Alipaineletkuista
Alipaineletkuista
Ensinnäkin onko jollai kaaviota kuvana noista miten nuo alipaineletkut kuuluu mennä tuolla, autona -91 9000 B234L.
http://i161.photobucket.com/albums/t227 ... 1205682883 - Kuuluisiko tuon vihreän letkun mennä jonnekkin? Jonkinsortin tulppa nyt päässä ja yksi takaiskuventtiili välissä. Päästää kyllä puhaltamalla ilmaa hiukan läpi.
http://i161.photobucket.com/albums/t227 ... 1205683203 - Tuon alipaine letkun kuuluisi kiertää varmaankin tuon kautta missä on tuo iso pultti laitettu. Tällä hetkellä ei kierrä ja onko siitä jotain haittaa? Sitten kun tuosta imusarjan päästä lähtee tuo lyhyt letku niin seon tulpattu kun näkyy kuvassakin, pitäisikö sen mennä siitä johonki vai?
http://i161.photobucket.com/albums/t227 ... 1205682883 - Kuuluisiko tuon vihreän letkun mennä jonnekkin? Jonkinsortin tulppa nyt päässä ja yksi takaiskuventtiili välissä. Päästää kyllä puhaltamalla ilmaa hiukan läpi.
http://i161.photobucket.com/albums/t227 ... 1205683203 - Tuon alipaine letkun kuuluisi kiertää varmaankin tuon kautta missä on tuo iso pultti laitettu. Tällä hetkellä ei kierrä ja onko siitä jotain haittaa? Sitten kun tuosta imusarjan päästä lähtee tuo lyhyt letku niin seon tulpattu kun näkyy kuvassakin, pitäisikö sen mennä siitä johonki vai?
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
#2819
Re: Alipaineletkuista
Kuuluisi mennä imusarjaan. Takaiskuventtiilin kuuluu olla niin päin että venttiilikopasta pääsee ilma virtaamaan imusarjaan, mutta imusarjasta ei venttiilikoppaan.nahkis kirjoitti:http://i161.photobucket.com/albums/t227 ... 1205682883 - Kuuluisiko tuon vihreän letkun mennä jonnekkin? Jonkinsortin tulppa nyt päässä ja yksi takaiskuventtiili välissä. Päästää kyllä puhaltamalla ilmaa hiukan läpi.
Juu. Tuo letku auttaa moottorin huohotuksen toimimista tyhjäkäynnillä olennaisesti.http://i161.photobucket.com/albums/t227 ... 1205683203 - Tuon alipaine letkun kuuluisi kiertää varmaankin tuon kautta missä on tuo iso pultti laitettu. Tällä hetkellä ei kierrä ja onko siitä jotain haittaa?
Sitten kun tuosta imusarjan päästä lähtee tuo lyhyt letku niin seon tulpattu kun näkyy kuvassakin, pitäisikö sen mennä siitä johonki vai?
http://www.jus.liitin.net/saab/tmp/9000_alipaine-91.pdf
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Alipaineletkuista
Tuo selvensi jo paljon asiaa, kiitoksia.
Tämä selvä, se mikä tuohon pultin tilalle kuuluu alunperin saanee jostain romuttamolta/saabilta ostettua? Eli sellainen T-haara kaiketi pitäisi olla?
Tarkennuksena tuohon vielä että mihinpäin imusarjaa tuo alunperin kuuluu?jus kirjoitti:Kuuluisi mennä imusarjaan. Takaiskuventtiilin kuuluu olla niin päin että venttiilikopasta pääsee ilma virtaamaan imusarjaan, mutta imusarjasta ei venttiilikoppaan.nahkis kirjoitti:http://i161.photobucket.com/albums/t227 ... 1205682883 - Kuuluisiko tuon vihreän letkun mennä jonnekkin? Jonkinsortin tulppa nyt päässä ja yksi takaiskuventtiili välissä. Päästää kyllä puhaltamalla ilmaa hiukan läpi.
http://i161.photobucket.com/albums/t227 ... 1205683203 - Tuon alipaine letkun kuuluisi kiertää varmaankin tuon kautta missä on tuo iso pultti laitettu. Tällä hetkellä ei kierrä ja onko siitä jotain haittaa?Juu. Tuo letku auttaa moottorin huohotuksen toimimista tyhjäkäynnillä olennaisesti.
Tämä selvä, se mikä tuohon pultin tilalle kuuluu alunperin saanee jostain romuttamolta/saabilta ostettua? Eli sellainen T-haara kaiketi pitäisi olla?
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
#2819
Re: Alipaineletkuista
Otat sen paksun pultin pois imusarjasta, ja laitat sen irtonaisen letkun, joka ensimmäisessä kuvassa makaa DI-kasetin päällä, kulmanippoineen sinne pultin tilalle. Ei tarvita T-nippaa jos ei ole samaan reikään muita letkuja liittymässä. Jos pultti on pilannut reiässä olevan läpivientikumin, hanki uusi läpivientikumi.nahkis kirjoitti:Tarkennuksena tuohon vielä että mihinpäin imusarjaa tuo alunperin kuuluu?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Alipaineletkuista
Tämä selvä.jus kirjoitti:Otat sen paksun pultin pois imusarjasta, ja laitat sen irtonaisen letkun, joka ensimmäisessä kuvassa makaa DI-kasetin päällä, kulmanippoineen sinne pultin tilalle. Ei tarvita T-nippaa jos ei ole samaan reikään muita letkuja liittymässä. Jos pultti on pilannut reiässä olevan läpivientikumin, hanki uusi läpivientikumi.nahkis kirjoitti:Tarkennuksena tuohon vielä että mihinpäin imusarjaa tuo alunperin kuuluu?
