaa ei ole esiintynyt enään, enkä muuta ole tuohon vaihtanut kuin 3" röttelön ja ilmansuodattimen...
Itsehän kiireispäissäni asensin omaan autooni ns koteloidun tuninkisuotimen, kun sattui olemaan käsillä. Oli ihan fiasko. Veti ittensä ihan tukkoon muutaman tonnin jälkeen, bensaa paloi ja ei kulkenut. Ja siis uusi putsari ja jo tokeni....
Mulla on itellä semmosta vikaa ollu, et alkaa tyhjäkäynti seilaamaa, vippailee n. 300-500 rundia. Kaasun polkaisu on välillä auttanut asiaan, ja seilaus on asettunut. Vikaa ei ole esiintynyt enään, enkä muuta ole tuohon vaihtanut kuin 3" röttelön ja ilmansuodattimen...
Itsehän kiireispäissäni asensin omaan autooni ns koteloidun tuninkisuotimen, kun sattui olemaan käsillä. Oli ihan fiasko. Veti ittensä ihan tukkoon muutaman tonnin jälkeen, bensaa paloi ja ei kulkenut. Ja siis uusi putsari ja jo tokeni....
Viimeksi muokannut 900turbo3d, Pe Maalis 14, 2008 20:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Mitä nyt kahdenkymmenen vuoden takaa muistelen, niin kyllä tietty seilaus on noissa ollut ihan ominaisuutenakin ihan uudesta lähtien. Mutta ei tietenkään siihen mittaan asti, että sammuu.
Eikös noissa ole kytkin, joka korottaa tyhjäkäyntiä, kun jokin ajovaihde (R, D, 3,2,1) on päällä?
Eikös noissa ole kytkin, joka korottaa tyhjäkäyntiä, kun jokin ajovaihde (R, D, 3,2,1) on päällä?
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Ei se säätö kai sekaisin mene jos perustyhjäkäynti on liian kova, mutta ongelmaa voi esim. tulla jos tuon takia ei mene läppäkytkin kiinni tyhjäkäyntiasennossa, tuolloin tyhjäkäyntimoottoria ei edes ohjata. Tosin silloin pitäisi tyhjäkäynnin olla sitten se mihin on säädetty läpästä.900turbo3d kirjoitti:Tuli vain mieleen, etä jos on sädetty esim kaasuläpästä tyhjäkäyntiä, niin sekaisin tuo kai menee.
Kannattaa mitata, että läppäkytkin toimii oikein (reunimmaiset koskettimet yhteydessä keskinapaan, toinen toisessa ääriasennossa, toinen toisessa). Ja varmistaa että tyhjäkäyntimoottorin alla maadoituspiste johon ne pari johtoa tulee, on puhdas. Ja että imusarja on kunnolla maadoitettu, esim. pyöräyttämällä imusarjan kiinnitysmutteria tai mittaamalla jännite-eroa imusarjan maadoituspisteen ja esim. akun miinusnavan välitä.
Tuolla ohjeita perustyhjäkäynnin säätöön LH2.2:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?p=46256#46256
Tuolta kun luet kaikki minun kirjoittamani topicit ja tuon alta minun linkittämistäni toisista topiceista minun kirjoittamani topicit, niin alkaa olla jo kohtalaisesti tietoa hankittuna aiheesta: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 82#p501882
Sikäli kun lukeminen kiinnostaa.
Ei tyhjäkäynnissä normaalisti P:llä tai N:llä juuri 10-30 r/min isompaa vaeltelua saa olla edes lämpimällä koneella.
Ajovaihteella tietystikin on tyhjäkäynnin korotus samoin kuin ilmastoinnin kompressorin käynnistyessä vielä isompi korotus, mutta nythän vaivat oli P:llä tai N:llä.
Viimeksi muokannut jus, Pe Maalis 14, 2008 20:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
On.Juha96 kirjoitti:
Mutta ei minulla ainakaan ole yksikään "ehjä" mylly soutanut tyhjäkäyntiä.
Tuo mitä "99turbo3d" kertoi viittaa kaasuläpän jumimiseen, tai läppäkytkimeen.
Minä tutkisin myös tuon kaasuläpän perussäädön, sieltä on ihan hyvin voitu joskus säätää tyhjäkäyntiä. Mitä ei tietenkään saisi tehdä.
Toinen mitä itse tekisin, niin viskaisin tuon vv-suodattimen mäjelle. Kukaan ei ole voinut osoittaa että se olisi parempi kuin tonnarin oma suodatin, joka on itsessään jo hyvä.
No, joo "jus" kerkesi jo kommentoida hieman samaan suuntaan

"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
ahaa, huomenna tulostan paperin autolle mukaan ja käyn kaikki läpi.
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Voiko ko imuvuoto johtua jos putkisto vuotaa, ahtimen vierestä kuuluu ihmeellistä räpätystä, en vain osaa paikallistaa mistä.. ja kun heiluttelin jotain letkuja siinä niin auto ei sammunut kuten yleensä tekee vaan sinnittelin hetken kauemman käynnissä.
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Kylmänä koneen tyhjäkäynti seilaa niin paljon että sammuu, lämpöisenä seilaa huomattavasti vähemmän, mitä tämä enteilee, onko tuo di kasetti kunnossa ?
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Volvo V70 2.5T AWD ´98
tyhjäkäyntiventtiilin puhdistin juuri, tarkoitatko sitä, jollet niin missä se moottori sijaitsee ?
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Volvo V70 2.5T AWD ´98
ahaa, ihmetyttää vain kun tyhjäkäynti moottori oli niin puhdas kun putsasin sitä, kaippa se pitää sillä kokeilla, hakea purkaamolta vaikka.
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Mitkä seikat vaikuttaa tohon tyhjäkäyntimoottoriin, eli onko ne kaikki samanlaisia, vai onko tähän mun pirssiin vain se yksi ja ainoa oma malli.
auto on 9000cd 2.0TA vm88
auto on 9000cd 2.0TA vm88
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Nyt löytyi luultavimmin syyllinen tähän kaikkeen.
Ilmansuodattimelta tuleva paksu pyöreä letku joka menee suoraan ahtimeen, ja juuri ennen ahdinta mustasta putkesta nousee suoraan ylöspäin joku kapeampi putki, ja sen juuressa oli pieni murtuma, korjasin tilapäisesti kumin massalla ja kiristyssiteillä, ja mömmöjen kuivuttua käyn kokeilemassa oliko vika siinä, kun oli tarkkaan katsottuna suihkinut pisaroittain öljyä siitä kohtaa..
haen toki uuden putken siihen jos vika oli siinä, vaikka kestäisi tuo paikkauskin mutta paras pelata varman päälle.
Ilmansuodattimelta tuleva paksu pyöreä letku joka menee suoraan ahtimeen, ja juuri ennen ahdinta mustasta putkesta nousee suoraan ylöspäin joku kapeampi putki, ja sen juuressa oli pieni murtuma, korjasin tilapäisesti kumin massalla ja kiristyssiteillä, ja mömmöjen kuivuttua käyn kokeilemassa oliko vika siinä, kun oli tarkkaan katsottuna suihkinut pisaroittain öljyä siitä kohtaa..
haen toki uuden putken siihen jos vika oli siinä, vaikka kestäisi tuo paikkauskin mutta paras pelata varman päälle.
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Volvo V70 2.5T AWD ´98