Trionicboxin tarra

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Jontse
"Viggen"
Viestit: 549
Liittynyt: Ke Huhti 23, 2008 13:20
Paikkakunta: Jyväskylä

Trionicboxin tarra

Viesti Kirjoittaja Jontse »

Eli auto on saab 9000 cs -95 2.0/2.3? Katsoin tuossa juuri trionicboxiin ja siellä oli tarra jossa luki : ARAUTO, ATT. RICCARDO CALZOLARI, YS3CE65P8S1031011. Niin eli mitähän tämä mahtaa meinata. Edellinen omistaja sanoi autossa olevan lastu niin onko tuo jonkun pienen viripuljun lastu vai mikä ? Lisäksi auton pitäisi olla rek otteen ja edellisen omistajan mukaan 2.0 mutta eräs korjaaja sanoi auton olevan 2.3 koneella, kannessa lukee 2.0. Mistähän auton moottorin koodi löytyisi kun ei nopealla vilkuilulla löytynyt?
9000 2.3T -95 Tonttu
93 ss Aero -03 facelift kolkki
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Re: Trionicboxin tarra

Viesti Kirjoittaja hasha »

http://www.saabnet.ru/vin.html

tämän mukaan 2.0 kone.

VIN: YS3CE65P8S1031011
Manufacturer: Saab Automobile AB
Product line: SAAB 9000
Body type: 5-door CS (9000)
Gear box: 5-Speed Manual
Engine type: B204S - 2.0L turbo without charge cooler
Model year: 1995
Assembly plant: Trollhattan, Sweden, line A or B
Serial number: 031011
Control symbol: Passed
SRS: Model range III, Driver's airbag, 9000CSE
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Trionicboxin tarra

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Tuo VIN-koodi saattaa tässä tapauksessa kertoa vain kohdeauton tiedot, eli tässä tapauksessa nuo yllämainitut. Se ei kuitenkaan paljasta mitään muutoksia, jotka on tehty auton linjaltatulon jälkeen, kuten esim tuo 2.0 -> 2.3 muutos. Helpoiten tuon viriboksin olemassaolon saa selville lukemalla softan tiedot tai ajamalla dynotestin. Lohkossa ei tietääkseni ole eroavaisuuksia 2.0 ja 2.3 välillä, vaan muutos on tehty kampiakselilla ja kiertokangilla.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Jontse
"Viggen"
Viestit: 549
Liittynyt: Ke Huhti 23, 2008 13:20
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Trionicboxin tarra

Viesti Kirjoittaja Jontse »

Juu se on sitten vähän vaikea todeta kumpi kone autossa on. Meinasin vaan että jos joskus meinaa ostaa autoon uutta lastua niin vaikea on päättää kumman lastun hommaa 2.0 vaiko 2.3 koneelle tarkoitetun vai onko 2.0 ja 2.3 koneseen tarkoitetuilla lastuilla paljoa eroa? Onkos 2.0 ja 2.3 koneen vesipumpuissa sitten eroa koska korjaaja sillon sanoi että autossa on 2.3 kone koska siihen ei sopinut muutakuin 2.3 koneen vesipumppu ?
9000 2.3T -95 Tonttu
93 ss Aero -03 facelift kolkki
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Trionicboxin tarra

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Mittaa iskunpituus jollakin sopivalla mittatikulla tulpanreijästä, 2,3-koneessa iskunpituus on 90mm. :wink:
Jontse
"Viggen"
Viestit: 549
Liittynyt: Ke Huhti 23, 2008 13:20
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Trionicboxin tarra

Viesti Kirjoittaja Jontse »

Jassoo. Voi olla että aika tarkkaa hommaa paljonkos iskupituus sitten on 2.0 koneessa? :)
9000 2.3T -95 Tonttu
93 ss Aero -03 facelift kolkki
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Trionicboxin tarra

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Jontse kirjoitti:kannessa lukee 2.0. Mistähän auton moottorin koodi löytyisi kun ei nopealla vilkuilulla löytynyt?
Hmmm, kuulostaa oudolle että 2.3 koneessa olisi 2.0 venakoppa.
Tuo koneen tyyppi selviää ainakin lohkon tyyppikilvestä.

