Trionicboxin tarra
Trionicboxin tarra
Eli auto on saab 9000 cs -95 2.0/2.3? Katsoin tuossa juuri trionicboxiin ja siellä oli tarra jossa luki : ARAUTO, ATT. RICCARDO CALZOLARI, YS3CE65P8S1031011. Niin eli mitähän tämä mahtaa meinata. Edellinen omistaja sanoi autossa olevan lastu niin onko tuo jonkun pienen viripuljun lastu vai mikä ? Lisäksi auton pitäisi olla rek otteen ja edellisen omistajan mukaan 2.0 mutta eräs korjaaja sanoi auton olevan 2.3 koneella, kannessa lukee 2.0. Mistähän auton moottorin koodi löytyisi kun ei nopealla vilkuilulla löytynyt?
Re: Trionicboxin tarra
http://www.saabnet.ru/vin.html
tämän mukaan 2.0 kone.
VIN: YS3CE65P8S1031011
Manufacturer: Saab Automobile AB
Product line: SAAB 9000
Body type: 5-door CS (9000)
Gear box: 5-Speed Manual
Engine type: B204S - 2.0L turbo without charge cooler
Model year: 1995
Assembly plant: Trollhattan, Sweden, line A or B
Serial number: 031011
Control symbol: Passed
SRS: Model range III, Driver's airbag, 9000CSE
tämän mukaan 2.0 kone.
VIN: YS3CE65P8S1031011
Manufacturer: Saab Automobile AB
Product line: SAAB 9000
Body type: 5-door CS (9000)
Gear box: 5-Speed Manual
Engine type: B204S - 2.0L turbo without charge cooler
Model year: 1995
Assembly plant: Trollhattan, Sweden, line A or B
Serial number: 031011
Control symbol: Passed
SRS: Model range III, Driver's airbag, 9000CSE
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Re: Trionicboxin tarra
Tuo VIN-koodi saattaa tässä tapauksessa kertoa vain kohdeauton tiedot, eli tässä tapauksessa nuo yllämainitut. Se ei kuitenkaan paljasta mitään muutoksia, jotka on tehty auton linjaltatulon jälkeen, kuten esim tuo 2.0 -> 2.3 muutos. Helpoiten tuon viriboksin olemassaolon saa selville lukemalla softan tiedot tai ajamalla dynotestin. Lohkossa ei tietääkseni ole eroavaisuuksia 2.0 ja 2.3 välillä, vaan muutos on tehty kampiakselilla ja kiertokangilla.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Trionicboxin tarra
Juu se on sitten vähän vaikea todeta kumpi kone autossa on. Meinasin vaan että jos joskus meinaa ostaa autoon uutta lastua niin vaikea on päättää kumman lastun hommaa 2.0 vaiko 2.3 koneelle tarkoitetun vai onko 2.0 ja 2.3 koneseen tarkoitetuilla lastuilla paljoa eroa? Onkos 2.0 ja 2.3 koneen vesipumpuissa sitten eroa koska korjaaja sillon sanoi että autossa on 2.3 kone koska siihen ei sopinut muutakuin 2.3 koneen vesipumppu ?
Re: Trionicboxin tarra
Mittaa iskunpituus jollakin sopivalla mittatikulla tulpanreijästä, 2,3-koneessa iskunpituus on 90mm. 

Re: Trionicboxin tarra
Hmmm, kuulostaa oudolle että 2.3 koneessa olisi 2.0 venakoppa.Jontse kirjoitti:kannessa lukee 2.0. Mistähän auton moottorin koodi löytyisi kun ei nopealla vilkuilulla löytynyt?
Tuo koneen tyyppi selviää ainakin lohkon tyyppikilvestä.
Tuo vesipumppukin näyttää olevan sama molemmissa koneissa, yksikään "apulaite" ei tuota tilavuuseroa kerro.
Tai sitten on mitattava tuo iskunpituus.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Trionicboxin tarra
15% vähemmänJontse kirjoitti:Jassoo. Voi olla että aika tarkkaa hommaa paljonkos iskupituus sitten on 2.0 koneessa?

"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Trionicboxin tarra
Olikohan muistaakseni 78mm kaksilitraisen iskunpituus.
Re: Trionicboxin tarra
Juu taitaa olla niin että se korjaaja on puhunu omiaan kerta vesipumppu sama molemmissa
Niin ja kai tässä joku lastu on oltava jos on 2.0 koska magneetti venttiili löytyy myös. Lisäksi vakio ahtopaine mittari löytyy mutta mittari kai vaihdettu. Rekisteri otteessa lukee 2.0 138kw että voisiko sitten olla joku vähän erikoisempi 2.0 korkeapaine turbo ?

Re: Trionicboxin tarra
Jos kyseessä on Italia-auto, niin ei ole mitenkään erikoista, että kone olisi 2.0 ja 136hp, nimittäin Italiassa kun on autovero tms. sylinteritilavuuden mukaan. On siis normaalia, että Italiassa sylinteritilavuudet on pienempiä ja tehot suurempia. Aerotkin on Italiassa 2-litraisia.
Ja jos 2.0 koneeseen laitetaan 2.3 sisuskalut, niin ei sitä venakoppaa tartte vaihtaa 2.3 litraiseksi. Tai jos koko kone on vaihdettu 2.3-litraiseksi ja haluaa johtaa vero- tai katsastusviranomaisia harhaan, niin voi olla "järkevää" laittaa 2.0-litraisen venttiilikoppa 2.3-litraiseen.
Ja jos 2.0 koneeseen laitetaan 2.3 sisuskalut, niin ei sitä venakoppaa tartte vaihtaa 2.3 litraiseksi. Tai jos koko kone on vaihdettu 2.3-litraiseksi ja haluaa johtaa vero- tai katsastusviranomaisia harhaan, niin voi olla "järkevää" laittaa 2.0-litraisen venttiilikoppa 2.3-litraiseen.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Trionicboxin tarra
Juu näin voi olla. Paljonkos tuollaisessa pitäis sitten olla ahtopaineita jos hommais mittarin ja kahtois siitä että mitä näyttää? Vai onko niin pieni ero ettei voi havaita normi mittarilla ?
Re: Trionicboxin tarra
Tuota minäkin epäilen.Mimmi kirjoitti:Otteessa on helposti näppäilyvirheitä. Todellisuudessa sinulla on 185hv/136kW.
Auto on siis täysipaineinen 2,0.
Minunkin Tonnari oli alunperin merkitty rekisteriin 150 hv:sena

"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."