Aluvanteen maalaus ja sen kesto käytössä
Aluvanteen maalaus ja sen kesto käytössä
Pitäisi piakkoin maalauttaa vannesarja (ei oikomishoitoja vaan vain maalipinta vaurioita) ja nyt kyselisin kokemuksia maalauksen kestävyydestä. Ainakin osalla foorumilaisista on juttujen mukaan jo pidemmän aikaa sitten korjattuja ja/tai maalattuja vanteita. PK-seudulla maalaushommat hoituvat foorumitietojen mukaan ainakin Järvenpään Amrif:ssä mutta muistakin otetaan vinkkejä vastaan.
Miten maalattu vanteesi on kestänyt "arkikäytössä" vai onko uusi maalipinta aivan alkuperäisen veroinen?
Firon
Miten maalattu vanteesi on kestänyt "arkikäytössä" vai onko uusi maalipinta aivan alkuperäisen veroinen?
Firon
Re: Aluvanteen maalaus ja sen kesto käytössä
Mie olen kaksi kertaa maalauttanut vanteet. Ekat oli Sunburstit joihin tuli mun mielestä sopiva pinta mutta myin ne pois tykkivanteiden alta. Ne tykkivanteet maalautin siis myös ja niissä ei ole näkynyt mitään ihmeellistä. Molemmat sarjat hioin itse (setän opastuksella). Noihin tykkivanteisiin tuli "pientä" jälkeä, kun ajoin tiellä olleeseen kiveen mutta muuten maali kesti vanteen oikaisun. Siihen taitaa vaikuttaa se, että vanteen maali ja lakka on Sikkensin. Sillä pystyy maalaamaan vaikka pressuja.
Tässä näkyy tämä jälkimmäisten "eksoottinen" hopean vihreä sävy.

Tässä näkyy tämä jälkimmäisten "eksoottinen" hopean vihreä sävy.

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
..kuten kenen tahansa valmistajan värillä.dimebak kirjoitti: Siihen taitaa vaikuttaa se, että vanteen maali ja lakka on Sikkensin. Sillä pystyy maalaamaan vaikka pressuja.

Olen vain kuullut, että Sikkensin maalit olisi tässä parhaimpia.Tri-Lo kirjoitti:..kuten kenen tahansa valmistajan värillä.dimebak kirjoitti: Siihen taitaa vaikuttaa se, että vanteen maali ja lakka on Sikkensin. Sillä pystyy maalaamaan vaikka pressuja.
-dimebak-
Kuuleehan sitä...sun tätä.dimebak kirjoitti:Olen vain kuullut, että Sikkensin maalit olisi tässä parhaimpia.Tri-Lo kirjoitti:..kuten kenen tahansa valmistajan värillä.dimebak kirjoitti: Siihen taitaa vaikuttaa se, että vanteen maali ja lakka on Sikkensin. Sillä pystyy maalaamaan vaikka pressuja.

Kun vanteita maalataan, ei tarvitse lisäaineita kuten pressua maalatessa. Pelkkä pintamaali ei ole elastinen. 

samakaitsensitteonniinväliä, millä ajaa
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
Juuri niin. Tai no onhan se, muttei tarpeeksi.är.jii kirjoitti:Kun vanteita maalataan, ei tarvitse lisäaineita kuten pressua maalatessa. Pelkkä pintamaali ei ole elastinen.
Talvikäytössä olevat GB tykit hioin käsin paperilla ja maalasin käläkälä pohjamaalilla ja vannehopeella vuonna 2001. Nyt ku katoin vanteita, niin muutamista kohdista on päässy kosteus läpi ja on päässyt syntymään hapettumaa. Sanoisin, että riippuen käytöstä, maalauksen voi tehdä halvallakin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Kuulin tämän automaalari-setältäni.Tri-Lo kirjoitti:Kuuleehan sitä...sun tätä.dimebak kirjoitti:Olen vain kuullut, että Sikkensin maalit olisi tässä parhaimpia.
-dimebak-
jauhemaalaus on kanssa pysyny hyvin kiinni.
Saab 9000 Aero -93
Mikä on paras paikka Tampereella maalauttaa Super Aerot?
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
Aiheeseen hieman lähemmin palatakseni... Parit Viggenin alla olevat maalatut vanteet on foorumissakin ollut esillä. Onkos omistajasta/nimimerkistä tietoa niin voisi kysellä suoraan missä on maalattu ja miten ovat kestäneet.PK-seudulla maalaushommat hoituvat foorumitietojen mukaan ainakin Järvenpään Amrif:ssä mutta muistakin otetaan vinkkejä vastaan.
Firon
Olisko Paden Viggen? http://www.garaget.org/?car=61
Parit vannesetit on tullu maalautettua ja hyvin on homma toiminu molempina kertoina.
Ensimmäiset OZin vanteet ( http://www.garaget.org/?car=61&image=23687) maalautin B&T Automaalaamossa Juvanmalmilla. Hintaa kertyi muistaakseni vaan €50,-/kiekko ja jälkeen olin todella tyytyväinen. Pari kesää maali kesti todella hyvin joitain kiveniskemiä lukuun ottamatta, niitä kun taitaa tulla joka tapauksessa jokunen maalista ja maalaamosta riippumatta. Myöhemmin parin puolan kohdalta maali pääsi hieman lohkeilemaan mutta kyse oli edelleen ihan parista paikasta ja pienistä alueista. Hyvin tyytyväinen olin kuitenkin työhön tuolla.
Ensimmäiset OZin vanteet ( http://www.garaget.org/?car=61&image=23687) maalautin B&T Automaalaamossa Juvanmalmilla. Hintaa kertyi muistaakseni vaan €50,-/kiekko ja jälkeen olin todella tyytyväinen. Pari kesää maali kesti todella hyvin joitain kiveniskemiä lukuun ottamatta, niitä kun taitaa tulla joka tapauksessa jokunen maalista ja maalaamosta riippumatta. Myöhemmin parin puolan kohdalta maali pääsi hieman lohkeilemaan mutta kyse oli edelleen ihan parista paikasta ja pienistä alueista. Hyvin tyytyväinen olin kuitenkin työhön tuolla.