3.0 TiD

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
baasenar
"Hölösuu"

Re: 3.0 TiD

Viesti Kirjoittaja baasenar »

9-5T kirjoitti:
baasenar kirjoitti:Tämän päivän tekniikkaa ajatellen tuo GM:n 3.0 TiD on jo aika lailla vanhahtava.
Eihän sitä ole enää vuosiin ollut tarjollakaan mutta mikä siinä on vanhahtavaa?
No, sanotaan vaikka että nuo pollet taitavat olla jo vanhahtavia niissä moottoreissa. :wink:
Saab mennen tullen
-Rane-
9-3Tid
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

baasenar kirjoitti: No, sanotaan vaikka että nuo pollet taitavat olla jo vanhahtavia niissä moottoreissa. :wink:
Hyvin tuolla on liikenteen mukana ehtinyt. Terveisiä vaan hesaan vanhalle 300E-24 coupe mesekuskille.
Pikkudiisel puhkuu vakiona n. 190hp/400nm konetehoja.
baasenar
"Hölösuu"

Koneesta otettava teho määrä ei tee siitä vanhahtavaa[/quote]

No "vanhahtava" on tietysti väärä termi asian ilmaisuun,
mutta kyllä se vaan uskomattoman monelle mieskuljettajan luonnolle ottaa, jos joku 2-litranen diisseliskoda (tosin VW:n tekniikalla) tän 3.0 TiD:n kiihdytyksessä kepittää!! 8O 8O Ainakin suoritusarvot paperilla näyttävät näin olevan.
Saab mennen tullen
-Rane-
Petter
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Petter »

BMW:n kolmelitraisessa diiselissä on tehoa 210kW/286hv ja vääntöä 580 Nm. Onhan se 3.0 TiD:n 130kW/176hv /350 Nm siihen nähden "vanhahtava".
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
Saappi Kuski
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

baasenar kirjoitti:kyllä se vaan uskomattoman monelle mieskuljettajan luonnolle ottaa, jos joku 2-litranen diisseliskoda (tosin VW:n tekniikalla) tän 3.0 TiD:n kiihdytyksessä kepittää!! 8O 8O.
Olisi hauska keskustella tuollaisen ihmisen kanssa että onko tuo enemmän ongelma kun haetaan yhtä nopeaa aika-ajokierrosta vaiko pidemmissä vedoissa. Oikeammin tuo on kyllä asia josta pitäisi jutella lääkärin kanssa.
9000CS 2,3
baasenar
"Hölösuu"

Saappi Kuski kirjoitti:
baasenar kirjoitti:kyllä se vaan uskomattoman monelle mieskuljettajan luonnolle ottaa, jos joku 2-litranen diisseliskoda (tosin VW:n tekniikalla) tän 3.0 TiD:n kiihdytyksessä kepittää!! 8O 8O.
Olisi hauska keskustella tuollaisen ihmisen kanssa että onko tuo enemmän ongelma kun haetaan yhtä nopeaa aika-ajokierrosta vaiko pidemmissä vedoissa. Oikeammin tuo on kyllä asia josta pitäisi jutella lääkärin kanssa.
Katsos kun meitä ihmisiä on niin monenlaisia. Se vaan on se toisen erilaisuuden hyväksyminen monelle ongelma. Jos toinen ajattelee eri tavalla, niin lääkärillekö heti pitäisi ohjata.
Saab mennen tullen
-Rane-
Saappi Kuski
"Hölösuu"

baasenar kirjoitti:
Katsos kun meitä ihmisiä on niin monenlaisia. Se vaan on se toisen erilaisuuden hyväksyminen monelle ongelma. Jos toinen ajattelee eri tavalla, niin lääkärillekö heti pitäisi ohjata.
Apuahan minä vaan tarjosin ja ilmaista neuvoa. Jos tuollainen vaivaa ihmistä niin eikö se ole selvästi ongelma johon pitää saada apua ja terapia voisi auttaa koska ihan varmasti viimeistään ainakin sitten kun isommalle paikkakunnalle ajaa ja oli alla sitten mikä vaan kiikku niin tulee valoissa aika nopeastikin viereen joku jolla on vielä kovempi rassi. Mutta se siitä, tämähän ei ollut keskustelun aiheena ollenkas. :wink:
9000CS 2,3
Alihankkija
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Alihankkija »

Saappi Kuski kirjoitti:
baasenar kirjoitti:
Apuahan minä vaan tarjosin ja ilmaista neuvoa. Jos tuollainen vaivaa ihmistä niin eikö se ole selvästi ongelma johon pitää saada apua ja terapia voisi auttaa koska ihan varmasti viimeistään ainakin sitten kun isommalle paikkakunnalle ajaa ja oli alla sitten mikä vaan kiikku niin tulee valoissa aika nopeastikin viereen joku jolla on vielä kovempi rassi. Mutta se siitä, tämähän ei ollut keskustelun aiheena ollenkas. :wink:
Kyllä minuakin kyrsisi ajaa pikkudieselillä jos joku myyntiedustaja Huikkanen ohittaa tdi-oktaavilla. Eihän tässä maailmassa ole sitten enää mitään rotia:) Mahtaako ketään aikuista ihmistä kiinnostaa, että kuinka kovaa jonkun toisen auto kulkee ?
Saappi Kuski
"Hölösuu"

