Svc kirjoitti:DI voi olla aika hankala sytytyskasettia ajatellen.
Ei se mahdoton silti ole, Ruotsista löytyy Trionic T8. DI-kasetti on asennettu oikeaan lokasuojaan ja puolista vedetty tulpanjohdot joka tulpalle.
Ongelmaksi jää vain kampuran hihnapyörän alta otettava triggerisignaali, se shutterilevy ja öljypumpun kansi antureineen ei b-koneeseen käy ihan niks-naks.
Eli itseasiassa se DI-kasetti oli tämän yhtälön helpoin ratkaistava. :-)
Svc kirjoitti:DI voi olla aika hankala sytytyskasettia ajatellen.
Ei se mahdoton silti ole, Ruotsista löytyy Trionic T8. DI-kasetti on asennettu oikeaan lokasuojaan ja puolista vedetty tulpanjohdot joka tulpalle.
Ongelmaksi jää vain kampuran hihnapyörän alta otettava triggerisignaali, se shutterilevy ja öljypumpun kansi antureineen ei b-koneeseen käy ihan niks-naks.
Eli itseasiassa se DI-kasetti oli tämän yhtälön helpoin ratkaistava.
OK. Olisihan se pitänyt arvata, että joku propellipipo on tämänkin jo tehnyt.
Svc kirjoitti:DI voi olla aika hankala sytytyskasettia ajatellen.
Ei se mahdoton silti ole, Ruotsista löytyy Trionic T8. DI-kasetti on asennettu oikeaan lokasuojaan ja puolista vedetty tulpanjohdot joka tulpalle.
Ongelmaksi jää vain kampuran hihnapyörän alta otettava triggerisignaali, se shutterilevy ja öljypumpun kansi antureineen ei b-koneeseen käy ihan niks-naks.
Eli itseasiassa se DI-kasetti oli tämän yhtälön helpoin ratkaistava.
Eikö triggerin voisi laittaa vauhtipyörään?
Varmaan arvokkaita tuollaiset komponentit?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
saabastelija kirjoitti:Eikö triggerin voisi laittaa vauhtipyörään?
Varmaan arvokkaita tuollaiset komponentit?
Joo voi, siis homman ideahan olikin se, että se DI-järjestelmä on B-koneeseen vähemmän bolt on kuin H-koneeseen.
DI:n shutterilevy on hyvin yksinkertainen, eiköhän tuollaista signaalia kehittävän järjestelmän valmistaminen onnistu kotioloissakin kun vähän vääntelee ja hitsaa peltiä ja asemoi anturin sopivaan paikkaan.
tetammi kirjoitti:Taitaa projekti hiukan levähtää alkuperäisestä jos ruvetaan DI:tä sovitteleen.
Luulis noita turbon/petron sytkävermeitäki viel löytyvän.
Ilmeisesti alunperin oli kumminkin melko pienillä muutoksilla tarkoitus saada auto turbotettua kun vaparin männät on tarkoitus säilyttää...?
on mulla b-finkussa turbon sytkä
sillä varmaan tulee hyvä systeemi edullisesti ja helpolla.
jos siitä irtoaa oikeanlainen signaali lh-boksille?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Jos laitan sytkän toimimaan virranjakajalla ja otan ruiskuun signaalin kampiakselilta niin onkohan miten tarkka tuosta ruiskuun tulevan signaalin ajoituksesta.
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
saabastelija kirjoitti:Jos laitan sytkän toimimaan virranjakajalla ja otan ruiskuun signaalin kampiakselilta niin onkohan miten tarkka tuosta ruiskuun tulevan signaalin ajoituksesta.
Miksi haluat sen signaalin kampiakselilta? Miksi et ota signaalia jakajalta kuten LH 2.2 tekee alunperin? Vaikka kierroslukumittarin johdosta, joka Saabissa menee samaan liittimeen kuin LH:nkin signaalijohto. Saa sen signaalin vaikka puolan navastakin. Kyse on siis vain oikealla hetkellä tapahtuvasta maadoituksesta.
Signaalin ajoitus on olennainen. LH2.2:ssa kaikki suuttimet toimivat samanaikaisesti kaksi kertaa per kampiakselin kierros. Yhden sylinterin polttoaineannos ruiskutetaan kahdessa osassa, joista jälkimmäisen pitää tulla imutahdin alussa.
saabastelija kirjoitti:Jos laitan sytkän toimimaan virranjakajalla ja otan ruiskuun signaalin kampiakselilta niin onkohan miten tarkka tuosta ruiskuun tulevan signaalin ajoituksesta.
