Ruotsista sais tietty valmiitakin mutta on törkeen hintasia jos täälä pystys sovitteleen hinnan jonkun firmankanssa ni avot.
V4 jakopäänrattaat
V4 jakopäänrattaat
Mistä löytys firma mikä tekis teräksiset jakopäänrattaat ja mitähän maksas.Olisko järkee tilata porukalla tulis varmaan halvemmaks kun tilais monta jaa kun toi on yleinen vika viellä kuupassa että menee toi tasapainoakselin ratas niin kun on itteltänikin mennyt.Kyllä noi rattaat olis pitänyt alun perin tehdä teräksestä
Ruotsista sais tietty valmiitakin mutta on törkeen hintasia jos täälä pystys sovitteleen hinnan jonkun firmankanssa ni avot.
Ruotsista sais tietty valmiitakin mutta on törkeen hintasia jos täälä pystys sovitteleen hinnan jonkun firmankanssa ni avot.
Mivacar ay toimittaa ainakin ja ruottin saab klubi. Päälle parisataa eeroo sarja en tiiä oliko koko metalliset vai oliko yks pyörä niissäkin fiiberii . Syy löytyy yleensä tasapainoakselin laakereista ja sitä kautta väärästä hammaskosketuksesta
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Jep metallia ovat kaikki, iso alumiinia tms kevyttä ja muut jotain raskaampaa. Omaan kuuppaani vaihdettiin bakeliittipyörien tilalle metalliset ja kampiakseliin jäi vanha metallinen kun oli niin #¤"¤":n tiukassa. Ujellus on aika infernaalinen joten käyttöautoon tai muuten vaan hillitympään menopeliin noita en voi suositella. Ilmaisesti olisi vähän hiljaisemmat jos sekin kolmas ratas olisi vaihdettu.Mikko_H kirjoitti: 1815 SEK Ruåttin klubilla. Kovasti näyttää metallisilta kaikki pyörät.
Meikäläisen rassiin kyllä sopii 1.7-koneen kaveriksi, on useempikin kysellyt (viimeksi esim. wanhojen saabien tapaamisessa) että "mitä hittoa sulla on tuolla pellin alla?". Vielä kun kone on vakiota isompi, kaasari samoin, vauhtipyörä sun muut orggista niin on aika kierrosherkkä, kyllä tuota kierrättämällä katseet kääntyy vaikkapa eurocruisingin jonossakin
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Eikö olis fiksua laittaa ne tasapainoakselin laakerit kuntoon ja "uutta" fiiberiä tilalle? Kyllähän noita pyöriä luulisi vielä löytyvän vai joko hinnat ovat kovinkin korkeat? Paljonko fiiberirattaasta joutuu maksamaan?
t. Mika
t. Mika
Viimeksi muokannut mikan, Ke Heinä 07, 2004 19:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Olisikohan mulla juurikin tuo bakeliittiratas sanonut työsopimuksensa irti, kun käynti on hyvinkin vaikean oloista ja käyntiin ei lähde kuin kaasu pohjassa ja kauan sahaamalla. Kaasuttimeen olen laittanut korjaussarjan, ja kipinä on korvakuulolla säädetty kohdalleen.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
-
olli siekkinen
- "Ruisku"
- Viestit: 145
- Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 15:03
- Paikkakunta: Laukaa
Ei se noista rattaista ainakaan johdu. Sytkä voi ollla liian heikko,kaasari saa ilmaa tai muuten sökö. Kone pyörii ilman tasapainoakseliakin mutta ravistaa hiivatisti. Nokan iso ratas voi olla kulunut ja muuttaa ajoitusta mutta ei ole minulla ainakaan ollut koskaan vikana.
Neulaventtiili kannattaisi vaihtaa kaasariin.
Neulaventtiili kannattaisi vaihtaa kaasariin.
Itse asiassa kone tärisee oudosti tyhjäkäynnillä.olli siekkinen kirjoitti:Kone pyörii ilman tasapainoakseliakin mutta ravistaa hiivatisti. Nokan iso ratas voi olla kulunut ja muuttaa ajoitusta mutta ei ole minulla ainakaan ollut koskaan vikana.
Kaasutinkin pitäisi olla priimakunnossa happokylvyn, paineilman ja korjaussarjan asennuksen jälkeen. Soppaakin se siis saa tarpeeksi kun putken alla oli kunnon mustat jäljet.olli siekkinen kirjoitti:kaasari saa ilmaa tai muuten sökö.
Neulaventtiili kannattaisi vaihtaa kaasariin.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
-
Vesa Pohjalainen
- "Saabisti"
- Viestit: 3987
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
-
Fundamental
- "Viggen"
- Viestit: 654
- Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
- Paikkakunta: Orivesi
Kannattaa myös tsekata bensapumpun kunto.. itse vaihdoin juuri uuden ja avot kun hyrrää nyt paremmin..hewidero kirjoitti:Olisikohan mulla juurikin tuo bakeliittiratas sanonut työsopimuksensa irti, kun käynti on hyvinkin vaikean oloista ja käyntiin ei lähde kuin kaasu pohjassa ja kauan sahaamalla. Kaasuttimeen olen laittanut korjaussarjan, ja kipinä on korvakuulolla säädetty kohdalleen.
Saab 96 -70
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
Otin remmin irti ja ainakin flektin laakerit tuntuivat hieman jurnuttavan. Mitenkäs tuohon tasapainoakselin laakeroitiin oikein olisi päässyyt käsiksi, en jaksanut ruveta jakopään koppaa nyt irroittelemaan, vai onko se pakko ottaa pois tuota toimenpidettä varten?Vesa Pohjalainen kirjoitti:Ota laturin remmi irti ja kokeile tasapainoakselin päästä, onko siinä pystyvälystä. Jos lonksuu yhtään, peli on selvä. Kyllä se vaikuttaa myös käyntiin yms. jos on ihan valmiit laakerit.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
-
olli siekkinen
- "Ruisku"
- Viestit: 145
- Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 15:03
- Paikkakunta: Laukaa
ota kiinni siitä tasapainoakselin siivasta ja heiluta sitä yös alas suuntaan. jos tuntuu että siiva heiluu on laakerit hajalla. Toinen varma juttu on kun sammutat moottorin niin koneesta kuuluu juuri ennen sammumista nakutusta.
Kilpasaabeilla ajetaan ilman tasapainoakselia ettei se niin hirveän olellinen siellä ole, mutta ilman ravistaa konetta pienemmillä kierroksilla, silloin flekti ja vesipumppu on oltava sähköinen.
Kilpasaabeilla ajetaan ilman tasapainoakselia ettei se niin hirveän olellinen siellä ole, mutta ilman ravistaa konetta pienemmillä kierroksilla, silloin flekti ja vesipumppu on oltava sähköinen.