Alihankkija kirjoitti: Kyllä minuakin kyrsisi ajaa pikkudieselillä jos joku myyntiedustaja Huikkanen ohittaa tdi-oktaavilla. Eihän tässä maailmassa ole sitten enää mitään rotia:) Mahtaako ketään aikuista ihmistä kiinnostaa, että kuinka kovaa jonkun toisen auto kulkee ?
Joka taas kohta kyrsiintyy tähän mun aiheesta poikkeiluun mutta tehojen tarpeettomuutta tulee taas näin kevään kynnyksellä ajatelleeksi. Eilen ajettiin 3-4 valot peräkkäin silleen että minä aerolla perässä ja edellä Porsche Carrera 4S, eli suht kireä peli. Johtaja oli selvästi ottanut silmäteränsä vasta talviteloilta kun joka valoista lähti suunnilleen maksimikierroksilla. No koska Espoossa toimii punainen aalto nopeudella kuin nopeudella niin minä olin omilla mummo-kiihdytyksilläni tietysti aina seuraavissa valoissa perässä jonottamassa. Aina sama: prööööööt-viu-pröööööööt-viu-pröööööööt ja jarrutus. Sitten se lopulta kääntyi, minneppä muualle kuin huoltoaseman pihalle. :)
Mietin siinä että sama tylsyys on itselläkin edessä kun prätkän kohta ottaa esille. Voimaa ja suorituskykyä olisi vaikka muille jakaa mutta ainoa mitä voi harrastaa
on tuollaiset pikakiihdytykset valoista toiseen. turhaa, aivan turhaa.. Sen harvan kerran kun pääsee pyörälläkin ottamaan sellaisia nopeuksia että siitä nauttii ja katteet alkaa oikeasti toimia niin tulee vaan suru kun kaikki ne tehot on maanteillä aivan turhia.
9000CS 2,3
Alihankkija
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Alihankkija »

Saappi Kuski kirjoitti:
Alihankkija kirjoitti: Kyllä minuakin kyrsisi ajaa pikkudieselillä jos joku myyntiedustaja Huikkanen ohittaa tdi-oktaavilla. Eihän tässä maailmassa ole sitten enää mitään rotia:) Mahtaako ketään aikuista ihmistä kiinnostaa, että kuinka kovaa jonkun toisen auto kulkee ?
Joka taas kohta kyrsiintyy tähän mun aiheesta poikkeiluun mutta tehojen tarpeettomuutta tulee taas näin kevään kynnyksellä ajatelleeksi. Eilen ajettiin 3-4 valot peräkkäin silleen että minä aerolla perässä ja edellä Porsche Carrera 4S, eli suht kireä peli. Johtaja oli selvästi ottanut silmäteränsä vasta talviteloilta kun joka valoista lähti suunnilleen maksimikierroksilla. No koska Espoossa toimii punainen aalto nopeudella kuin nopeudella niin minä olin omilla mummo-kiihdytyksilläni tietysti aina seuraavissa valoissa perässä jonottamassa. Aina sama: prööööööt-viu-pröööööööt-viu-pröööööööt ja jarrutus. Sitten se lopulta kääntyi, minneppä muualle kuin huoltoaseman pihalle. :)
Mietin siinä että sama tylsyys on itselläkin edessä kun prätkän kohta ottaa esille. Voimaa ja suorituskykyä olisi vaikka muille jakaa mutta ainoa mitä voi harrastaa
on tuollaiset pikakiihdytykset valoista toiseen. turhaa, aivan turhaa.. Sen harvan kerran kun pääsee pyörälläkin ottamaan sellaisia nopeuksia että siitä nauttii ja katteet alkaa oikeasti toimia niin tulee vaan suru kun kaikki ne tehot on maanteillä aivan turhia.
Näinhän se tietenkin on. PK-seudulla ei ole mitään väliä miten auto liikkuu, ajan päivittäin 316cdi Mersua 1800kg kyydissä ja aina on ehtinyt liikenteen rytmiin. On ihan eria asia vetää pitkää sivua kuin pyöriä taajamissa. Teho on kuin iso mul**u: erittäin kiva mutta itse asian kannalta tarpeeton:)
Jompeko
"Kaasari"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jompeko »

Se teho ja vääntö on alueella 1400 - 4400 rpm. Tota ne kai on mainostanutkin koneen hyvänä ominaisuutena
Ja taas perheeseen tuli BAAS
9-5 3.0 TID Kombi -02
Juha96
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Eiköhän se yleensä pääse parhaiten ohi, jolla on pienimmät tulot (pienimmät päiväsakot) ja vähäisin autontarve (ei ole katastrofi jos kortti menee).

Minulla on melko harvassa tilanteet, joissa edes matalapaineturbosatkusta tohtii ottaa kaikkea suorituskykyä käyttöön. Onneksi tallista löytyy myös 96 V4 / 65 hv - sillä saa sporttiautofiilikset kun uskaltaa ottaa kaikki irti ja vaikka kokeilla huippunopeuttakin joskus (145 km/h, siitä varmaan selviäisi melko kohtuullisilla sakoilla).
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Vastaa Viestiin