Mielestäni ei CAB:ssa mitään erityistä huomioitavaa ole. kattorätinkin saa kohtuu hintaan ( 500€ on tietenkin suhteellista ). Ruosteettomuus kannattaa tarkastaa.
Tekniikka on muulta osin samaa kuin tavallisessakin.
Jos tiivisteet on huonossa kunnossa on pieni ongelma tiedossa. Ainakaan Suomesta ei niitä kaikkia enää saa ja USA:ssakin maksaa.
Ottamatta kantaa juuri kyseiseen yksilöön, niin kannattaa varmistaa ettei ole korinvaihtoyksilö. Niitäkin on liikkeellä suomessa jonkin verran.
Omakohtaisesta kokemuksesta voin sanoa samaa kuin jo mainittiinkin, että rätin tiivisteet pitää olla kunnossa. Suhinan määrä ja veden tulo sisälle on epämiellyttävä asia. Ehjillä tiivisteillä ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä ennen kuin vauhti nousee 120km/h pintaan. Ja ehjillä tiivisteillä voi ajaa vaikka harjapesusta läpi.
Ilmastointi harvoin toimii, jos se on joskus ollut toiminnassa. Se on kuitenkin varuste joka keväällä ja syksyllä on todella mukava lisä. Huurua ja kosteutta sisällä on avoautossa ihan eri tavalla kuin umpikorisessa. Ilmastoinnilla saa sisätilan lämpimäksi ja kuivaksi...ilman ilmastointia lämpimäksi ja kosteaksi.
Cabrioletissa on huono näkyvyys taaksepäin katto suljettuna ja siinä ei ainakaan huuruinen takalasi ja sivulasi auta asiaa.
Katon mekanismin toimiminen kannattaa tarkistaa kunnolla huolellisesti. Myös rätin kunto kannattaa tarkistaa. Eipä se maltaita maksa uusikaan, mutta harva sen itse paikalleen laittaa sen uuden rätin.
Jos rätissä on vähänkin vaurioita tai tiivisteissä, niin vilkaisu lattiamaton alle ei ole pahitteeksi.
Hieno auto kun löytää hyvän yksilön. Kruisailuautona sieltä parhaasta päästä. EI kitise, natise tai kolise kuten jenkit usein, katto pitää oikeasti kylmän ja kostean ulkopuolella ja varsinkin automaattina ja cruisella varustettuna mitä mainioin kesäpeli.
Suosittelen.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992