Tuo vesipumppukin näyttää olevan sama molemmissa koneissa, yksikään "apulaite" ei tuota tilavuuseroa kerro.
Tai sitten on mitattava tuo iskunpituus.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Trionicboxin tarra

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Jontse kirjoitti:Jassoo. Voi olla että aika tarkkaa hommaa paljonkos iskupituus sitten on 2.0 koneessa? :)
15% vähemmän :wink:
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Trionicboxin tarra

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Olikohan muistaakseni 78mm kaksilitraisen iskunpituus.
Jontse
"Viggen"
Viestit: 549
Liittynyt: Ke Huhti 23, 2008 13:20
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Trionicboxin tarra

Viesti Kirjoittaja Jontse »

Juu taitaa olla niin että se korjaaja on puhunu omiaan kerta vesipumppu sama molemmissa :roll: Niin ja kai tässä joku lastu on oltava jos on 2.0 koska magneetti venttiili löytyy myös. Lisäksi vakio ahtopaine mittari löytyy mutta mittari kai vaihdettu. Rekisteri otteessa lukee 2.0 138kw että voisiko sitten olla joku vähän erikoisempi 2.0 korkeapaine turbo ?
9000 2.3T -95 Tonttu
93 ss Aero -03 facelift kolkki
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Trionicboxin tarra

Viesti Kirjoittaja peinu »

Jos kyseessä on Italia-auto, niin ei ole mitenkään erikoista, että kone olisi 2.0 ja 136hp, nimittäin Italiassa kun on autovero tms. sylinteritilavuuden mukaan. On siis normaalia, että Italiassa sylinteritilavuudet on pienempiä ja tehot suurempia. Aerotkin on Italiassa 2-litraisia.

Ja jos 2.0 koneeseen laitetaan 2.3 sisuskalut, niin ei sitä venakoppaa tartte vaihtaa 2.3 litraiseksi. Tai jos koko kone on vaihdettu 2.3-litraiseksi ja haluaa johtaa vero- tai katsastusviranomaisia harhaan, niin voi olla "järkevää" laittaa 2.0-litraisen venttiilikoppa 2.3-litraiseen.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Jontse
"Viggen"
Viestit: 549
Liittynyt: Ke Huhti 23, 2008 13:20
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Trionicboxin tarra

Viesti Kirjoittaja Jontse »

Juu näin voi olla. Paljonkos tuollaisessa pitäis sitten olla ahtopaineita jos hommais mittarin ja kahtois siitä että mitä näyttää? Vai onko niin pieni ero ettei voi havaita normi mittarilla ?
9000 2.3T -95 Tonttu
93 ss Aero -03 facelift kolkki
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Trionicboxin tarra

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Mimmi kirjoitti:Otteessa on helposti näppäilyvirheitä. Todellisuudessa sinulla on 185hv/136kW.
Auto on siis täysipaineinen 2,0.
Tuota minäkin epäilen.
Minunkin Tonnari oli alunperin merkitty rekisteriin 150 hv:sena :lol:
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Jontse
"Viggen"
Viestit: 549
Liittynyt: Ke Huhti 23, 2008 13:20
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Trionicboxin tarra

Viesti Kirjoittaja Jontse »

Mimmi kirjoitti:Jos meinaat 2.0/2.3 ahtopaine-eroa, niin sitä ei ole.
Siis tarkoitin stagetetun ja korkeapaine version eroa.
9000 2.3T -95 Tonttu
93 ss Aero -03 facelift kolkki
Jontse
"Viggen"
Viestit: 549
Liittynyt: Ke Huhti 23, 2008 13:20
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Trionicboxin tarra

Viesti Kirjoittaja Jontse »

Juu no taitaa olla helpoin havaita mahdollinen stagetus käymällä dynossa kun ei tiedä miten tuollainen 185 hp versio liiikahataa.
9000 2.3T -95 Tonttu
93 ss Aero -03 facelift kolkki
Vastaa Viestiin