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
#2819
Re: Alipaineletkuista
Imusarjan letkuliittymän läpivientikumi Motonetissa 27-1721 2,90 eur
Saabilla 7515208, ~5 eur.
Huohotusputken venttiilikopan läpivientikumi Motonetissa 27-0100 2,02 eur
Saabilla 9549593, ~5 eur.
Motonetin osissa ainakin aiemmin kumilaatu bensaa ja öljyä kestämätön, muutaman kuukauden ajoilla mustaksi niljakkaaksi purukumiksi, eikä nipat pysy paikallaan. Liekö siinä syy siihen että on alettu laittaa sähköjohtoa ja pultteja letkunippojen tilalle
Saabin tiskiltä haetuissa osissa kumilaatu napakampi, kestää useita useita vuosia.
Vrt keskustelu http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 43#p198643
Jos takaiskuventtiili on rikki, motonetin vaihtoehto lienee
Takaiskuväliventt Diesel Ø6mm 19-0305 7,90 eur
Saabin vaihtoehto 8189564 $21,00
Speedparts/PCS:n vaihtoehto 51,1313 49 kr
Saabilla 7515208, ~5 eur.
Huohotusputken venttiilikopan läpivientikumi Motonetissa 27-0100 2,02 eur
Saabilla 9549593, ~5 eur.
Motonetin osissa ainakin aiemmin kumilaatu bensaa ja öljyä kestämätön, muutaman kuukauden ajoilla mustaksi niljakkaaksi purukumiksi, eikä nipat pysy paikallaan. Liekö siinä syy siihen että on alettu laittaa sähköjohtoa ja pultteja letkunippojen tilalle
Saabin tiskiltä haetuissa osissa kumilaatu napakampi, kestää useita useita vuosia.
Vrt keskustelu http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 43#p198643
Jos takaiskuventtiili on rikki, motonetin vaihtoehto lienee
Takaiskuväliventt Diesel Ø6mm 19-0305 7,90 eur
Saabin vaihtoehto 8189564 $21,00
Speedparts/PCS:n vaihtoehto 51,1313 49 kr
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Alipaineletkuista
Voisiko joku laittaa laikkien alipaineletkujen koot? Mittaisin kyllä itse, mutta kun tönäri on 450km päässä, eikä muutakaan mittaa taida olla. Jos ja kun joku on uusinut kaikki letkut, tai tietää kuinka paljon mitäkin letkua tarvitaan, niin tieto olisi tarpeen ettei tule ostettua liikaa/liian vähän.
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Re: Alipaineletkuista
Mitenköhän mulla ilma liikkuu mihinkään suuntaan ku taitaa olla kyseinen letku täynnä öljyä(no ei täynnä mutta kuitenkin...)? Vai onko normaalia?Kuuluisi mennä imusarjaan. Takaiskuventtiilin kuuluu olla niin päin että venttiilikopasta pääsee ilma virtaamaan imusarjaan, mutta imusarjasta ei venttiilikoppaan.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Alipaineletkuista
Mikä merkitys on tarvikeahtomittarin mukana tulleella t-haaralla, josta yks haara on kuristettu? Olin laittanu semmosen imusarjan, by-passin ja painemittareiden väliin, en tiedä mikä letku oli kuristetussa haarassa
Nyt laitoin normaalin jatkon imusarjan ja by-passin väliin ja jätin mittarit pois. Voiko tuota t-haaraa käyttää ja laittaa se kuristettu haara painemittareille?
Nyt laitoin normaalin jatkon imusarjan ja by-passin väliin ja jätin mittarit pois. Voiko tuota t-haaraa käyttää ja laittaa se kuristettu haara painemittareille?
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Re: Alipaineletkuista
Eikös kuristus ole juuri tarkoitettu mittarille menevään letkuun? Käsittääkseni sen tarkoitus on vaimentaa osoittimen liian nopeita heilahteluita tms.t8 kirjoitti:Mikä merkitys on tarvikeahtomittarin mukana tulleella t-haaralla, josta yks haara on kuristettu? Olin laittanu semmosen imusarjan, by-passin ja painemittareiden väliin, en tiedä mikä letku oli kuristetussa haarassa
Nyt laitoin normaalin jatkon imusarjan ja by-passin väliin ja jätin mittarit pois. Voiko tuota t-haaraa käyttää ja laittaa se kuristettu haara painemittareille?
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Re: Alipaineletkuista
noin itsekin päättelin. täytyy laittaa vaan takaisin se haara. oli aiemmin ollut tuo "kuristus" jossain muussa letkussa, kun ylimääräinen ääni kiihdytyksissä hävisi
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Re: Alipaineletkuista
Kysytäänpäs samassa ketjussa: mihin menee vuoden -90 2.0 vaparitonnarissa imusarjalta lähtevä letku, joka näyttäisi menevän apukuskin lokarin sisään?
Rupesin nääs selvittelemään nuita letkuja seilaavan ja kohonneen tyhjäkäynnin takia(tämä siis kuumalla koneella).
Rupesin nääs selvittelemään nuita letkuja seilaavan ja kohonneen tyhjäkäynnin takia(tämä siis kuumalla koneella).
#4002