Miksi haluat sen signaalin kampiakselilta? Miksi et ota signaalia jakajalta kuten LH 2.2 tekee alunperin? Vaikka kierroslukumittarin johdosta, joka Saabissa menee samaan liittimeen kuin LH:nkin signaalijohto. Saa sen signaalin vaikka puolan navastakin. Kyse on siis vain oikealla hetkellä tapahtuvasta maadoituksesta.
Signaalin ajoitus on olennainen. LH2.2:ssa kaikki suuttimet toimivat samanaikaisesti kaksi kertaa per kampiakselin kierros. Yhden sylinterin polttoaineannos ruiskutetaan kahdessa osassa, joista jälkimmäisen pitää tulla imutahdin alussa.
eli b-turbon jakajasta varmuudella irtoaa sopivan tasoinen signaali kuten myös kärjellisen jakajan?
voin sen verran valottaa että saabin lh2.2 ruiskua olisi tarkoitus soveltaa (ton 99 combin lisäksi) myös kärjellisen sytkän kanssa yhteen toiseen ruotsalaisvalmisteiseen autoon :-/
ellen sitten paiskaa koko t16 pannua siihen
ruiskun ajoitus muuttuu kierrosten ja imusarjan alipaineen/paineen mukaan, onko tarpeellista.
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
85-86 T16 moottoreissa LH-boksin napa 1 on kytketty suoraan sytytyspuolan napaan 1, eli en näe mitään estettä, etteikö näin voisi tehdä uudemmissakin.
Puolan 1-navalla vaikuttaa kärkien mukaan vaihteleva 0 <-> 12 V jännite. 0V, kun kärjet ovat kiinni joka hyppää 12 volttiin kärkien auetessa kahdesti per kampiakselin kierros.
Svc kirjoitti:85-86 T16 moottoreissa LH-boksin napa 1 on kytketty suoraan sytytyspuolan napaan 1, eli en näe mitään estettä, etteikö näin voisi tehdä uudemmissakin.
Puolan 1-navalla vaikuttaa kärkien mukaan vaihteleva 0 <-> 12 V jännite. 0V, kun kärjet ovat kiinni joka hyppää 12 volttiin kärkien auetessa kahdesti per kampiakselin kierros.
jepjep, mutta millainen jännite on tonnarin (esim. -87) kärjettömässä järjestelmässä puolan navassa 1?
ja b-turbon kärjettömässä järjestelmässä?
vai onko kaikissa sama puola --> sama jännite 1. navassa?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
On siellä 1-navassa isompi jännite, kuin joku 12volttia. siitä saa sätkyt, jos ottaa koneen käydessä ihokontaktia. Sattui näet kerran semmonen vahinko itelle.
Käytännössä esim. bensareleissä se 1-pinniin liitetty elektroniikka saa impulssit kondensaattorin läpi, joka käytännössä ei mahdollista ison virran kulkua ja rajoittaa tasavirran kulkemisen. Näin yksinkertaisesti se on suojattu ylijännitteeltä. Luulenpa, että sekin ruiskuboksi on tehty samalla tapaa. Voihan sen piirikortilta ihan visuaalisesti tarkastaa, onko siellä konkka heti sarjassa sen signaalijohdon kanssa?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Mertmi kirjoitti:On siellä 1-navassa isompi jännite, kuin joku 12volttia. siitä saa sätkyt, jos ottaa koneen käydessä ihokontaktia. Sattui näet kerran semmonen vahinko itelle.
. Aivan totta. Toisiokäämin suurjännite romahtaessaan indusoi todennäköisesti voltteja ensiöpuolelle. Kärjellisissä vehkeissä kärkien kondesaattori maadoittaa tämän jännitteen.
Jos ihan varma noista signaaleista haluaa olla, niin pitäisi tökätä oskilloskooppi kiinni ja katsoa, mitä löytyy.
Mertmi kirjoitti:On siellä 1-navassa isompi jännite, kuin joku 12volttia. siitä saa sätkyt, jos ottaa koneen käydessä ihokontaktia. Sattui näet kerran semmonen vahinko itelle.
. Aivan totta. Toisiokäämin suurjännite romahtaessaan indusoi todennäköisesti voltteja ensiöpuolelle. Kärjellisissä vehkeissä kärkien kondesaattori maadoittaa tämän jännitteen.
Jos ihan varma noista signaaleista haluaa olla, niin pitäisi tökätä oskilloskooppi kiinni ja katsoa, mitä löytyy.
Sätkyt muuten tuli kärjellisestä koneesta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
eli ruiskuboksille oma signaali kampiakselin hall-anturilla + syttyboksilla nin pelaa varmasti.
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis