Eli. Tyhjäkäynnillä auto käy muuten ihan tasaisesti, mutta välillä tulee sellanen pieni röpötys tai että kone tukehtuis. Sitten ajossa. Jos pitäis kiihdyttää kierrosen ollessa noin 2000 rpm. ja painat siitä kaasua on taas pieni hetki, että kone tukehtuis.
Mitä teen? Kannattaisko säätää tyhjäkäyntiä? Vaihtaa polttoaineen suodatin? Voiko se johtua paskasesta suodattimesta?
Autolla on kuitenkin ajettu vasta 297 tkm.
Lievä kyntiongelma 900i 16v
-
- "Ruisku"
Lievä kyntiongelma 900i 16v
Saab... Ainut millä jotain tekee!
Re: Lievä kyntiongelma 900i 16v
Tottakai perusasiat kuntoon ensimmäiseksi, muuten vianetsintä on melko turhaa. En toki väitä tietäväni vianetsinnästä juurikaan, mutta onko yhtään tietoa koska polttoaineensuodatinta on viimeksi vaihdettu?
Tuossa männävuosina tuli töiden puolesta tutustuttua noihin tankkauspiste- ja säiliöjuttuihin, sekä tongittua vanhoja tankkeja maan alta pois, että en olisi muuten itsekään uskonut mitä kaikkea kuraa sitä on tullut tankattua siitäkin huolimatta että itse pumpuissa on jonkinlaiset suodattimet...
Suodatinta ensiksi vaihtoon, siitäkin huolimatta että on noinkin vähän ajettu Saab.
Tuossa männävuosina tuli töiden puolesta tutustuttua noihin tankkauspiste- ja säiliöjuttuihin, sekä tongittua vanhoja tankkeja maan alta pois, että en olisi muuten itsekään uskonut mitä kaikkea kuraa sitä on tullut tankattua siitäkin huolimatta että itse pumpuissa on jonkinlaiset suodattimet...
Suodatinta ensiksi vaihtoon, siitäkin huolimatta että on noinkin vähän ajettu Saab.
-
- "Ruisku"
Minuteman kirjoitti:Tottakai perusasiat kuntoon ensimmäiseksi, muuten vianetsintä on melko turhaa. En toki väitä tietäväni vianetsinnästä juurikaan, mutta onko yhtään tietoa koska polttoaineensuodatinta on viimeksi vaihdettu?
Ei oo kyllä tietoo koska suodatin on viimeks vaihdettu. Auto on loppupeleissä ollu mulla vasta niin vähän aikaa. Täytyy sitä tässä keväällä ja kesällä vähän korjata niin vaihtaa sen suodattimenkin sitten samalla...
-
- "Hölösuu"
imuvuoto?
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
-
- "Ruisku"
En oikein tiedä mikä on... Tänä aamuna auto kehräs kun kissa ja motarilla tiesi minkä takia on niskatuet saabissa.
En tiedä sitten voikio polttoaineissa olla niin suuria eroja sitten. Normalisti käytän ST1:n 98 oktaanista ja joskus V-poweria. Nyt kun meni tankki viimeks tyhjilleen, tankkasin Teboililta 95 oktaanista. Sitä on nyt tankissa ja pelaa...

En tiedä sitten voikio polttoaineissa olla niin suuria eroja sitten. Normalisti käytän ST1:n 98 oktaanista ja joskus V-poweria. Nyt kun meni tankki viimeks tyhjilleen, tankkasin Teboililta 95 oktaanista. Sitä on nyt tankissa ja pelaa...
Hmm, nyt on Mansen seuduilla kuiva ja lämmin keli ja auto pelaa äkkiä kuin unelma.. Oliko aikaisemmin auton röpöttäessä mitään korrelaatiota keleillä ja ilmankosteudella röpötykseen?
Jos oli niin Foorumin sähkögurut osaavat varmasti auttaa.
-
- "Ruisku"
Ei ollu. Auto kyllä rutkutti kelillä kun kelillä. En tiedä sitten olisko tälläsella asialla merkitystä, kun mulla on pakoputkessa reikä. Oon joskus vanhalla satkulla ajanu sillain että pakoputki loppu heti välipöntön jälkeen. Sillon ei auto kiihtyny hyvin. Mutta sitä en muista vaikuttiko se tyhjäkäyntiin.Minuteman kirjoitti:Hmm, nyt on Mansen seuduilla kuiva ja lämmin keli ja auto pelaa äkkiä kuin unelma.. Oliko aikaisemmin auton röpöttäessä mitään korrelaatiota keleillä ja ilmankosteudella röpötykseen?